Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
TIP TRONIC
#21
Ile kosztuje wstawienie manuala? Oczywiscie jak ma przelatac ze 200kkm to musi zalozyc nowy komplet dwumas+sprzeglo 1700zl, skrzynia 800-1000, drazek, kaseta, linki, pedaly, rurki do sprzegla, przerobka instalacji ecu itp, itd lekko 500 no i tylko znajomy mechanik zrobi to za kwote mniejsza niz 1000zl za robocizne :-). Morze pieniedzy a efekt nieznany.
Odpowiedz




#22
mozna inaczej. Zapakowac skrzynie od VP'ka czyli 5 biegowa ktora jest napewno tansza. Do tego jednomasowy zamiennik co tez jest tansze. Polosie, przeguby tez od przedlifta zapewne trzeba zapodac i latasz sobie bez problemu. Dojda oczewisci ejakeis tam dorbne rzeczy jak poduszka skryzni czy inne bajedy. Nie pamietam jeszcz ejak to tam jest z czujnikiem predkosci bo bylo różnie to rozwiazywane np w golfach leonach itp. Skrzynie do shranach 6 biegowe sa dosc drogie tak samo skryznia w golfie 4 5 biegowa do wyrwania jest za 300-500 zl a 6 biegowa juz tez kolo tysiaka albo i wiecej. Jednomasowy zestaw masz za okolo 500 zl( zamach uzywka i nowe sprzeglo z dociskiem.

A i jeszcze potrzebny jest rozrusznik od VP'ka/
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#23
Jak zmieniałem w poprzednim sharanie to miałem problem z wskazaniami prędkości i dawcą bym sharan z 2004r skrzynia 6b. W 2004r w tym modelu prędkość czyta z abs/esp a w automacie wiadomo że komp sobie przelicza.Musiałem dokupić czujnik-impulsator. Oczywiście w skrzyni miejsce na czujnik jest więc wszystko p&p. Do całości trzeba doliczyć zabawę ze wstecznym światłem i rozrusznikiem a konkretnie trzeba zrobić zworkę na jednym z przekaźników i normalnie odpala. W samej instalacji nic nie robisz bo jak wywalasz automat to razem z komputerem i po wypięciu wtyki, z deski znikają oznaczenia biegów.
był Sharan 2.8 lpg 4x4 2001
jest rrrumsterrr
do pracy jumper
Odpowiedz
#24
kodowanie tez jest inne oraz czujnik sprzegla można by było dołożyć.
Odpowiedz
#25
(14-03-2013, 16:46)maryoushek napisał(a): kodowanie tez jest inne oraz czujnik sprzegla można by było dołożyć.
U siebie dokładałem bo bez niego nie chciał tempomat działać.

był Sharan 2.8 lpg 4x4 2001
jest rrrumsterrr
do pracy jumper
Odpowiedz
#26
(14-03-2013, 17:01)sharan2004 napisał(a): i tak ten nadbieg (6 bieg) to mało co się używa a przez to wszystkie inne biegi są tak krótkie że szlak mnie trafia

Jak dobrze wybadasz to pierwszy, drugi i ttrzeci bieg w manualu jest dosc krutki a czwarty, piaty i szósty sa juz dosc dlugie. Fakt szóstka to bieg naprawde wydaje mi sie zbedy w sharanach. Chyba ze mocno zmodzony musialby byc silnik i trzeba latac po niemieckich autostradach duzo z predksciami 200 km/h. Inaczej to bezsens.Dlatego namawiam na skrzynie od starszych 5 biegowych. Poza tym sporo ludzi co mocno dlubie ASZ/ARL to zaklada wlasnie tez skrzynie 5 biegowe z tym ze biora te najdluzsze pieciobiegowki ewentualnie wymieniaja sam piaty bieg.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




#27
Czyli wystarczy kupic skrzynie, kolo zamachowe, sprzeglo, lapy, polosie i rozrusznik od AHU-90kM i zalozyc do AUY? Tempomatu nie mam wiec nic nie trzeba wiecej rzezbic?
Odpowiedz
#28
Pedały, mieszek wybierak, czujnik sprzęgła raczej musi być komp rozpoznaje ze jest wcisniety pedał i nie przetrzymuje gazu. Kodowanie tez trzeba zmienić aby nie widział skrzyni. Z robocizna jakieś 3tys
sharan 1.9 tdi 2004r.
mercedes c sport coupe 2.2cdi last edition
Odpowiedz
#29
(15-03-2013, 20:51)maryoushek napisał(a): Pedały, mieszek wybierak, czujnik sprzęgła raczej musi być komp rozpoznaje ze jest wcisniety pedał i nie przetrzymuje gazu. Kodowanie tez trzeba zmienić aby nie widział skrzyni. Z robocizna jakieś 3tys
U siebie po wypięciu kostki od skrzyni nie miałem problemu z przytrzymaniem gazu i też nie miał z tym nic wspólnego czujnik sprzęgła. Ale może różnie to bywa i zależne to jest od rocznika.

był Sharan 2.8 lpg 4x4 2001
jest rrrumsterrr
do pracy jumper
Odpowiedz
#30
To nie tak duzo. Ja patrzylem na zmiane z 6b na 5b. Dotychczas jezdzilem automatem i ta skrzynia 6-ka to jakis koszmar jest. Jakby tak padl dwumas to moze lepiej zmienic komplet na 5b i jednomasowe kolo zam. Moze skrzynie z golfa o dluzszych przelozeniach?
Odpowiedz




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości