Liczba postów: 21
Liczba wątków: 3
Dołączył: Jul 2015
Reputacja:
0
Witam. Kupilem galaxy i od poczatku nie dziala mi tempomat wydaje mi sie ze jest fabryczny ale niewiem jak je rozroznic.
Mam zegar w milach i moge sprawdzic jakie jest spalanie itp przy obrotomierzu. Sterowanie tempomatem mamna manetce kierunkowskazow, przy pedale gazu jest tez jakis silownik czy cos. Peobowalem podczas jazdy zalaczyc go na rozne sposoby ale nie dziala.
Od czego zaczac jakies sprawdzanie bo niemam zielonego pojecia.
Zdjecia manetki i licznika.
Liczba postów: 21
Liczba wątków: 3
Dołączył: Jul 2015
Reputacja:
0
Liczba postów: 1,041
Liczba wątków: 14
Dołączył: Dec 2013
Reputacja:
4
08-12-2015, 17:49
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-12-2015, 17:53 przez mamwi.)
Tempomat włączasz na ON, jadąc powyżej 40 km/h naciśnij chwilę SET. Tempomat powinien się włączyć. Minimalne naciśnięcie sprzęgła lub hamulca wyłącza tempomat, dodanie gazu przyspiesza samochód, po puszczeniu pedału powraca on do prędkości zapamiętanej przez tempomat. Ciągłe trzymanie przycisku SET powoduje przyspieszanie samochodu (dodajesz gazu) i zwiększenie zapamiętanej prędkości.
Tutaj http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread.php?tid=8708 masz zdjęcia VAG-a, gdzie szukać tempomatu i jak sprawdzić czujki na pedałach.
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Liczba postów: 426
Liczba wątków: 48
Dołączył: Mar 2013
Reputacja:
7
23-03-2016, 15:00
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-03-2016, 15:01 przez koleś.)
Mam problem z tempomatem w Sharanie jak u autora tematu.
Zacznę od tego, że zajrzałem do manetek i jest przerwany jeden kabelek z tempomatu. Na naprawę umówiłem się w przyszłym tygodniu imam nadzieję, że to pomoże.
Do tego czasu prosiłbym o odpowiedź na pytanie jak się aktywuje taki tempomat na pompce?
Da się wejść w ten sterownik od tempomatu VCDSem?
Jak sprawdzić działanie manetki? W blokach pomiarowych grupa 066?
Pierwszy raz mam do czynienia z tempomatem sterowanym podciśnieniem stąd moje pytania.
Tempomaty w grupie VAG. Wiązki, montaż, kodowanie. Śląsk i okolice. 510 150 407
Liczba postów: 1,342
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
27
Witam.
Przecież wszystko jest opisane, szczególnie w linku kolegi "mamwi". Sprawdzenie działania odbywa się kategorii 01 silnik i grupie 006 lub 022. Aktywacja poprzez wejście 01 silniki, 11 logowanie i wpisanie 11463 i akceptacja.
Pozdrawiam
Liczba postów: 426
Liczba wątków: 48
Dołączył: Mar 2013
Reputacja:
7
27-03-2016, 02:43
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-03-2016, 02:45 przez koleś.)
(23-03-2016, 16:28)tolus24 napisał(a): Witam.
Przecież wszystko jest opisane, szczególnie w linku kolegi "mamwi". Sprawdzenie działania odbywa się kategorii 01 silnik i grupie 006 lub 022. Aktywacja poprzez wejście 01 silniki, 11 logowanie i wpisanie 11463 i akceptacja.
Pozdrawiam OK. To co napisałeś znam i tak jest w wersji z pedałem gazu elektronicznym.
Czy tak samo jest przy pedale gazu na linkę? Czy też sprawdzę tempomat w blokach pomiarowych silnika? Pytam bo taki tempomat na podciśnienie ma swój osobny sterownik i nie wiem czy jest w ogóle podpięty do komputera silnika.
Kod 11463 nie działa. Próbowałem bo myślałem, że może brak mu aktywacji.
Tempomaty w grupie VAG. Wiązki, montaż, kodowanie. Śląsk i okolice. 510 150 407
Liczba postów: 1,342
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
27
27-03-2016, 08:29
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-03-2016, 08:30 przez tolus24.)
Witam.
W przedliftowych trojaczkach było tyle różnych kombinacji elektrycznych, że wszystko jest możliwe, natomiast ja nie spotkałem jeszcze takiego, w którym informacje zawarte w tym temacie by się nie sprawdzały. Co to znaczy, że "kod nie działa", sterownik go nie przyjmuje i pokazuje jakiś błąd czy sterownik przyjmuje ten kod tyle, że tempomat Ci dalej nie działa, bo to dwie różne rzeczy. Co widzisz wchodząc w grupy 006 lub 022?
Pozdrawiam
Liczba postów: 426
Liczba wątków: 48
Dołączył: Mar 2013
Reputacja:
7
Sterownik silnika nie przyjmuje kodu 11463.
W grupie 006 i grupie 022 same zera. Nie ma reakcji na naciskanie pedałów i manetki.
We wtorek się umówiłem na naprawę przerwanych kabelków w manetce. Może po tyt tempomat ożyje.
Pierwszy raz się spotkałem z tempomatem w benzynie sterowanym podciśnieniem i stąd moje pytania.
Tempomaty w grupie VAG. Wiązki, montaż, kodowanie. Śląsk i okolice. 510 150 407
Liczba postów: 1,342
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
27
28-03-2016, 15:57
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-03-2016, 16:00 przez tolus24.)
Witam.
Właśnie doczytałem i zrozumiałem o co tak naprawdę pytasz , czyli auto z silnikiem benzynowym, gaz na linkę i tempomat podciśnieniowy. A więc tak, jeśli chodzi o ten typ, to vag-iem nie ma możliwości sprawdzenia działania manetki, ani nie koduje się sterownika silnika, bo rzeczywiście w tym modelu jest osobny sterownik, niestety vag się z nim nie łączy, tak naprawdę to taki bardziej rozbudowany elektronicznie przekaźnik niż sterownik. W grupie 066, o którą pytałeś wcześniej sprawdza się działanie manetki tempomatu, w silnikach benzynowych ale w tych nowszych z elektronicznym pedałem gazu. Co do samej usterki, to przełamane kable przy manetce, to jedna sprawa. Druga to oczywiście sprawna pompka podciśnieniowa i szczelne połączenia. Trzecia, równie częsta usterka, co przełamane kable przy manetce, to awaria samego sterownika, znajdującego się w konsoli środkowej pod radiem, po prawej stronie. Przy włączaniu i wyłączaniu tempomatu musi być słychać takie charakterystyczne cykanie z tego elementu, aczkolwiek nie oznacza ono, że sterownik jest w 100% sprawny. Te sterowniki często padają, najczęściej to tzw. zimne luty i wyschnięte/wylane kondensatory. Ważne dla poprawnego działania tego tempomatu jest też aby kable w przelotkach drzwi i zwłaszcza w tylnej klapie były całe, może wydać się to dziwne ale zwarcie przy przełamanych przewodach w tych miejscach powoduje zakłócenia w działaniu tempomatu.
Pozdrawiam
Liczba postów: 426
Liczba wątków: 48
Dołączył: Mar 2013
Reputacja:
7
Dzięki. Wszystko świetnie mi wyjaśniłeś. Naprawię manetkę i może ruszy.
Tempomaty w grupie VAG. Wiązki, montaż, kodowanie. Śląsk i okolice. 510 150 407
|