Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pęknieta rurka klimy - wymiana/naprawa
#1
Witam posiadam Sharana z 2002r 1.9tdi asz mam problem pękła mi rurka od klimatyzacji która wchodzi do kompresora wymieniłem na nową i po ok 1roku znowu to samo i w tym samym miejscu jak to naprawić może zna ktoś jakąś firmę w okol.Swarzędza lub w Poznaniu co się tym zajama może zakucie węża da radę
Odpowiedz




#2
Zacznij od sprawdzenia poduszek pod silnikiem. Rurki mają elementy z węży, bo silnik się rusza i na sztywno cały czas by się łamały. Jeżeli pęka ci przy kompresorze w tym samym miejscu to to musisz mieć albo nietłumione drgania (uszkodzona poduszka) albo źle poprowadzoną rurkę.
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Odpowiedz
#3
Szwagier miał ten sam problem , gość od klimy powiedział że to standardowe uszkodzenie w tych modelach .Uszkodzeniu ulega rurka w kształcie "U" pod kompresorem,problem rozwiązuje przez wstawienie tam rurki gumowej .
Odpowiedz
#4
Czasem się zdarza ze tam pęka ale nie jest to jakaś reguła ze tam zawsze wszystkim pęka. Radzę posprawdzać co kolega pisźe wyżej . Zobacz tez czy ta twoja rurka jest przymocowana do bloku silnika bo tam powinna być przymocowana zaraz za kompresorem. Przewód gumowy już przecież masz pomiędzy przednim pasem a silnikiem.
Odpowiedz
#5
U mnie po 3 latach od naprawy klimy też padła rurka przy sprężarce w kształcie V od ssania w tym samym miejscu, na boku. Była normalnie przymocowana do bloku. Pytanie czy warto to spawać czy zrobić w tym miejscu kawałek w gumy?
Gdyby mi się chciało tak jak mi się nie chce Big Grin
Odpowiedz
#6
Powiem przekornie. Nie nalezy przykręcać tej rurki fabryczną obejmą do silnika, wypraktykowane jest to przez mechaników. Rurka drga i poddaje się wtedy na całej długosci od samego kompresora i tak szybko nie ulega awarii.
Spawanie nie za wiele pomoże, sam to wypraktykowałem 4 razy, to tylko generowanie wielkich kosztów.. Kupic trzeba na Allegro chińską podróbkę za około 150-200 zl. Rurka ta ma grubszą sciankę i jest o wiele lepsza od orginalnej!
Serwis; dogrzewacze i ogrzewania postojowe, Webasto i Eberspacher, TEL. 601052155
Odpowiedz




#7
http://allegro.pl/vw-sharan-mk2-1-9-prze...ml#thumb/4 taka będzie ok? Nie przykręcać jej do bloku, ma się trzymać tylko na mocowaniu od kompresora?
Kolejna sprawa jak ją rozpiąć, żeby całej nie wyjmować aż do rozprężnego? Łatwo, trudno?

Czyli mówisz, że nie opłaca się tego spawać? Druga rurka od HP nie jest przymocowana nad chłodnicą bo pękło mocowanie, ale jej nie przymocowałem.
Gdyby mi się chciało tak jak mi się nie chce Big Grin
Odpowiedz
#8
To dokładnie ta rurka.
Ja kupiłem przed laty kilka takich sztuk i pozakładałem sabie i kolegom. Jak do tej pory nikomu nic się z nimi złogo nie dzieje. Scianka jest grubsza od fabrycznej, wiec solidniejsza. Jest tylko jeden w niej mankament, ma troszkę węższy zaworek, więc trzeba ze starej rurki przełozyć. Jest na drobnym gwincie, 5 minut roboty.

Wypiąć trzeba starą na łaczeniu w podłużnicy, do tego musisz odjechac z przodem, czyli zderzak aut, i wzmocnienie przednie z chłodnicami odsunąć przy prawej lampie tak z 5-7 cm. Nie jest dużo roboty, parę śrubek, klucz do stalowej belki chyba TORX 40, raczej HEX i masz juz dostęp do zatrzasku rurki. Do rozpinania służą takie specjalne okrągłe stożkowe obejmki, zakładasz na rurkę wsuwasz pod sprężynkę, która trzyma drugą rurkę za kołnierz. Rozszerzenie sprężyny powoduje zwolnienie zatrzaku.

Można taki sciagacz dorobić samemu z kawałka plastikowej rurki, dł. ze 2 cm, śred. około 20-25 mm, nie pamiętam, której trzeba lekko zeszlifować jedną stronę, tą co będziesz wkładał pod spreżynę i poźniej przeciąć wzdłuż, bo trzeba jakoś ja załozyć na rurkę aluminiową.
Nie zajmuję się klimatyzacją, ale sciagacze mam, to mogę zrobić ci fotkę jak to ma wygłądać. Jak bedziesz to robił to zadzwoń, pomogę, tel masz na dole w podpisie.
Serwis; dogrzewacze i ogrzewania postojowe, Webasto i Eberspacher, TEL. 601052155
Odpowiedz
#9
(04-04-2018, 23:48)Stefano napisał(a): To dokładnie ta rurka.
Ja kupiłem przed laty kilka takich sztuk i pozakładałem sabie i kolegom. Jak do tej pory nikomu nic się z nimi złogo nie dzieje. Scianka jest grubsza od fabrycznej, wiec solidniejsza. Jest tylko jeden w niej mankament, ma troszkę węższy zaworek, więc trzeba ze starej rurki przełozyć. Jest na drobnym gwincie, 5 minut roboty.

Wypiąć trzeba starą na łaczeniu w podłużnicy, do tego musisz odjechac z przodem, czyli zderzak aut, i wzmocnienie przednie z chłodnicami odsunąć przy prawej lampie tak z 5-7 cm. Nie jest dużo roboty, parę śrubek, klucz do stalowej belki chyba TORX 40, raczej HEX i masz juz dostęp do zatrzasku rurki. Do rozpinania służą takie specjalne okrągłe stożkowe obejmki, zakładasz na rurkę wsuwasz pod sprężynkę, która trzyma drugą rurkę za kołnierz. Rozszerzenie sprężyny powoduje zwolnienie zatrzaku.

Można taki sciagacz dorobić samemu z kawałka plastikowej rurki, dł. ze 2 cm, śred. około 20-25 mm, nie pamiętam, której trzeba lekko zeszlifować jedną stronę, tą co będziesz wkładał pod spreżynę i poźniej przeciąć wzdłuż, bo trzeba jakoś ja załozyć na rurkę aluminiową.
Nie zajmuję się klimatyzacją, ale sciagacze mam, to mogę zrobić ci fotkę jak to ma wygłądać. Jak bedziesz to robił to zadzwoń, pomogę, tel masz na dole w podpisie.
A nie lepiej wyciąć flexem pod lampa w przednim pasie otwór rewizyjny ? wtedy można bez "odjeżdżania przodu " ;-)

Odpowiedz
#10
Olaboga, przodem trzeba odjeżdżać? Rurka się nie wysunie w ten sposób czy jak? te spring locki służą do rozpinania? http://allegro.pl/komplet-spring-lock-kl...97353.html Jak mówisz, że idzie coś takiego dorobić to pewnie dorobię. A nie można całej rurki wyjąc bez wyjeżdzania przodem i wtedy rozpiąć? Nigdy jej nie wyjmowałem czy to w starszym sharanie czy nowszej alhambrze. Osuszacz wymieniałem w alce robiąc jeden otwór technologiczny we wzmocnieniu i nawet zderzaka nie musiałem wyciągać. Jak masz możliwość zrobienia zdjęcia to myślę, że nie tylko ja będę wdzięczny. Co do gwintu to chodzi Tobie o zaworek schreddera ( czy jak to się tam pisze ) bo nie rozumiem w czym tam problem? Inne porty do sprężarki itp pasują?
Gdyby mi się chciało tak jak mi się nie chce Big Grin
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Wymiana czujnika ciśnienia klimy - Sharan 2004 Bungee 7 173 23-04-2024, 11:03
Ostatni post: Stefano
  Wymiana czujnika ciśnienia CzarekC 1 293 07-06-2023, 08:24
Ostatni post: Niemago
Lightbulb Brak klimy rich133 1 482 21-06-2022, 14:36
Ostatni post: Stefano
  Sprężarka klimy elektro 5 1,335 20-06-2021, 18:54
Ostatni post: wesol
  schemat klimy pawel31 15 19,404 12-08-2020, 18:08
Ostatni post: Syczka133
  Chłodnica klimatyzacji/skraplacz - demontaż/montaż/wymiana rafik114 7 3,430 07-07-2019, 12:14
Ostatni post: go2-jacek
  Naprawa klimy, koszt skraplacza + zawór rozprężny sarkrz 30 6,993 29-06-2019, 04:22
Ostatni post: go2-jacek
  błąd czujnika klimy 16916 vito33 13 8,635 19-06-2019, 14:17
Ostatni post: gumis252
  Sprzęgło kompresora klimatyzacji - awaria/naprawa/wymiana maselinho 35 9,188 20-03-2019, 23:38
Ostatni post: zdroyek
  Brak napięcia na sprężarce klimy vito33 4 3,065 09-07-2018, 18:39
Ostatni post: ertman176

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości