18-12-2016, 16:59
W sprzegielku alternatora to lozyska praktycznie nie ulegaja uszkodzeniu. Za malo sie kreci ten element tam. Za to psuje sie ten dosc prosty element blokujacy obrot w jedna strone. Sprzegielko to stosowane jest z powodu takiego ze alternatory maja juz disc duza moc czyli waga elementu wirujacego jest dosc znaczna. Biezni i walkow tam nie ma kolego.
Dwumas i jego budowa z neta z filmiku nie pokrywa sie z rzeczywistoscia. Te ciemne elementy przy sprezynach to plastikowe prowadnice sprezyn. Lozyska tam nie ma a napewno nie w dwumasach w vagach. W dm toyoty widzialem cos ala lozysko centralne w zamachu.
Jest znaczna roznica w obciazeniu dwumasy i sprzegla zaleznie od zapietego biegu. Tak jak w rowerze masz przerzutki i tu mamy moment obrotowy silnika powiedzmy 300Nm to na pierwszym biegu masz juz na kolach moment gdzies 1000-1200 Nm. Teraz zapnij 6 bieg to z tego niuta na kolach bedzie gdzies ze 200Nm. Czyli myslac odwrotnie jadac ze stala predkoscia np 100km/h na 6 biegu z silnika ciagniesz powiedzmy 250Nm a jak przelaczysz na 5 bieg to tylko 190Nm. Za to beda rozne obroty. Czyli moc na kolach w obu przypadkach moze byc taka sama za to rozne obciazenia sprzegla beda.
Ja mam u siebie w sharanie lekko ponad dwiescie koni i tylko dlatego przyspieszenie od zera do 200 to w sumie dosc szybka sprawa. Pozniej juz troszke trwa dobicie do 220 ale na autosce 4 km i tyle osiagam od prawie zera. Przy tych 220 to jest mak obciazenie dla silnika sprzegla itd max obciazenie to max podlanie paliwem nie wiem ile pali wtedy bo kompa nie mam ale mysle ze te 25 jest jak nic. Wierz mi ze czasami jadac na 5 biegu 100 km/h bedzie mniej palil jak na 6 biegu.
Dwumas i jego budowa z neta z filmiku nie pokrywa sie z rzeczywistoscia. Te ciemne elementy przy sprezynach to plastikowe prowadnice sprezyn. Lozyska tam nie ma a napewno nie w dwumasach w vagach. W dm toyoty widzialem cos ala lozysko centralne w zamachu.
Jest znaczna roznica w obciazeniu dwumasy i sprzegla zaleznie od zapietego biegu. Tak jak w rowerze masz przerzutki i tu mamy moment obrotowy silnika powiedzmy 300Nm to na pierwszym biegu masz juz na kolach moment gdzies 1000-1200 Nm. Teraz zapnij 6 bieg to z tego niuta na kolach bedzie gdzies ze 200Nm. Czyli myslac odwrotnie jadac ze stala predkoscia np 100km/h na 6 biegu z silnika ciagniesz powiedzmy 250Nm a jak przelaczysz na 5 bieg to tylko 190Nm. Za to beda rozne obroty. Czyli moc na kolach w obu przypadkach moze byc taka sama za to rozne obciazenia sprzegla beda.
Ja mam u siebie w sharanie lekko ponad dwiescie koni i tylko dlatego przyspieszenie od zera do 200 to w sumie dosc szybka sprawa. Pozniej juz troszke trwa dobicie do 220 ale na autosce 4 km i tyle osiagam od prawie zera. Przy tych 220 to jest mak obciazenie dla silnika sprzegla itd max obciazenie to max podlanie paliwem nie wiem ile pali wtedy bo kompa nie mam ale mysle ze te 25 jest jak nic. Wierz mi ze czasami jadac na 5 biegu 100 km/h bedzie mniej palil jak na 6 biegu.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.