Ocena wątku:
  • 8 głosów - średnia: 2.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jak wymienić palniki D2S ?
#21
Faktycznie przetwornica a zapłonnik to 2 osobne rzeczy. Gdy walczyłem z problemem nikt mi o tym nie powiedzial, a newet przeciwnie, w serwisach twierdzili, że zapłonnik jest wbudowany w przetwornice. Tak jak pisałem wyżej, lampy od dłuższego czasu zapalają się normalnie, ale jak problem znowu się pojawi to podmienie zapłonniki.
Odpowiedz




#22
(27-12-2012, 01:01)radzio- napisał(a): nie bierz tego do siebie ale moje posty opierają sie na zwalczanych przezemnie problemach w praktyce a wszelkie instrukcje, etki i inne czasami jak cos walną to łapy opadają... ostatnio kumpel przyjechał do mnie wymienić żarówke w golfie 4 bo wyczytał w jakiejś instrukcji że trzeba lampe zdemontować Smile uśmiałem sie po pachy Smile

Tak wszytsko sie zgadza.Ja podalem jak to sie nazywa wg ETKi a to ze ta czes w aluminiowej obudowie to potocznie nzaywana przetwornica to wiem. Z tym ze w ASO juz nie raz sie spotkalem ze trzeb do nich gadac tak jak podaje ETKa bo inaczej nie przejdzie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#23
(27-12-2012, 10:17)robertkol napisał(a): Faktycznie przetwornica a zapłonnik to 2 osobne rzeczy. Gdy walczyłem z problemem nikt mi o tym nie powiedzial, a newet przeciwnie, w serwisach twierdzili, że zapłonnik jest wbudowany w przetwornice. Tak jak pisałem wyżej, lampy od dłuższego czasu zapalają się normalnie, ale jak problem znowu się pojawi to podmienie zapłonniki.

jest jeszcze jedna sprawa co mi sie nie chcialo wierzyc ale teraz sam juz nie wiem, mianowicie czytajac jakis czas temu o tym problemie trafilem na róznych forach może z 3 stwierdzenia że może to być problem na stykach w przetwornicy na tej prostokątnej kostce. Przy operacji zamiany lewej na prawą przygladalem sie czy nie sa jakies zasniedziale styki i potraktowalem wszystko IPA i montując kilkakrotnie wsadzalem i wysuwalem żeby rozruszać złącze. Niestety przy pierwszym odpaleniu nie poszla znowu prawa lampa i myslalem że to jednak zapłonnik, ale pozniej do dzis za kazdym razem odpala wiec sam juz nie wiem czy temp wyższa na zewnatrz tez nie ma wplywu na ten starter czy co bo narazie działa Smile i mam nadzieje ze tak zostanie
Odpowiedz
#24
No i fajnie! Zacząłem chwalić się, że lampa zapala się normalnie od dłuższego czasu, a dzisiaj problem wrócił. Prawa zapala się, miga i gaśnie po chwili. Styki na kostce sprawdzałem, bo już mi to sugerowano, ale tam jak nówka wszystko wygląda... obejrzę ten zapłonnik.
Odpowiedz
#25
rzuć okiem na styk jeszcze zapłonnika przy palniku czy tam jest czysto, no teraz jak podmienisz zapłonniki w lampach to jak sie przeniesie na drugą lampe to juz definitywnie bedzie wiadomo na 100% że to zapłonnik Smile
Odpowiedz
#26
Dzisiaj walczyłem z lampami i jest lipa. Tego zapłonnika nie da się wymontować! Chyba, że młotkiem... ;-) a poważnie to trzeba rozklejać całą lampę. Ja tego nie zrobiłem, ale podłączyłem prawą lampę z lewej strony, a lewą z prawej. Problem przeniósł się razem z lampą na drugą stronę więc to nie wina instalacji elektrycznej tylko ewidentnie lampy. Chyba pozostaje wymienić całą lampę...
Odpowiedz




