Ocena wątku:
  • 18 głosów - średnia: 2.83
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Silnik 2.0B nie odpala/problemy z odpaleniem/gaśnie
#21
To raczej przekaznik 109 od zasilania ecm.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




#22
Witam,
przeczytałem całe forum o kłopotach z ADY 2.0 na zimno, ale nikt nie miał takich objawów.
może jakiś pomysł na rozwiązanie problemu?
Po wymianie całego wysokiego napięcia łącznie z cewką, czujnik Halla też nowy ( wszystko Bosch, NGK, bez China po taniości ) - nie odpala na zimno ( wcześniej też tak było ) , przekażnik 30 wymieniony, zapłon zgrany z rozrządem, jak już odpali po 15 minutach kręcenia, praca nierówna, dopiero jak złapie trochę temperatury to równa, przez kolejne 2-3 minuty gaśnie po dodaniu gazu - gaśnie; póżniej wszystko ok, odpala za 1 strzałem i kręci do 6700 na LPG i Pb; ostygnie powtórka z rozrywki. Aha w czasie jazdy nagrzanym, potrafi jakby zgubić prąd, zapłon, tak na ułamek sekundy, ale bez gaśnięcia.
LPG odłączone całkowicie, w czasie prób uruchomienia na zimno potrafi "strzelić" w tłumik - to ważne!
Przy kręceniu na zimno, raz obrotomierz pokazuje jakieś obroty z rozrusznika, czasami 0. Czasami mam wrażenie, że łapie zapłon przy "cofaniu" kluczyka.
Nie czuć zapachu benzyny ! Ale trzymanie lekko wciśniętego pedału gazu przy uruchamianiu nie pomaga, lecz przeciwnie - czas uruchomienia wydłuża się o kilka kolejnych kręceń rozrusznikiem. Temp. zewnętrzna ma wpływ; przy (-) kręce z 15-20 min, przy (+) góra do 10 min.
VAG pokazuje wartości graniczne dla sondy Lambda. Ale w ADY przez pierwsze 3 minuty na zimnym ECU nie bierze info z sondy.
Pytanie:
- zapchany kataliztor ?
- jednak sonda Lambda ?
- pompa paliwa ( słychać przy kręceniu ) ?
- przepływomierz ( przebieg 398 tys. - nigdy nie myłem od 220 tyś )
- a może po prostu kostka stacyjki ? Lub jakiś inny pierduł elektryczny ?

Sugestie mile widziane.
Pzdr. Adam
VW Sharan 2.0 ADY
VW Golf 1 Cabrio
Mercedes Benz W201 190 DTM EVO
VW T3 Multivan 1.6TD
Odpowiedz
#23
Po takim kręceniu wykręć świece, zobacz czy są mokre od benzyny, jesli mokre to nie ma zapłonu, jeśli suche tzn, że nie dostaje paliwa.

Takie cyrki miałem w VW 20. przy walniętym, czujniku temperatury. Były sprawdzane?
Jakieś błędy były sprawdzane vagiem? To podstawa.
Odpowiedz
#24
Może czujnik temperatury chrzanic
seat alhambra 1,8T
Odpowiedz
#25
(27-12-2014, 22:41)ARTUROO26 napisał(a): Może czujnik temperatury chrzanic

który czujnik obstawiasz?
VAG nie pokazuje błędów.
Ale też, tak myślałem ( ale nic nie sugerowałem ) bo po wymianie nagrzewnicy w zeszłym sezonie po wybuchu i rozebraniu pół samochodu, wskażnik temperatury zimą pokazywał nagrzany, a latem niedogrzany Cool
VW Sharan 2.0 ADY
VW Golf 1 Cabrio
Mercedes Benz W201 190 DTM EVO
VW T3 Multivan 1.6TD
Odpowiedz
#26
możesz najpierw sprawdzić te czujniki:
http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread...71#pid2571
Odpowiedz




#27
(27-12-2014, 23:15)szparag86 napisał(a): możesz najpierw sprawdzić te czujniki:
http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread...71#pid2571

Dzięki za link, ale ADY 2.0 to nie jest VR6 2.8 Sleepy
A w VR'ach to była norma bo miałem VW Corrado VR6
VW Sharan 2.0 ADY
VW Golf 1 Cabrio
Mercedes Benz W201 190 DTM EVO
VW T3 Multivan 1.6TD
Odpowiedz
#28
Witam
No ja kolego mogę ci tylko zasugerować to sekundowe odcięcie prądu.Ja w swoim szarkim 2,0 miałem to samo przekaźnik 30 odcinał mi prąd na zapłon mogłem sobie kręcić do woli,jak masz gdzieś możliwość sprawdź czujnik położenia wału,pożycz może od kogoś i zobacz czy będzie to samo. Mi po wymianie pomogło.
Pozdrawiam
Odpowiedz
#29
(27-12-2014, 23:52)grykus napisał(a): Witam
No ja kolego mogę ci tylko zasugerować to sekundowe odcięcie prądu.Ja w swoim szarkim 2,0 miałem to samo przekaźnik 30 odcinał mi prąd na zapłon mogłem sobie kręcić do woli,jak masz gdzieś możliwość sprawdź czujnik położenia wału,pożycz może od kogoś i zobacz czy będzie to samo. Mi po wymianie pomogło.
Pozdrawiam

Witam,
temat przekażnika 30 wertowałem przez 1 rok na tym forum, bardzo niemiłe objawy - jak przy wyprzedzaniu TIR'a auto gaśnie nagle ni stąd ni z owąd Huh
i sam doszedłem do tego, teraz mam 30 zawsze w zapasie i teraz też nowa, zakładana stara sztuka - to samo. Czujnik położenia wału, czyli czujnik Halla, wymieniony ( orginal Bosch ) i bez zmian, tylko po wykasowaniu błędów już pracuja w normalnym trybie, a nie awaryjnym - czyli odcięcie przy 4500.
Dzięki za sugestie Smile

Czy ktoś wymieniał kostkę stacyjki w Sharanie ?
Kiedyś miałem podobny problem w VW G2 G60 i przyczyną była wypalona kostka stacyjki - ktoś przerabiał temat?
VW Sharan 2.0 ADY
VW Golf 1 Cabrio
Mercedes Benz W201 190 DTM EVO
VW T3 Multivan 1.6TD
Odpowiedz
#30
Jeżeli była by to kostka, to na zimnym i ciepłym by nie palił. Jeżeli na ciepłym jest git to trzeba sprawdzić czujnik temp silnika. Na 2,0 nie znam się, wiec musisz wygooglowac gdzie dokładnie ten czujnik jest.
seat alhambra 1,8T
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Heart Sharan 2.8l problemy z rozrządem/błąd wałka/wałków itp. sp6qkx 125 73,029 29-04-2024, 09:24
Ostatni post: mckjr
  szarik 1.8t lpg AWC nie odpala/brak prądu/zagadki dsierpina 1 325 12-07-2023, 19:30
Ostatni post: jasiug23
  AJH/AWC 1.8T Problemy z turbo/wokół turbo kojot 59 28,907 30-07-2022, 17:46
Ostatni post: adrianb
  1.8T nie odpala, pompa paliwa? marqs85 17 11,287 09-01-2022, 20:27
Ostatni post: gustafson13
  1.8T odpala i gaśnie/nie odpala/gaśnie podczas jazdy itp. ARTUROO26 77 18,681 09-10-2021, 14:46
Ostatni post: wesol
  Moduł zapłonu/cewka - silnik 4cyl. iv7 23 6,425 12-05-2021, 14:02
Ostatni post: grzeczny_52
Sad VR6 AAA gaśnie na ciepłym Homer1987 2 1,112 28-02-2021, 15:48
Ostatni post: skimir
  1.8T nie odpala. MaksiuSF 0 962 01-09-2020, 13:14
Ostatni post: MaksiuSF
  Sonda lambda - problemy/diagnostyka /wymiana Loco 70 25,399 29-08-2019, 10:35
Ostatni post: wesol
  Sharan 2.0 115KM 8V oznaczenie ATM jaki silnik wstawić krystian503394 11 16,434 04-01-2019, 00:20
Ostatni post: prezesdjserwis

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości