Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
VW Sharan 2.8 V6 nie odpala
#1
Witam forumowiczow
jak w temacie , posiadam VW Sharana 2.8 V6 2000rok po lifcie 204KM, autko nie chce odpalic .
Przed tym jak zgasl silnik chodzil nie rowno , nie wkrecal sie na obroty , gasl.Czasami jak postal odpalil ale jak zlapal temperature gasl.
Podlaczylem go pod Vaga i pokazal te bledy:

1-17967 P1559 Jednostka sterujaca przepustnica nieprawidlowe funkcje nastaw podstawowych

2-17953 P1545 Regulacja przepustnicy niesprawnosc

3-16706 P0322 Czujnik kata obrotu walu korbowego, czujnik liczby obrotow brak sygnalu -G28

4-17972 P1564 Jednostka sterujaca niskie napiecie podczas nastaw podstawowych -J338

5-17976 P1568 Jednostka sterujaca przepustnica niesprawnosc mechaniczna

jak skasuje bledy zostaje tylko ten pierwszy ale autko nadal nie odpala, po kreceniu rozrusznikiem zczytuje bledy i jest oprocz tego pierwszego blad 3 i 4.
Dodam ze jak go krece rozrusznikiem miga na wyswietlaczu (tym duzym) kontrolka oleju

Prosze o jakies porady ew. ktos moze sie juz spotkal z takim czyms, przepraszam za pisownie , nie posiadam polskich znakow
pozdrawiam Dawid
Odpowiedz




#2
nie ma szans by odpalil jak nie ma sygnalu z czujnika walu. Tym musisz sie zajac najpierw.
Sprawdz kable od czujnika do ECM, zmierz opornosc tego czujnika. Posprawdzaj piny we wtyczkach zwlaszcza te we wtyczce ECM oraz na tejnieszczesnej rpzepustnicy itd.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#3
(09-10-2014, 07:47)wesol napisał(a): nie ma szans by odpalil jak nie ma sygnalu z czujnika walu. Tym musisz sie zajac najpierw.
Sprawdz kable od czujnika do ECM, zmierz opornosc tego czujnika. Posprawdzaj piny we wtyczkach zwlaszcza te we wtyczce ECM oraz na tejnieszczesnej rpzepustnicy itd.

Dzieki za szybka odpowiedz

mozesz powiedziec jaka opornosc ma miec czujnik walu
Odpowiedz
#4
chyba 1000 do 1500 ohmów.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#5
Może znów powtórzę mantrę dotyczącą VRki...

Należy sprawdzić jakość połączeń w czarnej skrzynce koło zbiorniczka płynu do wspomagania.
To sianie błędów, szczególnie zbyt niskiego napięcia, może wynikać faktycznie ze złego zasilania a reszta to już konsekwencja...
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Odpowiedz
#6
(09-10-2014, 13:39)skimir napisał(a): Może znów powtórzę mantrę dotyczącą VRki...

Należy sprawdzić jakość połączeń w czarnej skrzynce koło zbiorniczka płynu do wspomagania.
To sianie błędów, szczególnie zbyt niskiego napięcia, może wynikać faktycznie ze złego zasilania a reszta to już konsekwencja...

Moglbys powiedziec co to za czarna skrzynka , nazwe(nr czesci) ew. jaka funkcje spelnia ,jestem swiezym posiadaczem tego auta i naprawde nie wiec co i gdzie jest tam
Odpowiedz




#7
Na aku masz ta puszkę i sprawdź kable czy są dobrze dokrecone i się nie smaza.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#8
no wlasnie ta czarna skrzynka...jak mialek kiedys 1.9 tdi to sie tam ladnie smazylo...prawie 200 stopni bylo na kablach a jak je rozcielismy to zwoje prawie wszystkie poprzepalane,niedawno w vr6 ten sam problem,mimo,ze tak sie nie grzaly to rowniez trzeba bylo je przyciac i dosztukowac z uzyciem oczywiscie odpowiednich kabli i koncowek a po tym zabiegu auto bardziej nabralo ochoty na wkrecanie sie na obroty i jedyny blad jaki mi pozostal to 17560 Regulacja d³ugoterminowa 2 strona 1 - poza granic¹ - mieszanka za bogata
brak osprzêtu / nie zwi¹zany ze sprzêtem i czasmai dlatego zapala cie check engine ale szczerze to juz mnie to malo interesuje bo w auto sporo kasy zainwestowalem i tego bledu juz nie bede dochodzil no chyba,ze znow mi auto przymuli to wtedy sie za to wezme a jak narazie to go czochram ostro bo niedlugo i tak sprzedaje...za duzo problemow z tymi vr6,czujnikow,wstyczek i innych gowienek ktore co chwile sie psuja albo wywala cos na kompie a ja mam juz dosyc no ale póki co korzystam z mocy ktora zostala Wink
Odpowiedz
#9
Dziekuje wszystkim za podpowiedzi , jutro od rana sprawdzam wszystko o czym pisaliscie , oczywiscie podziele sie informacjami czy pomoglo i co co bylo
pozdrawiam
Odpowiedz
#10
Witam
autko nie odpalilo , ale sa postepy Smile

w skrzynce kolo akumulatora kabel od masy byl juz lekko nadpalony , poprawilem to i teraz jest okna 100%.

jest uszkodzony czujnik polozenia walu , po wykreceniu zmiezylem go miernikiem i ma opornosc (wacha sie) miedzy 1 a 4 ohm Smile

w poniedzialek zamawiam czujnik i napisze jak poszlo



Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  szarik 1.8t lpg AWC nie odpala/brak prądu/zagadki dsierpina 1 351 12-07-2023, 19:30
Ostatni post: jasiug23
  1.8T nie odpala, pompa paliwa? marqs85 17 11,340 09-01-2022, 20:27
Ostatni post: gustafson13
  1.8T odpala i gaśnie/nie odpala/gaśnie podczas jazdy itp. ARTUROO26 77 18,737 09-10-2021, 14:46
Ostatni post: wesol
  1.8T nie odpala. MaksiuSF 0 978 01-09-2020, 13:14
Ostatni post: MaksiuSF
  Silnik 2.0B nie odpala/problemy z odpaleniem/gaśnie corrado_m8 77 26,580 17-09-2018, 18:01
Ostatni post: tolus24
  Ciężko odpala jak jest zimny 1.8T -pompa obiegu wtórnego powietrza? sharanwawa 13 18,461 06-11-2014, 22:57
Ostatni post: Peszek
  ciężko odpala gdy jest zimny ARTUROO26 8 4,628 25-10-2014, 22:47
Ostatni post: ARTUROO26
  Galaxy 2.8 Nie odpala, strzela w tłumiki Klocek 12 8,699 08-02-2014, 21:01
Ostatni post: szparag86
  Ciężko odpala jak zimny VR6 kogutelk 0 2,234 15-01-2014, 20:19
Ostatni post: kogutelk
  Sharan VR6 problem po wymianie silnika, nie odpala świeci się abs i hamulce Savczuk 2 3,133 08-05-2013, 11:47
Ostatni post: Savczuk

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości