Liczba postów: 348
Liczba wątków: 18
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
3
econ i klima wyłączona a nadmuch chodzi
a co do używek to decyzja należy do ciebie
a regeneracja z oddaniem własnej za 600 to chyba przesada ale sie na tym nie znam może sie mylę
Liczba postów: 265
Liczba wątków: 7
Dołączył: Aug 2010
Reputacja:
1
Jeszcze jutro czyli dziś będę kontaktował się z moim kolegą mechanikiem i zobaczę co on sądzi na ten temat. i za ile będzie miał dla mnie nową sprężarkę.
pozdrawiam
Piszę poprawnie po Polsku.
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2010
Reputacja:
0
Na belce z przodu jest tabliczka informująca o ilości czynnika w układzie klimatyzacji, u mnie jest 1350
Liczba postów: 265
Liczba wątków: 7
Dołączył: Aug 2010
Reputacja:
1
Witam
Na mojej tabliczce jest 950 i nie mam nawiewów w suficie
Kupiłem używaną sprężarkę za 200 pln i wymieniłem sam.
Napełniłem
ponowni 900 g i teraz jest OK
pozdrawiam
Piszę poprawnie po Polsku.
Liczba postów: 23
Liczba wątków: 1
Dołączył: Dec 2010
Reputacja:
0
(25-07-2010, 22:21)niebieski91 napisał(a): I teraz moje watpliwości -
- czy awaria tych chłodnic mogła byc spowodowana daniem ciała przez klimiarza - powiedział ze nabił mi 1350 g środka czyli tyle ile wchodzi do dwustrefówki
Gdyby jednak sie okazało ze klima jest jednostrefowa (wtedy wchodzi tylko 950 g środka) a on nabił na wariata 1350 g środka to czy usterki - nieszczelności - obu chłodnic nie moga byc spowodowane własnie przeładowaniem srodka czyli cisnieniem jakie powstało o wiele wiekszym niz mogły wytrzymać
Jeżeli tak to jak ugryźć tego sku............na co by sie nie wymigał i zabólił za to co [cenzura]ł
Kolego niebieski91 awaria tych chłodnic nie mogła być spowodowana przeładowaniem układu. Ponieważ układ jest zabezpieczony presostatami wysokiego ciśnienia. Najpierw usłyszał byś ostry zgrzyt a następnie odłączyła by się sprężarka. Po spadku (wyrównaniu) ciśnienia ponownie by się załączyła.itd
W układzie chłodniczym (klimie) ciśnienia dochodzą do 35bar-ów w momentach gdy na zewnątrz temperatura osiąga 30 stopni C.
Przykro mi to stwierdzić ale mechanior po prostu przeoczył uszkodzenia parownika i skraplacza. Tak już jest że jak się znajdzie jedną nieszczelność to już jest pełnia szczęścia i będzie wszystko hulać, a nie szuka się dalej
Co do naładowania 1350g po prostu Cie na cioągnoł na parę pln więcej a nie spodziewał się że nie zrobił wszystkiego.
Moja rada jest jedna pogadaj z mechaniorem tylko delikatnie, jak naskoczysz na niego to odwinie kota ogonem.
pozdrawiam
....mgła po rowach konie dusi....
Liczba postów: 70
Liczba wątków: 5
Dołączył: Jan 2011
Reputacja:
0
Mam dwustrefową i nawiewy w podsufitce, pytanie następujące, czy po ilości mrugnięć całego wyświetlacza sterowania można wstępnie wywnioskować co jest walnięte? Do tej pory myślałem że to normalne ale wyczytałem na forum że to błąd. Moja miga chyba 17razy
SHARAN TREND 85kw TDI 6SG
obecnie Foka
Wrocław
Liczba postów: 70
Liczba wątków: 5
Dołączył: Jan 2011
Reputacja:
0
liczyłem, miga 27razy
SHARAN TREND 85kw TDI 6SG
obecnie Foka
Wrocław
Liczba postów: 70
Liczba wątków: 5
Dołączył: Jan 2011
Reputacja:
0
Z wątków na tym forum wynika że raczej brak płynu w układzie, ale strach się bać dlaczego go brakuje, czytałem że przyczyn może być wiele
myślałem że ilość mrygnięć ma znaczenie.
Mam nadzieję że do czasu wysokich temperatur dam radę usunąć awarię
SHARAN TREND 85kw TDI 6SG
obecnie Foka
Wrocław
Liczba postów: 265
Liczba wątków: 7
Dołączył: Aug 2010
Reputacja:
1
Witam
Czy jest czynnik w wystarczającej ilości można sprawdzić jeszcze w jeden sposób.
Po włączeniu klimy na LO (nawet zimą) i kilku minutach pracy jeden z przewodów odprowadzających czynnik ze sprężarki do układu będzie bardzo zimny - lodowaty.
Piszę poprawnie po Polsku.