Liczba postów: 653
Liczba wątków: 83
Dołączył: Nov 2012
Reputacja:
0
30-06-2013, 10:13
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-06-2013, 10:17 przez m-blue.)
Ja pół roku temu sprzedałem combo - generalnie żadnych uwag, sprawował się bardzo dobrze, dobry komfort jazdy, jak osobowe. Auta tanie w zakupie i utrzymaniu, tyle, że ja kupiłem roczne z przebiegiem 25tyś, bite, jeździłem 5 lat, sprzedałem jak miał 120tyś. silnik 1.3 cdti,75 KM, moc jak na takie auto wystarczająca, bez problemu pociągnął parę razy przyczepę ok 1T, palił max 7 przy ciężkiej nodze, raczej miasto, ale na trasie jakiś super różnic nie było.
Przez 5 lat regenerowałem jeden wtryskiwacz, rok temu sprzęgło i gość który kupił wspomniał, że potrzebne było czyszczenie egra i reszty z syfu. Poza tym bardzo fajne auto, siedzenia idą w podłogę, paki masz wtedy chyba ze 180cm. Osobiście bardziej mi się podoba caddy, starsze cangoo itp to moim zdaniem nic ciekawego.
Co do zawieszenia, to z racji że 100tyś zrobił po polskich drogach, to po tym przebiegu wymiana końcówek drążków i jednej sprężyny bo pękła nie jest jakąś wielką awaryjnością Z wad - przy składaniu go do kupy wymieniłem reflektory na soczewki ( oryginały GM), po tych 4-5 latach wiadać było znaczne osłabienie świateł,jakby soczewki matowiały, ale z racji, że to auto do jakiś super pięknych nie należy, to te soczewki dodawały mu baardzo dużo
Pozdrawiam,
Michał
-------------------------------------------------------------------------
Nie polemizuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a później pobije doświadczeniem...
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
30-06-2013, 10:40
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-06-2013, 10:49 przez wesol.)
a o wstretnej pompie oleju w tym 1.3 i dosc czestym siadaniu lancucha rozrzadu, wielu przypadkach zatarcia silnika to nie slyszaleś? Taki to ów wspaniały ten 1.3 CDTI. Płacza wszyscy na forach opla ze mul nieprzecietny a oszczedny jest tylko w trasie bez wielkiego palowania. Wtryski siadaly tez bardzo czesto w tych silnikach i to wcale nie pryz duzych przelotach.
No i jeszcze ten wspanialy kolektor ktory ulega wykrzywieniu i naprawa gwarancyjna w sumie nie rozwiazywala tego problemu bo tylko sie wymienialo na nowe i bywalo tak ze pnownie powracalo to.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 653
Liczba wątków: 83
Dołączył: Nov 2012
Reputacja:
0
30-06-2013, 12:59
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-06-2013, 13:00 przez m-blue.)
Napisałem swoje odczucia z 5-6 lat użytkowania, adekwatne do rzeczywistego przebiegu. Co do rozrządu zaczęło go być słychać po ok 115kkm, więc z jednej strony norma jak na rozrząd z drugiej strony mało jak na silnik bezobsługowy Co do muła - 75KM, moim zdaniem wystarczy, oczywiście nigdy za dużo, ale że muł to jak ktoś kupuje eco wersję auta rodzinnego za takie pieniądze i oczekuje cudów z 75KM to nie ma się co dziwić. Miałem wcześniej 90KM escorta i ten do tamtego jest rakieta, ale to raczej kwestia tego, że ten to diesel.
Każde auto ma wady i zalety, tego jest od groma, przedstawiciele handlowi je męczyli, znam kilka osób które tym jeżdzą, zresztą kupiłem po opinii znajomego użytkującego jako służbowe już drugą sztukę i było ok.
Reasumując w germanii oglądałem na jednym z placów, zdaje się z belgii albo holandii dwuosobowe sharany - trzymając się polityki tego forum - kupić sharana bankowo będzie więcej miejsca, ja z zamiany jestem zadowolony
Pozdrawiam,
Michał
-------------------------------------------------------------------------
Nie polemizuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a później pobije doświadczeniem...
Liczba postów: 2,036
Liczba wątków: 84
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
2
30-06-2013, 13:40
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-06-2013, 13:53 przez Scrappy.)
SEAT Alhambra 1.9TDI (AFN) 142KM/325Nm
Liczba postów: 653
Liczba wątków: 83
Dołączył: Nov 2012
Reputacja:
0
Żartowałem oczywiście jeśli ładować chcesz,to raczej zamiast klapy drzwi by były lepsze, chociąż do normalnego używania, to klapa jest rewelacyjna, czy się przebrać, czy coś spakować jak pada - niezastapiona a nie powiem, bo kiedyś mi się bardziej drzwi podobały - jak jeszcze wartości użytkowych nie liznąłem...
Pozdrawiam,
Michał
-------------------------------------------------------------------------
Nie polemizuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a później pobije doświadczeniem...
Liczba postów: 2,036
Liczba wątków: 84
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
2
(30-06-2013, 13:52)m-blue napisał(a): Żartowałem oczywiście jeśli ładować chcesz,to raczej zamiast klapy drzwi by były lepsze, chociąż do normalnego używania, to klapa jest rewelacyjna, czy się przebrać, czy coś spakować jak pada - niezastapiona a nie powiem, bo kiedyś mi się bardziej drzwi podobały - jak jeszcze wartości użytkowych nie liznąłem...
Tutaj też był warunek od znajomego, ale o tym nie pisałem, bo nie było potrzeby. Albo drzwi skrzydełkowe z tyłu, albo klapa ale drzwi rozsuwne z boku.
SEAT Alhambra 1.9TDI (AFN) 142KM/325Nm
Liczba postów: 653
Liczba wątków: 83
Dołączył: Nov 2012
Reputacja:
0
Dokładnie, zawsze nawet wózkiem się coś wsunie, oczywiście delikatnie... dwa busy jakie znam mają boki poorane od właśnie średnio wprawnej jazdy wózkiem przy wkładaniu palet...
Pozdrawiam,
Michał
-------------------------------------------------------------------------
Nie polemizuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a później pobije doświadczeniem...
Liczba postów: 272
Liczba wątków: 2
Dołączył: Sep 2012
Reputacja:
1
(28-06-2013, 21:11)biart3 napisał(a): Ja podpowiem jeżeli chodzi o ciężary to proponuję VW T4, T5 a najlepiej VW LT, bo przy LT-kach mercedesy wysiadały. t4 tak ale nie t5 bo ten to już się niestety nie nadaje za delikatny. Kwestia małego dostawczaka to miałem kiedyś seata ince 1.4 pb i powiem wam że jedna wada to w zimę często zdarzało się że pompa olejowa nie chciała ruszyć, nawet po wymianie było to samo. Auto stało dłużej niż tydzień i kapota, na linkę do ciepłego garażu albo dmuchawa pod silnik na godzinę.
Problem jest kupić coś nie zajechanego.......
był Sharan 2.8 lpg 4x4 2001
jest rrrumsterrr
do pracy jumper
Liczba postów: 2,158
Liczba wątków: 90
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
9
(28-06-2013, 21:11)biart3 napisał(a): Ja podpowiem jeżeli chodzi o ciężary to proponuję VW T4, T5 a najlepiej VW LT, bo przy LT-kach mercedesy wysiadały.
ty chyba nie wiesz co piszesz np: 2.5TDI LT ma rozrząd zwykły na pasku i tu mamy większa eksploatacje w porównaniu do równoważnego sprintera z tych samych lat gdzie mamy łańcuch rozrządu i mamy problem z głowy a silniki 2.9 TD w sprincie nie do zajechania i miliona bez problemu robią. no .chyba że mówisz o młodszych autach po 2001 z CDI to już inna bajka,
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
Liczba postów: 272
Liczba wątków: 2
Dołączył: Sep 2012
Reputacja:
1
daneczek mam kumpla co wozi ludzi i regularnie co 500tyś jak nie dopilnujesz trzeba robić wymianę podpory korby czy jak to zwał ale mam na myśli korbę a nie wał napędowy(jakieś śruby się urywają). Właśnie w niedozajechania LT z tej starszej serii i tak ma praktycznie każdy u nas z przewoźników. Więc te stare sprintery przed cdi i LT nie były takie zajebiste. Kolega zrobił inny myk po dwóch remontach a raczej wymianie dołu doczytał trochę i przestał kupować doły od LT a kupił silnik z Volvo s80 tego diesla 2.4 bo jak się okazuje to identyczne silniki. Parę drobnych przeróbek i do dziś lata :]
Problem jest jeden te niezawodne stare auta są tak już stare że zaczynają się problemy(przebieg koło miliona itp) a nowe są gówno warte.
był Sharan 2.8 lpg 4x4 2001
jest rrrumsterrr
do pracy jumper
|