Źle mnie zrozumiałeś obciążenie oczywiście ma wpływ na spalanie logicznym jest również że jak jedziesz pod górę czy to z obciążeniem czy bez to kręcisz auto żeby mieć zapas mocy inaczej musisz zredukować cudów nie ma
co do pracy na biegu jałowym to nie masz racji zagrzej auto włącz komputer spalania chwilowego i dodaj gazu spalanie wzrośnie nie ma cudów dostanie więcej paliwa żeby się wkręcić to i spalanie musi być większe "bo pije" nie ważne o ile będzie większe
Dwumasa działa na zasadzie wyrównywania obciążeń celem zwiększenia komfortu przeniesienia napędu między skrzynią i silnikiem działa przy przeciążeniach natomiast przy stałym ruchu obrotowym gdy ciężarki się ustabilizują praktycznie nie spełnia żadnej funkcji czyli jadąc ze stałymi obrotami "nie działa" jest jak zwykłe stare koło zamachowe poprostu się tylko kręci - no łożysko pracuje - rolę dwumasy wcześniej sprawowały sprężyny przy starych tarczach sprzęgła
przy przeciążeniach przejmowały część energii .
Oczywiście pracuje ono cały czas ale największemu zużyciu ulega przy zmianie obrotów i jest dla niego istotne czy to będzie 3000 czy 6000
Jestem pewny że gorzej dla niego jak dostanie strzał przy wyższych obrotach prosta fizyka bezwładność ciężarków będzie "większa" przy większej prędkości ruchu obrotowego
przykład : jak będziesz szedł i wejdziesz w ścianę to cię zaboli ale jak się rozpędzisz to bardziej zaboli , i podobnie jak uderzą ciężarki z większą siłą to się szybciej zużyje sklepie sprężyny chociaż najczęściej pada z syfu jaki się tam znajduje bądź klęka łożysko (jak u mnie w renówce)
Nie wiem skąd wziąłeś przykład sprzęgła alternatora nie ma ono nic do tego
To jest łożysko jednokierunkowe i tylko puszcza pasek wolno przy szybkim spadku obrotów
Przykład : masz 5000 obrotów i wciskasz sprzęgło obroty spadają pasek zwalnia z resztą kół pasowych o ile pompom to nie przeszkadza to alternator gdyby szybko zwolnił były by duże spadki na natężeniu prądu - dlatego sprzęgło
koła zwalniają a alternator bezwładnością wyhamowuje z opóźnieniem przez co spadek na prądzie jest płynny nie na zasadzie "włącz wyłącz wyolbrzymiając oczywiście"
Co do ostatniej kwestii nie powiedziałem że 2000 obr jest optymalną ilością obrotów - nie wiem jaka jest - pewnie ktoś kto hamuje auta mógłby coś na ten temat powiedzieć.
Jednak zależność prędkość spalanie jest
Przykład:
Na szóstym biegu przy 2000 obr mam prędkość ok 100 km i spalanie 6-7 (życie)
Nie wmówisz mi że przy zwiększeniu dwukrotnym obrotów
4000 obr powinienem mieć 200 w końcu silnik się kręci dwa razy szybciej przy tym samym przełożeniu według twojej teorii spalanie powinienem mieć mniejsze po pierwsze nie pojedzie tak szybko po drugie na pewno spali więcej
i znowu fizyka auto rozpędzając się natrafia na większy opór powietrza czyli mu ciężej , musi więcej z siebie dać więc i więcej spalić - to tak jak byś mu tą twoją przyczepę z ładunkiem zapiął i kazał jechać pod górę
Opory są tak duże że straty na prędkości będą rzędu kilkudziesięciu kilometrów
Możesz sam spróbować jak nie wierzysz lub jeśli chcesz w poniedziałek zrobię ci zdjęcia w drodze do pracy jest to łatwe bo wszystko jest na licznikach obroty, spalanie, prędkość można zrobić zdjęcie jak będziesz miał mniejsze spalanie stawiam browara
co do pracy na biegu jałowym to nie masz racji zagrzej auto włącz komputer spalania chwilowego i dodaj gazu spalanie wzrośnie nie ma cudów dostanie więcej paliwa żeby się wkręcić to i spalanie musi być większe "bo pije" nie ważne o ile będzie większe
Dwumasa działa na zasadzie wyrównywania obciążeń celem zwiększenia komfortu przeniesienia napędu między skrzynią i silnikiem działa przy przeciążeniach natomiast przy stałym ruchu obrotowym gdy ciężarki się ustabilizują praktycznie nie spełnia żadnej funkcji czyli jadąc ze stałymi obrotami "nie działa" jest jak zwykłe stare koło zamachowe poprostu się tylko kręci - no łożysko pracuje - rolę dwumasy wcześniej sprawowały sprężyny przy starych tarczach sprzęgła
przy przeciążeniach przejmowały część energii .
Oczywiście pracuje ono cały czas ale największemu zużyciu ulega przy zmianie obrotów i jest dla niego istotne czy to będzie 3000 czy 6000
Jestem pewny że gorzej dla niego jak dostanie strzał przy wyższych obrotach prosta fizyka bezwładność ciężarków będzie "większa" przy większej prędkości ruchu obrotowego
przykład : jak będziesz szedł i wejdziesz w ścianę to cię zaboli ale jak się rozpędzisz to bardziej zaboli , i podobnie jak uderzą ciężarki z większą siłą to się szybciej zużyje sklepie sprężyny chociaż najczęściej pada z syfu jaki się tam znajduje bądź klęka łożysko (jak u mnie w renówce)
Nie wiem skąd wziąłeś przykład sprzęgła alternatora nie ma ono nic do tego
To jest łożysko jednokierunkowe i tylko puszcza pasek wolno przy szybkim spadku obrotów
Przykład : masz 5000 obrotów i wciskasz sprzęgło obroty spadają pasek zwalnia z resztą kół pasowych o ile pompom to nie przeszkadza to alternator gdyby szybko zwolnił były by duże spadki na natężeniu prądu - dlatego sprzęgło
koła zwalniają a alternator bezwładnością wyhamowuje z opóźnieniem przez co spadek na prądzie jest płynny nie na zasadzie "włącz wyłącz wyolbrzymiając oczywiście"
Co do ostatniej kwestii nie powiedziałem że 2000 obr jest optymalną ilością obrotów - nie wiem jaka jest - pewnie ktoś kto hamuje auta mógłby coś na ten temat powiedzieć.
Jednak zależność prędkość spalanie jest
Przykład:
Na szóstym biegu przy 2000 obr mam prędkość ok 100 km i spalanie 6-7 (życie)
Nie wmówisz mi że przy zwiększeniu dwukrotnym obrotów
4000 obr powinienem mieć 200 w końcu silnik się kręci dwa razy szybciej przy tym samym przełożeniu według twojej teorii spalanie powinienem mieć mniejsze po pierwsze nie pojedzie tak szybko po drugie na pewno spali więcej
i znowu fizyka auto rozpędzając się natrafia na większy opór powietrza czyli mu ciężej , musi więcej z siebie dać więc i więcej spalić - to tak jak byś mu tą twoją przyczepę z ładunkiem zapiął i kazał jechać pod górę
Opory są tak duże że straty na prędkości będą rzędu kilkudziesięciu kilometrów
Możesz sam spróbować jak nie wierzysz lub jeśli chcesz w poniedziałek zrobię ci zdjęcia w drodze do pracy jest to łatwe bo wszystko jest na licznikach obroty, spalanie, prędkość można zrobić zdjęcie jak będziesz miał mniejsze spalanie stawiam browara