#27
co za problem rozklepic lampe. To 30 minut roboty. Kiedys u kuzyna w ali zesmy wlasnie kombinowali z lampami ksenonowymi. Chodzilo ot ze mial uszkodzony klosz a w srodku byl syf. kupilismy na allegro z agrosze lampe na halogeny H7 tyle zeby szklo bylo cale i zesmy przekladali, łacznie z czyszczeniem soczewki i calej reszty.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#28
(30-12-2012, 16:54)robertkol napisał(a): Dzisiaj walczyłem z lampami i jest lipa. Tego zapłonnika nie da się wymontować! Chyba, że młotkiem... ;-) a poważnie to trzeba rozklejać całą lampę. Ja tego nie zrobiłem, ale podłączyłem prawą lampę z lewej strony, a lewą z prawej. Problem przeniósł się razem z lampą na drugą stronę więc to nie wina instalacji elektrycznej tylko ewidentnie lampy. Chyba pozostaje wymienić całą lampę...

czyli wina ewidentnie zapłonnika, ja jeszcze sie nie zabierałem za to ale czytalem ze trza własnie lampe rozkleic zeby wymienic zapłonnik. sa tez tacy co dolutowywuja kable z nowym zapłonnikem do starego zeby nie rozbierac. kiedys w pasku B4 rozbieralem.. do piekarnika aż sie podgrzala i szlo tylko nie na 200 st jak pizze Big Grin zawsze jak sie boisz to mozesz poszukac firmy w okolicy co regeneruja lampy klosze czy jakis xenon serwis to ci wymienią ten zapłonnik za 50 zl jak przyjedziesz ze swoim.
Odpowiedz
#29
Ja może niekoniecznie w temacie samych lamp, ale z racji, że przerabiałem palniki to o tym kilka zdań...
Używam ich do latarek pod wodę, na początku kupowałem oryginalne palniki po 120zł, jakiś czas temu.
Później przejrzałem na oczy ( czytałem art.) - chińskie podróbki są tak idealne, że nie widać różnicy i 80% jak nie więcej oryginalnych palników na necie, to podróbki z napisem osram i phillips... Przestałem szukać oryginałów i zacząłem kupować najtańsze - świecą tak samo, wytrzymują podobnie i nie ma stresu, że padł palnik za 120 czy 200zł... Jeśli ktoś chce oryginał to musi kupić gdzieś, gdzie sprzedają na fakturę, a nie w pudełkach z logiem mercecesa, że niby zostały z serwisu, ale papieru na to nie ma...
Co do tematu przetwornica - starter ( cewka wysokiego napięcia ) jeśli przetwornica ma wbudowaną cewkę, to gniazdo na palnik jest dość małe(same styki), jeśli cewka jest osobno, to najczęściej budowana w gniazdo już samego palnika i wtedy jest większa i grubsza), to tak z doświadczenia bo kilka przetwornic już przerabiałem, co prawda nie chińskieSmile
Pozdrawiam,
Michał
-------------------------------------------------------------------------
Nie polemizuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a później pobije doświadczeniem...
Odpowiedz
#30
ori palnik D2S w serwisie VW w Szczecinie na ul Struga kosztuje albo pryznajmniej kosztowal dokladnie 198 zl bez wszelkich zniżek itp. Wydaje mi si ez eto jednak nie majatek. Kolega z forum opla ma w asterce xsenony i tez mowil mi ze przez chinskiego palnika spalił starter a na ori palnikach jedzi juz 7 rok bo lampy ma ori hella. Jak widac nie wszystko nalezy kupowac na allegro. Ja tez mam takie zdanie. Czesc kupuje owszem ale sa rzeczy ktorych unikam.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Regeneracja tylnego i przedniego zawieszenia - czyli co wymienić? raventes 65 43,547 26-08-2023, 07:25
Ostatni post: domel_pl
  Jak wymienić drążek kierowniczy? tacini 12 3,718 11-12-2019, 22:05
Ostatni post: wesol
  Jak szybko wymienić płyn hamulcowy skimir 3 3,018 05-05-2015, 23:52
Ostatni post: Gizio1625
  jak wymienic płyn hamulcowy ??? maciej94 24 20,261 11-03-2013, 22:03
Ostatni post: radzio-
Question Jak wymienić filtr przeciwpyłkowy (kabinowy)? rokito 3 8,881 23-10-2010, 17:47
Ostatni post: moherydz

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości