Trochę pogrzebałem w necie i rzeczywiście są nieco inne:
Nowy króciec jest ścięty po obu stronach do samego końca oraz ma półokrągłe wycięcie na śrubę, którą zaciska się na nim kolumnę kierowniczą:
W starym ścięcia nie są do samego końca, kilka ostatnich milimetrów króćca jest znów okrągłe, oraz nie ma wycięcia na śrubę, gdyż stary typ kolumny mocuje się za pomocą klamerki i nie jest ono potrzebne:
Zdjęcia ze strony intercarsu.
Na tej stronie znalazłem też info, że wysokość króćców niby jest taka sama (70 mm), ale średnica króćca jest podana tylko dla starego typu (18,5 mm).
Pytanie, czy w nowym jest taka sama i czy w miejscu przewężeń jest taka sama grubość? Może ma ktoś luzem nowszą maglownicę i mógłby zrobić pomiary?
Jeśli będą takie same, to wydaje się, że nowsza maglownica powinna dać się pożenić ze starą kolumną.