(16-10-2013, 19:39)Pawel BMW napisał(a): Też mam 205/60/16 bieżnikowane. 195/60 to jakaś pomyłka do tego auta.
Kolego Też piotto0 nie masz racji, na mokrej nawierzchni im węższa opona tym lepsza.
polecam poczytać trochę o ogumieniu i co ma na co wpływ i nabrać trochę doświadczenia, a nie wypowiadać się z tego co mi się wydaje
zresztą dużo mówi też czyjaś wiedza na temat gum podczas gdy ktoś używa bieżnikowanych opon ... szczególnie w takim aucie.
przytoczę pierwszy lepszy test:
http://www.oponeo.pl/artykul/szersze-czy-wezsze-opony
i wycinek tekstu: " Szersze opony charakteryzują się krótszą drogą hamowania zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Opony w rozmiarze 225/40 R18 Y wyhamowały samochód do 0 km/h ze 100 km/h na odcinku 35,8 m. W przypadku ogumienia w rozmiarze 185/65 R15 T droga hamowania wyniosła 41 metrów, czyli o 5,2 metra więcej. Podobnie było w czasie prób hamowania na mokrej drodze.
Taka różnica w drodze hamowania wielokrotnie może zadecydować o czyimś życiu lub zdrowiu. "
Co do opon 195/60 no znajdziesz oczywiście tylko jak sam mówisz z dedykacją do aut dostawczych.
Sam mam dwie sztuki właśnie 195/60 ( 6,5-7mm opony ) I jeszcze przynajmniej sezon oblatają - mimo to w porównaniu do nowych UG8 205/55 które teraz mają około 7,5mm to powiem nie ma porównania w żadnych warunkach. Ale to raczej przez wiek opony + też "segment".
Osobiście nie odpowiada mi opona 195 za bardzo z powodu słabej przyczepności na właśnie mokrym - bo jak jest sucho to ta przyczepność jeszcze jest jednak gdy na mokrym zdarzało mi się na 3'cim biegu tracić trakcję ... to coś nie tak jest
Dlatego też rozważam zakup kolejnych dwóch sztuk o ile to w rozmiarze 205 lub 215 właśnie.
No fakt jeśli jeździsz po śniegu! To węższa opona będzie lepsza, ale mi się udało może z cztery razy jechać po drodze na której był sypki śnieg, w górach na nartach ...