Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vw/ Sharan/ Czujnik temp. pow. dolotowego/ mimo wymiany złe parametry
#1
Witam Wszystkich,

mój problem dotyczy nieprawidłowego odczytu, wg VCDSa, temperatury powietrza dolotowego, a co za tym idzie "na zimno" silnik nierównomiernie pracuje. Równa praca silnika wraca przy temp. roboczej (a im wyższa temp. silnika tym praca staje się równiejsza). Dodam, że sprawdziłem wszystkie parametry wg. VCDSa i tylko ten jeden wskazuje "abstrakcyjne parametry"; komputer nie wykazuje błędu.

1. Na odstałym, zimnym silniku parametr ten (VCDS -> Engine -> Meas. Blocks -> 007) wskazuje temperaturę pow. dolot. na poziomie 65-85 st. C przy temp. otoczenia od -1 w górę; przy temperaturze cieczy chłodzącej od 0,9 st w górę.

2. przy rozgrzanym silniku różnie, temp, pow. dolot. w przedziale 60-90 st. C, przy wyżej wspomnianej temp. otoczenia, a temp. cieczy chłodzącej ok 90 st. C.

3. Co ustaliłem:
- czujnik temp. pow. dolotowego jest zintegrowany razem z czujnikiem ciśnienia
- po odłączeniu wtyczki temp zmienia się niezależnie od warunków i temp. cieczy na 58.9 st.C, po ponownym wpięciu natomiast na ok 68 w wzwyż.
- numer części 038 906 051 i był montowany do daty produkcji aut: czerwiec 2001, następnie zmieniono na część z końcówką "B", różnią się one kształtem i nie pasują zamiennie w otwór rury, na której są umieszczone.

Kupiłem oczywiście w pierwszej kolejności nowy czujnik w ASO - idealnie ten sam, zmieniłem, podłączyłem a parametry bez zmian, żadnych błędów, nic się nie zmieniło, identyczne parametry.

Sprawdziłem wiązki kabli, na tyle na ile byłem w stanie - niby ok, wtyczka nie wykazuje żadnych nieprawidłowości.

Zastanawia mnie to, dlaczego po odłączaniu wtyczki parametr zmienia się (reaguje, jakiś sygnał jest), komputer nie wykazuje błędów.
Czujnik ciśnienia działa a podłączony jest tymi samymi 4 pinami pod instalację.

Czy miał ktoś może podobny problem?

Pozdrawiam
Odpowiedz




#2
Witam.

Czujnik temperatury w dolocie ma takie same parametry jak czujnik temperatury silnika, a więc tak jak teraz w temp. 0 st.C. rezystancja 5-6,5 kOhm-a, w temp. 10 st.C. rezystancja 3-4,5 kOhm-a. Mierzysz miedzy pinem 1 i 2 czujnika czyli dwa pierwsze od płaskiej strony, a następnie na końcu przewodów czyli przy wtyczce sterownika czyli między pinami 52 i 73. Jeżeli rezystancje się pokrywają i są o odpowiedniej wartości to wiadomo, że uszkodzony sterownik silnika, jeżeli rezystancja przy czujniku inna niż przy sterowniku to uszkodzona instalacja, co nie wyklucza również uszkodzenia sterownika. Jeżeli wszystko dobrze sprawdziłeś i opisałeś to innej możliwości raczej nie ma, prawdopodobnie masz zwarcie w instalacji bądź sterowniku.

Pozdrawiam
Odpowiedz
#3
tolus24 dziękuję za podpowiedź, szukałem informacji gdzie znajdę koniec kabelków. Sprawdzę. Pozdrawiam
Odpowiedz
#4
raczej troszke za wysokie te wartosci temp masz. umnie nawet jak mialem wczesniej turbo ASZ to temp w dolocie byla taka: Podczas jazdy pryzspieszania z pedalem w podlodze to tak 55 stopni. Po puszczeniu gazu czy to toczac sie dalej a juz nie wspomne po zatrzymaniu to temp idzie w gore tak na 65 stopni do prawie 70. okolice setki i powyzej to juz gotowanie dolotu. moze tu ktos cos gmeral przy instalacji cos przylutowal ale chyba tak jak kolega tu pisal prawdopodobnie sterownik dziabniety.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#5
(17-11-2016, 21:28)tolus24 napisał(a): Witam.

Czujnik temperatury w dolocie ma takie same parametry jak czujnik temperatury silnika, a więc tak jak teraz w temp. 0 st.C. rezystancja 5-6,5 kOhm-a, w temp. 10 st.C. rezystancja 3-4,5 kOhm-a. Mierzysz miedzy pinem 1 i 2 czujnika czyli dwa pierwsze od płaskiej strony, a następnie na końcu przewodów czyli przy wtyczce sterownika czyli między pinami 52 i 73. Jeżeli rezystancje się pokrywają i są o odpowiedniej wartości to wiadomo, że uszkodzony sterownik silnika, jeżeli rezystancja przy czujniku inna niż przy sterowniku to uszkodzona instalacja, co nie wyklucza również uszkodzenia sterownika. Jeżeli wszystko dobrze sprawdziłeś i opisałeś to innej możliwości raczej nie ma, prawdopodobnie masz zwarcie w instalacji bądź sterowniku.

Pozdrawiam

Podpowiedz mi jeszcze proszę czy pomiary rezystancji zrobić na wyłączonym całkowicie zapłonie, przekręconym kluczyku, czy uruchomionym silniku? Wydaje mi się, że jeżeli mierzę opór to może być wyłączony całkowicie zapłon?

Pozdrawiam
Odpowiedz
#6
Witam.

Zawsze na wyłączonym silniku i wtyczka odpięta od sterownika silnika i mierzysz na pinach odpiętej wtyczki.

Pozdrawiam
Odpowiedz




#7
Witam, sprawdzone!

Na wstępie odpowiedzi dzięki Wielkie za podpowiedź!

Mianowicie u mnie w aucie za rezystancję w czujniku odpowiadają piny 1 i 4, są to piny zewnętrzne, a przewody tych pinów dochodzą do wtyczki sterownika w piny nr 53 i 72.

Udało mi się ustalić, że wszystkie przewody z wtyczki czujnika do wtyczki sterownika są sprawne, nie mają przerwana a te odpowiadające za czujnik nie mają zwarcia.

Zmierzyłem rezystancję przy temperaturze otoczenia ok 10 st C i oba czujniki zarówno stary jak i nowy pokazywały te same parametry 3.8 k omha bezpośrednio na czujniku, bezpośrednio z wtyczką czujnika oraz na pinach 53 i 72 wtyczki sterownika.

Z Twojej podpowiedzi tolus24 wynika, że czujnik jest sprawny, przewody także... oczyściłem wszystko, złożyłem do kupy a obraz z VCDSa nie zmienił się (na zimnym silniku parametr temp. pow. dol. 80.1 st, (zmieniał się) a po odłączeniu wtyku 63.9 st (stały). Oba czujniki działały identycznie (różnica 1-2 setne).

Czyli wychodzi na to, że zwarcie lub coś innego wynika ze sterownika silnika (nr 038906019 J).

Jestem bardzo wdzięczny za pomoc.

Gdyby pojawiły się jakieś pomysły nt sterownika silnika - poproszę Smile Zapewne w grę wchodzi tylko wymiana (nie naprawia się sterowników silnika? Nierozbieralne?)

Pozdrawiam
Odpowiedz
#8
rozbieralne. Budowa sa na poziomie komputera typu atari albo commadore. Przelutuj obwody w sterowniku to duza szansa ze wroci do łask bo nie raz podobne rzeczy robilem.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#9
Witam.

Sprzeczał się nie będę, bo nie mam teraz schematu, a może warto by było poszukać i sprawdzić bo może tu jest problem, ale wydawało mi się, że AUY ma czujnik temp. na pinie 52 i 73 w sterowniku i 1 i 2 przy czujniku, fakt, że pin 1 ma bezpośrednie połączenie z pin 2 poprzez termistor i pośrednie z pin 3 i 4 poprzez elektronikę/tranzystor, bo czujnik ciśnienia też potrzebuje informację o temp., a pin-y 3 i 4 idą chyba na pin 31 i 71 w sterowniku, dlatego temperaturę na czujniku sprawdzało się na pin 1 i 2, dobrze sprawdziłeś, żebyś nie potrzebnie sterownika nie rwał nadaremno Smile.

Pozdrawiam
Odpowiedz
#10
(18-11-2016, 20:30)wesol napisał(a): rozbieralne. Budowa sa na poziomie komputera typu atari albo commadore. Przelutuj obwody w sterowniku to duza szansa ze wroci do łask bo nie raz podobne rzeczy robilem.


Dzięki! Walkę na pewno podejmę!
Pozdrawiam
(18-11-2016, 21:07)tolus24 napisał(a): Witam.

Sprzeczał się nie będę, bo nie mam teraz schematu, a może warto by było poszukać i sprawdzić bo może tu jest problem, ale wydawało mi się, że AUY ma czujnik temp. na pinie 52 i 73 w sterowniku i 1 i 2 przy czujniku, fakt, że pin 1 ma bezpośrednie połączenie z pin 2 poprzez termistor i pośrednie z pin 3 i 4 poprzez elektronikę/tranzystor, bo czujnik ciśnienia też potrzebuje informację o temp., a pin-y 3 i 4 idą chyba na pin 31 i 71 w sterowniku, dlatego temperaturę na czujniku sprawdzało się na pin 1 i 2, dobrze sprawdziłeś, żebyś nie potrzebnie sterownika nie rwał nadaremno Smile.

Pozdrawiam

Dzięki!

Doszedłem do tego, ponieważ nie miałem opisanych wszystkich pinów we wtyczce do sterownika (opisanych numerami było naprawdę niewiele), miałem natomiast dwa obok siebie o nr zamiast 52 i 73 to 72 i 53 i dlatego przykuły moją uwagę. Postanowiłem porównać kolory przewodów i odpowiadały one pinom wtyczki czujnika nr 1 i 4. Następnie aby się upewnić sprawdziłem miernikiem przewodzenie owych przewodów i ładnie buczał miernik Wink sprawdziłem tak każdy jeden z 4 przewodów (pozostałe dwa strzeliłem również po kolorze i grubości) i buczał miernik bez zarzutów, stąd wnioskuję, że przewody nie są przerwane. Na chłopski rozum sprawdziłem także przewodzenie zwierając inne kabelki aby wykluczyć spięcie. Następnie na pinie 4 i 1 sprawdziłem rezystancje - zgadzała się z Twoimi danymi - była identyczna na czujniku, zaraz za wtyczką czujnika i na pinach wtyczki do sterownika.

- numerów pinów wtyczki do sterownika 72 i 53 jestem pewny, bo tylko one z kabli czujnika były opisane numerami, dwa pozostałe nie miały numeracji napisanej.

- natomiast rezystancję na pinie 1 i 4 uznałem za właściwą, bo pokazywała prawidłowe dane oraz tylko ich kable dochodziły do 72 i 53 we wtyku sterownika.

- pozostałe dwa kable czujnika (pin 2 i 3) wchodząc do wtyku sterownika nie miały cyferek.

Ale jak to w elektronice - nic nie jest pewne Wink a bynajmniej dla mnie laika Smile

Pozdrawiam
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  czujnik temperatury oleju rodzynek 1 513 10-07-2022, 13:41
Ostatni post: wesol
Video Gdzie znajduje sie czujnik przyspiedzenia ESP smithpl 3 3,205 17-09-2021, 00:37
Ostatni post: kalamb
  Czujnik parkowania - padły wszystkie na raz? DanielWroclaw 12 2,523 28-07-2021, 11:32
Ostatni post: Spinacz
  Czujnik F270 kalamb 0 578 15-02-2020, 14:44
Ostatni post: kalamb
  945 czujnik zdeżenia g190 zwarcie do masy Jaski82 0 676 28-01-2020, 22:53
Ostatni post: Jaski82
  Czujnik/wskazania temperatura zewnętrzna - wszystko co z tym związane samp00 89 25,565 12-01-2020, 13:12
Ostatni post: Kukucz
  Czujnik kąta skrętu G85 toomekk24 50 47,526 19-08-2019, 18:36
Ostatni post: Endriuszka
  Czujnik temperatury wody i paliwa pokazuja tą samą wartość Drulw 4 2,260 05-07-2019, 21:01
Ostatni post: Drulw
Information Czujnik/wskaźnik poziomu paliwa -problemy - temat zbiorczy Mario SharanVR6 79 31,875 10-05-2019, 21:50
Ostatni post: tolus24
  PARCTRONIK - czujnik parkowania lysy-karll 27 20,399 01-11-2018, 23:31
Ostatni post: schak

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości