Ankieta: Gdzie wyszła ruda
Nie posiadasz uprawnień, aby oddać głos w tej ankiecie.
Rok
4.55%
2 4.55%
Nadkola tylne
18.18%
8 18.18%
Nadkola przednie
4.55%
2 4.55%
Progi
22.73%
10 22.73%
Drzwi
4.55%
2 4.55%
Klapa
18.18%
8 18.18%
Podwozie
27.27%
12 27.27%
Razem 44 głosów 100%
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie [Wyniki ankiety]

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zabezpieczenie podwozia + progów
#11
Cortanin tak samo lipa.
SEAT Alhambra 1.9TDI (AFN) 142KM/325Nm
Odpowiedz




#12
(14-04-2014, 21:59)DDiablo napisał(a): Też czytałem, ze niektórym ten brunox nic nie daje, może cortanin f jest lepszy. Pochwal się co to za preparat jak się dowiesz Wink

A ja mam pozytywne doświadczenia z brunoxem Tongue z tym, że takie preparaty można stosować tylko przy "powierzchniowej" korozji bo jeżeli rdza poszła w głąb to żadne cudowne preparaty choćby nie wiem jak drogie już nie pomogą. Oczywiście można poprawiać efekt wizualny malując po wierzchu ale i tak pod taką konserwacją korozja będzie się dalej rozwijać. Wtedy pozostaje tylko wizyta u doktora blacharza Big Grin


BMW Z4 3.0i [Obrazek: icon3.png]
VW SHARAN 1.8T MK2 [Obrazek: icon4.png]
Odpowiedz
#13
Z dobrych preparatów na rdzę jest Dinitrol RC900.
Oczywiście tak czy siak trzeba rdzę usunąć. Niestety dosyć długo schnie (co przy przetwarzaniu korozji jest chyba zaletą) i nałożenie dwóch warstw zajmie sporo czasu.
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Odpowiedz
#14
Dobra czyli co skoro podkład reaktywny za dużo nie daje to jaki dać podkład? Jak to zrobić, żeby nie wyszła za rok znowu?

Znalazłem jeszcze preparat Fertan, podobno dobry, ale musi długo schnąć żeby zadziałał. Niektórzy piszą o tygodniu.
Tutaj temat http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=547
Odpowiedz
#15
Na rdze najlepiej zastosować szlifierkę, zeszlifować wszystko do gołej blachy, później podkład epoksydowy (jak są dziury to można jeszcze troche żywicy z włóknem szklanym zastosować), następnie przeszlifować ale tak aby nie odsłonić blachy, na to szpachel, podkład akrylowy, baza i bezbarwny.
Jak nie chcecie żeby rudy wyszedł po roku to nie szpachlujcie ani nie dawajcie podkładów akrylowych bezpośrednio na gołą blachę.
Odpowiedz
#16
ZNaczy no ja jak mam dostęp to szlifuję do gołej blachy, ale są miejsca gdzie się nie da jest ciężko Wink

Czyli nie dawać jako podkład reaktywnego tylko wystarczy epoksydowy?
Odpowiedz




#17
2003 r. Od spodu widać drobne ślady korozji na progach pod nakładką plastikową a tak to jak w większości tylne wahacze i okolice tylnego wzmocnienia zderzaka i koła zapasowego i mam pytanie czy ktoś już ściągał te nakładki z progów jak one są mocowane na spinkach jakiś czy jak bo nie chce czegoś uszkodzić ściągając? A jeśli chodzi o środki konserwujące podwozie to dla mnie sprawdzony noxudol w focusie przez dwa lata po konserwacji zero rdzy.
VW SHARAN 1,9 TDI 115KM AUY 2003 r.
Odpowiedz
#18
(16-04-2014, 14:46)Krzysku napisał(a): i mam pytanie czy ktoś już ściągał te nakładki z progów jak one są mocowane na spinkach jakiś czy jak bo nie chce czegoś uszkodzić ściągając?
nakładka progu składa się z dwóch cześći . Zewnętrzną zejmujesz przez odkręcenie blachowkrętów z pod spodu (jest ich 6 czy 7)oraz jeden z przedniego nadkola i jeden z tylnego nadkola . Następnie ciągniesz do siebie zaczynając od tyłu, ale nie w góre tylko do siebie minimalnie nawet w dół i wyskoczy ci z zatrzasków .Zostanie ci stelaż progó który do karoseri jest przyklejony na taśmie dwustronnej (jak znaczki z tyłu auta ) i od spodu pod progiem też jest na paru blachowkrętach .


co do rdzy to w moim mk1 99 i obecnym 02 rdza pojawia się w tych samych miejscach : na klapie tylnej , nadkolach tylnych i nad przednią szybą
Odpowiedz
#19
Byłem po bazę i babka doradziła mi kupno forch na rdzę, 100ml jakieś 10zł kosztuje, podobno lepsze od brunoxa i nie trzeba zmywać. Co do brunoxa mówiła, że ludzie popełniają błąd i nie dają mu się odpowiednio weżreć w rdzę a potem zmyć. Zobaczymy i tak tam gdzie się da do gołej blachy szlifuję a tam gdzie się nie da zobaczę ten forch. Potem podkład epoxydowy i zobaczymy co z tego wyjdzie. http://www.lakiereo.pl/odrdzewiacz-forch...-3284.aspx takie coś. Czy po podkładzie epoksydowym dawać jeszcze akrylowy czy jest zbędny?

(16-04-2014, 15:13)fishbone napisał(a):
(16-04-2014, 14:46)Krzysku napisał(a): i mam pytanie czy ktoś już ściągał te nakładki z progów jak one są mocowane na spinkach jakiś czy jak bo nie chce czegoś uszkodzić ściągając?
co do rdzy to w moim mk1 99 i obecnym 02 rdza pojawia się w tych samych miejscach : na klapie tylnej , nadkolach tylnych i nad przednią szybą
W alhambrze też zauważyłem lekkie ognisko rdzy nad szybą. W sharanie tego nie ma. Jedynie pod lampami rdza żre standardowe miejsce.
Odpowiedz
#20
a sciągnijcie przednie zderzaki i zobaczcie co sie dzieje Smile bo ja juz przezyłem spawanie pod zderzakiem Smile mam remont teraz a raczej przeprowadzke ale za jakis czas wzuce fotki jak znajde na kompie z małego remontu tych miejsc Smile
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  wymiana progów alhambra tatumi 5 3,046 07-06-2017, 20:40
Ostatni post: tatumi
  Nakładki progów dper20 18 3,760 16-01-2017, 15:25
Ostatni post: skimir
  Tylne szyby zabezpieczenie przeciw dzieciom zdroyek 5 2,869 30-09-2014, 12:47
Ostatni post: zdroyek
  Konserwacja, zabezpieczenie antykorozyjne RAFFEN 23 13,400 26-09-2013, 17:28
Ostatni post: maciej94
  Konserwacja progów Sharan [Mk.1] nostra 4 4,164 24-09-2012, 12:17
Ostatni post: piotrek_1980

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości