Ocena wątku:
  • 10 głosów - średnia: 2.4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regeneracja zaciskow tylnych
#11
Skoro już masz wyjmować tłoczek z zacisku, to wymień wszystkie gumki. I tak musisz kupić zestaw naprawczy zacisku, a w nim masz cały komplet. Odkręcasz zacisk od jarzma, i podstawiasz pod zacisk jakąś tacę. Pompujesz pedałem hamulca do czasu aż tłoczek wyjdzie z zacisku. A żeby płyn nie leciał, to się wciska pedał hamulca do oporu jakimś np. kijkiem i zapiera o fotel. Jak będziesz mieć zacisk w ręku to wymiana gumek będzie intuicyjna. Pamiętaj aby pod nową osłonę tłoczka dać smar do tłoczków.
Auto bez gleby jest jak kobieta bez cycków. Niby pojeździć się da, ale czegoś brakuje.
Odpowiedz




#12
Kolego ,,Uciek ,, ale po co wyganiać płyn do końca ?? i stosować patyki ??
Odpowiedz
#13
Wciskając hamulec kilka razy, powstaje ciśnienie w układzie które samoczynnie wypycha tłoczek z zacisku. Więc po co się szarpać skoro sam wyjdzie. A jak to nazwałeś "patyk" stosujemy po to aby zablokować pedał hamulca, w skutek czego nie będzie lecieć płyn z odkręconego od zacisku wężyka. Czy to jest nie zrozumiałe? Mam przeliterować?
Auto bez gleby jest jak kobieta bez cycków. Niby pojeździć się da, ale czegoś brakuje.
Odpowiedz
#14
Pytanie pomocnicze - do odktecenia zacisku z przodu, mam na myśli śruby w gumowych osłonach - czy to przypadkiem nie jest imbus 7? robiłem dzisiaj przymiarkę i 6 za may, 8 ma luz, ale może jakiś torx, bo słabi mi szło podglądanie co tam jest...
W razie czego dokupię na przyszłość.
Pozdrawiam,
Michał
-------------------------------------------------------------------------
Nie polemizuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a później pobije doświadczeniem...
Odpowiedz
#15
To ja też zapytam, czy wymieniał ktoś tylne zaciski na zaciski z innych modeli VW np Golf 4, podobno pasują (inna tylko końcówka przewodu hamulcowego) i nie ma w nich problemu z cieknącym ręcznym?!
Odpowiedz
#16
W golfach 4 były dwa rodzaje zacisków. Jeden miał dzwigienkę od ręcznego jeszcze z "przekładnią 90*" ten korodował na tej dwigience i stawał. Drugi rodzaj jest podobny jak w naszych SGA, podobny, lecz nie identyczny. Ale częsci lub całe zaciski można zaadaptować do naszych autek. W tych drugich jest ta sama bolączka co w naszych, czyli korodują te trzpienie na które zakłada się ramię dźwigienki ręcznego.
Odpowiedz




#17
Panowie a czy nasze SGA nie maja jakiejs regulacji ręcznego ? czy te dzwigienki na nazwijmy to wieloklinem gdzie sa wciskane do zaczisku i przykrecane to nie jest czasem regulacja ręcznego ? im bardziej klocki sie zetrą tym bardziej tą dzwigienkę trzeba cofać zeby zmniejszyc luz na lini linka-dzwigienka ?
Odpowiedz
#18
Tam jest układ samoregulacji. Jak wszystko działa jak trzeba to ręczny łapie na drugim, trzecim "ząbku" niezależnie od zużycia klocków.
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Odpowiedz
#19
(11-08-2015, 15:15)suhhar napisał(a): Panowie a czy nasze SGA nie maja jakiejs regulacji ręcznego ? czy te dzwigienki na nazwijmy to wieloklinem gdzie sa wciskane do zaczisku i przykrecane to nie jest czasem regulacja ręcznego ? im bardziej klocki sie zetrą tym bardziej tą dzwigienkę trzeba cofać zeby zmniejszyc luz na lini linka-dzwigienka ?

Regulacja jest samoczynna na tym nagwintowanym trzpieniu. Gwint powoduje, że w miarę jak zużywają się klocki i wysuwa się tłoczek ręczny cały czas ma działać tak samo. Tylko naciąg linki reguluje się śrubą, pod podwoziem.
A propo's, idealnie pasują zaciski z Passata B5. Trzeba tylko delikatnie liznąć radiator na samym narożniku, bo zaczepia o stalową felgę. Przy alusie nie ma problemu. I przełożyć linkę na drugą stronę wahacza. U siebie ma takie dwa (z racji próby pozbycia się urwanego odpowietrznika przy pomocy wiertarki ręcznej Big Grin ale dziurę wywaliłem Big Grin)
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Odpowiedz
#20
narazie nie uzywam recznego bo dzwigienka sie zablokowala ale ją rozruszalem ale wiem ze moze byc kiedys tak ze zaciagne reczny i juz mi nie pusci ? Wink ale cos znalazłem pod spodem tam gdzie jest regulacja linek ktos cos kombinowal bo ta sprezynka jest jakos dziwnie zaczepiona i spieta opaskami zaciskowymi. Mam zdjecia ale nie wiem jak dodac. Czy regeneracja cos da czy lepiej szukac zacisku ? bo pewnie po jakims czasie to samo sie stanie ?
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Regeneracja tylnego i przedniego zawieszenia - czyli co wymienić? raventes 65 43,777 26-08-2023, 07:25
Ostatni post: domel_pl
  Regeneracja pasów bezpieczeństwa f0ff 1 830 01-09-2021, 21:13
Ostatni post: Czerwony
  nadmierne wewnętrzne zuzycie tylnych opon Thomas007 0 614 26-04-2021, 20:21
Ostatni post: Thomas007
  demontaż tapicerki drzwi przednich i tylnych Sharan po 2000r Rafał M 1 1,519 26-09-2020, 18:56
Ostatni post: bialekmleko
  Wymiana czy regeneracja półosi Chmielu 0 724 17-05-2020, 07:54
Ostatni post: Chmielu
  Nie udana regeneracja zawieszenia osi przedniej DanielWroclaw 4 1,699 04-02-2020, 08:04
Ostatni post: wesol
  Regeneracja skrzyni biegów krzys-k2 7 2,832 20-08-2019, 21:12
Ostatni post: krzys-k2
  Regeneracja,malowanie czyszczenie felg aluminiowych. peters 18 9,982 24-04-2017, 23:36
Ostatni post: Endriu Fakowski
  Zaślepione tryby mechanizmu szyb tylnych [Sharan [...]] Bartlbn 0 1,114 18-09-2014, 16:43
Ostatni post: Bartlbn
  Opis kabli w tylnych drzwiach Tomek Misiek 1 1,720 08-04-2014, 22:40
Ostatni post: andrew7800

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości