Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Blokujące się koło
#31
To czekamy Smile :p
Ktoś Ci pomógł kliknij THANKS -->
VW Sharan 1.9 TDI AUY
Odpowiedz




#32
Koledzy, wszyscy się skupili na tych linkach, a zacinanie się zacisków w naszych samochodach wcale nie jest takim rzadkim zjawiskiem.
Odpowiedz
#33
Czerwony, to łatwo sprawdzić. Wypinasz linkę przy kole i próbujesz nią poruszyć. Mogła się też dźwigienka od ręcznego przy kole zasyfić i też wystarczy nią poruszyć. Moja była zasyfiona też co nieco ale głównie od nieużywania bo praktycznie nigdy nie używam ręcznego zostawiając auto na biegu.
BAN ZA NIEDOJRZAŁOŚĆ ADMINISTRATORA
Odpowiedz
#34
(30-01-2017, 10:56)grażyny napisał(a): Może z dalszymi postami poczekajmy aż kolega Mapet napisze jak rozwiązał swój problem i jaka była jego przyczyna .

Po kilku dniach po pozostawieniu samochodu przez noc w czasie silnych mrozów tylko na biegu okazało się że już koło się nie blokuje co tylko potwierdza, że ręczny był głównym winowajcą całego problemu.

Koło toczy się odpowiednio tak jak trzeba bez najmniejszych blokowań.
Do linek jeszcze nie zaglądałem z uwagi na brak czasu ale tak jak wspomniał wesol na początek je powyciągam, przesmaruję i zobaczymy. Przebiegów dużych nie robię więc zakupu dokonam kiedy będzie to tylko konieczne.

póki co problem rozwiązany - wian linek od hamulca ręcznego Wink.

P.S. Tak wracając do dyskusji na temat sensowności wymiany jakiegokolwiek elementu to również uważam, że wymiana części na nową powinna być tylko koniecznością a jeśli można naprawić to po co przepłacać Tongue ?

Pzdr

Nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi. Uczę się, daj mi szansę.
Wszystko jest trudne dopóki nie stanie się proste.
Odpowiedz
#35
(01-02-2017, 11:20)Mapet napisał(a):
(30-01-2017, 10:56)grażyny napisał(a): Może z dalszymi postami poczekajmy aż kolega Mapet napisze jak rozwiązał swój problem i jaka była jego przyczyna .


P.S. Tak wracając do dyskusji na temat sensowności wymiany jakiegokolwiek elementu to również uważam, że wymiana części na nową powinna być tylko koniecznością a jeśli można naprawić to po co przepłacać Tongue ?

Pzdr
Jak napisałeś jeździsz mało. Gdybyś robił przebiegi duże i poza granicami kraju to byś się nie wahal. Oczywiście smaruj i oby działało. Ale ja takiego ryzyka nie podejmuje. Jak zatnie się to zmieniam. Ale gdybym jeździł wokół domu napewno bym próbował smarować Smile
Ktoś Ci pomógł kliknij THANKS -->
VW Sharan 1.9 TDI AUY
Odpowiedz
#36
Albo zrobisz tak jak ja, zapomnisz się i ząciagnesz ręczny gdzieś dalej od domu i tak zostanie.. Tyle że ty już wiesz co to moźe być. Jak już wróciłem to na początku wmawiał jakiś tutejszy ginekolog że to zaciski.. Chciał zarobić frajer.
BAN ZA NIEDOJRZAŁOŚĆ ADMINISTRATORA
Odpowiedz




#37
Tak jak mówisz w poprzednim aucie mi zacinalo i nie używałem ręcznego. A żona na parkingu ciach. I palenie klocków do domu.
Ktoś Ci pomógł kliknij THANKS -->
VW Sharan 1.9 TDI AUY
Odpowiedz
#38
(01-02-2017, 11:20)Mapet napisał(a):
(30-01-2017, 10:56)grażyny napisał(a): Może z dalszymi postami poczekajmy aż kolega Mapet napisze jak rozwiązał swój problem i jaka była jego przyczyna .

Po kilku dniach po pozostawieniu samochodu przez noc w czasie silnych mrozów tylko na biegu okazało się że już koło się nie blokuje co tylko potwierdza, że ręczny był głównym winowajcą całego problemu.

Koło toczy się odpowiednio tak jak trzeba bez najmniejszych blokowań.
Do linek jeszcze nie zaglądałem z uwagi na brak czasu ale tak jak wspomniał wesol na początek je powyciągam, przesmaruję i zobaczymy. Przebiegów dużych nie robię więc zakupu dokonam kiedy będzie to tylko konieczne.

póki co problem rozwiązany - wian linek od hamulca ręcznego Wink.

P.S. Tak wracając do dyskusji na temat sensowności wymiany jakiegokolwiek elementu to również uważam, że wymiana części na nową powinna być tylko koniecznością a jeśli można naprawić to po co przepłacać Tongue ?

Pzdr

No dobrze, linka. A jeżeli puściła ci gumowa uszczelka po dźwignią i oś stanęła w tulejce w zacisku - tak jak napisał K9Darek? W/g mnie diagnoza jest połowiczna. Ustaliłeś, że winowajcą nie jest zacinający się tłoczek tylko ręczny. Teraz trzeba by zdjęć koło, wypiąć linkę z dźwigni i:
-pociągnąć za linkę
-poruszać dźwignią (i sprawdzić stan uszczelnienia)
w obu przypadkach pod wpływem siły ręki element ma się poruszać. Możesz nawet zdjąć dźwignię, wystarczy tylko odkręcić nakrętkę i zobaczysz, czy na osi nie zebrał się syf.
A kiedyś w pośpiechu wyskoczysz z samochodu, zapomnisz się i zrobisz "ciach" jak w poście piętro wyżej i masz pozamiatane.
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Odpowiedz
#39
Czy nie macie dość pisania prawie że powtarzających się postów rzecz prosta jak linki w ręcznym ,kolega ma problem wie co robić a nic nie robi .
Odpowiedz
#40
Nie robię nic w temacie, ponieważ nie mam czasu i póki co możliwości. Po za tym problem (mam nadzieję) jest mi już znany więc póki co odstrzelę tylko prowizorkę.

Do momentu aż nie zrobię tego ręcznego nie będę go wrzucał Smile
Nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi. Uczę się, daj mi szansę.
Wszystko jest trudne dopóki nie stanie się proste.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Brak miejsca na koło zapasowe, jakiś mały zbiornik w tym miejscu? necik 1 1,434 22-08-2021, 19:27
Ostatni post: wesol
  Sprzęgło, docisk, koło dwumasowe, zestaw - jakie/zamienniki itp. rafciocrx 298 147,413 24-07-2020, 07:04
Ostatni post: wesol
  Pokrowiec na koło zapasowe brat_p 4 1,394 07-04-2020, 20:05
Ostatni post: brat_p
  Dziwne dźwięki - skrzynia/sprzęgło/koło dwumasowe ? Scrappy 99 24,210 03-01-2019, 13:47
Ostatni post: wesol
  Koło dojazdowe jakie??? sebamixx 10 4,682 05-02-2017, 11:28
Ostatni post: skimir
  koło dojazdowe camell100 4 2,388 01-07-2014, 21:05
Ostatni post: wojci
  koło przednie leży junak1956 8 4,565 02-08-2013, 08:16
Ostatni post: wesol
  koło masowe sprzegla - motor 2.8 bugi78 2 2,135 22-02-2012, 12:22
Ostatni post: bugi78

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości