Przy pełnym obciążeniu podczas normalnej jazdy w momencie kiedy samochód się nagrzeje wskazówka temperatury płynu chłodzącego przesunie się maksymalnie tylko do drugiej kreski i a ni drgnie dalej.
Co ciekawe ogrzewanie w środku samochodu jest sprawne - ciepłe powietrze grzeje aż miło. Zakres temperatury na tej skali jest dość duży a wskazówka nawet nie jest w połowie - stąd moje zdziwienie.
Problem zoobrazowałem na fotce poniżej. Czy to jest normalna sprawa czy już termostat padł czy wskazówka jest trefna ?
Pozdrawiam
Nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi. Uczę się, daj mi szansę.
Wszystko jest trudne dopóki nie stanie się proste.
24-01-2017, 17:59 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-01-2017, 18:00 przez Bogos.)
Ktoś tu już miał taki sam problem nie tak dawno i okazało sie że trzeba było przelutować licznik bo miał tz, zimne luty.Oczywiście stan termostatu oraz stan czujników które podają temp na silnik i blat też pasowało by sprawdzić. generalnie zaczynamy od najprostszej rzeczy. Czyli komp (vag-com) i lecimy.Sprawdz jaka temp. cieczy jest w ster.silnika 01 a jaka na blat 17 (liczniki)
24-01-2017, 17:59 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-01-2017, 18:52 przez wesol.)
Witam miałem podobną sytuacje tylko w moim wskazówka wyhylała się i zaraz cofała pomogła wymiana czujnika cieczy chłodzącej od strony ściany grodziowej pozdrawiam
Nie wymieniałem ponieważ jestem swierzo po zakupie szarika. Ale widać że wymiana przede mną. Krótkie pytanie, czy do termostatu mamy łatwy dostęp - wiem, że w niektórych samochodach trzeba pół auta rozebrać a w niektórych od spodu w kilka minut.
Dyzio - ciekawy sposób, ale spróbuję go wykonać zobaczymy jakie efekty .
Dykta tylko dla potrzeb diagnostyki .
Bogos Dopiero rozpoczynam przygodę z VAG, przede mną zakup laptopa, kabla z interfejsem oraz samego programu.
Nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi. Uczę się, daj mi szansę.
Wszystko jest trudne dopóki nie stanie się proste.
(24-01-2017, 17:59)Bogos napisał(a): Ktoś tu już miał taki sam problem nie tak dawno i okazało sie że trzeba było przelutować licznik bo miał tz, zimne luty. (...)
Wydaje mi się, że przy zimnym lucie licznik by w ogóle nie drgnął?
Witam.
U mnie ostatnio miałem taki przypadek. Zdarzało się że 30 km i wskazówka nie drgnęła. Innym razem po 30 km było "aż" 60 stopni. Po kolejnych kilometrach raz 70 stopni potem znów 50. Termostat w ASO 109,00 zł i nowy oring i po kilku km już temp rośnie. i bez problemu łapie 90 stopni.
Też zastanawiałem się nad czujnikiem ale jak byłem w ASO (innym autem) dowiedziałem, się że u siebie mam dwa 2-pinowe a nie jeden 4 i nie miałem jak sprawdzić który ewentualnie walnięty i nie kupiłem żadnego. Postawiłem na termostat i się udało.