Ocena wątku:
  • 3 głosów - średnia: 4.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sharan - osłona silnika [Mk.1]
#11
Myślę że nie warto aż tak bardzo patrzyć na inne auta ( ople itd ) tylko bardziej na nasze SGA ... jeśli to o nich mowa.
U nas w SGA ta gąbka nie dotyka karoserii.

Po programie jeżdżę około 2 lata, zrobione 30 tyś km.
Sprzęgło AUY od nowości, tak samo jak większość ... poza jedną półosią która przy zakupie była na wykończeniu ... bo jak wiadomo w naszych SGA po lifcie po pewnym czasie trzeba wymienić półoś i potem mamy święty spokój.
Ostatnio sprawdzałem luzy i przeniesienie napędu - luzów brak, sprzęgło jak przy zakupie tak dalej jest OK. ;-)

Mały OT. Do SGA po lifcie ( 6 skrzynia ) jednomasów raczej bym nie zakładał ... koło mnie w warsztacie tuningowym jak robili auta ( 1.9 TDi ) 6 bieg. to w pewnym okresie czasu 3-4 auta przyjechały na wymianę sprzęgła i wsadzony był jedno mas na życzenie klienta ( nawet do jednego Sharana chyba ) a potem po około pół roku przyjeżdżały mniej więcej te same auta i była skrzynia do roboty ... no i nowy dwu mas. Ja podziękuję za jedno mas w 6 biegowej skrzyni.


Oczywiście to wszystko jest tylko moje zdanie, nie mówię że ktoś ma racje a ktoś nie. Każdy z nas przedstawił swoją opinie a kolega zdecyduje co dla niego będzie najlepsze.

PS. Co do ustawień mojego auta / co jak i ile przejechałem i co robiłem w tym czasie, to zrobię takie ogólne podsumowanie u mnie w temacie ale to po kolejnych modyfikacjach mocy Smile

Ok już koniec OT z mojej strony bo w tym temacie i tak nikt tego nie znajdzie i szkoda pisania.
Sharan 1.9 TDI AUY + Suszarka ARL = 166KM i 393Nm
Odpowiedz




#12
hmm dziwne bo ja znowu znam wiele osob co to na jednomasie w 6 biegowych smiga i co dziwne maja sporo KM pod maska i nic si enei psuje. Co za roznica jaki system tlumienia jest zastosowany. Nie od tego sie skrzynia psuje jesli juz.
Poza tym dziwne to co piszesz bo ja nawet tyle km nie wykonalem a dwumas BTB juz mi sie skonczył mimo ze mam niuton poprowadzony spokojniej. Choc Ty chyba nie masz juz MAF tylko po MAP poprowadzony program wiec z dolu masz muła i startuje dopiero jak wyczuje program cisnienie doladowania.

Chyba ze wogule nie uzywasz tych koni i smigasz spokojnie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#13
6 skrzynie są bardzo delikatne i bez dwumasu szlak je trafia po jakims czasie, chyba że się jeździ jak dziadek, ale jak jezdzisz normalnie to długo niepojeździ
Odpowiedz
#14
Czemu w golfach się nie psują tak często. Sporo też smiga z mocą 220-240 koni. Czemu kuzyn alą 115 KM zrobił 800 tys km na skrzyni gdzie sporo z laweta. Zaoral kilka polosi i dwumas. Okej w tych 6 biegowych siada to osadzenie łozyska ale same skrzynie sa okej. Sporo jezdzi tez z mocami jeszcze wiekszymi bo po 300 i wiecej koni.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#15
(26-07-2014, 17:42)wesol napisał(a): Poza tym dziwne to co piszesz bo ja nawet tyle km nie wykonalem a dwumas BTB juz mi sie skonczył mimo ze mam niuton poprowadzony spokojniej. Choc Ty chyba nie masz juz MAF tylko po MAP poprowadzony program wiec z dolu masz muła i startuje dopiero jak wyczuje program cisnienie doladowania.

Chyba ze wogule nie uzywasz tych koni i smigasz spokojnie.

https://www.youtube.com/watch?v=sXnrkv-q...e=youtu.be

Dzisiaj udało mi się nagrać filmik jak się zbiera.
Od 10km/h - 100km/h .
Na początku auto toczy się na pierwszym biegu bez gazu i potem ogień Angel
Sam możesz ocenić czy jest muł.
Polecam dać jakość FULL HD i poczekać .. bo nagrywane z ręki i na 480p słabo widać licznik.
Przy zmianie biegu z 1 na 2 w tym miejscu akurat trafiłem na delikatny uskok ... i ESP trochę odcięło ale widać co i jak.
Sharan 1.9 TDI AUY + Suszarka ARL = 166KM i 393Nm
Odpowiedz
#16
1 i 2 bieg to kazde auto idzie jak przecinak. Zrób to samo na 5 albo 6 biegu.
Powiem tak moj dwumas mimo ze bl dobry juz skonał A byl to dwumas od BTB. Jakoś slabo wierze ze od AUY doaje rade rzy niutonie pod 400Nm.
Zakladam jednomas od valeo. Mozliwe ze cos w nim podmodze dodatkowo.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




#17
Ja nie mówię że idzie jak przecinak ... tylko myślałem że sam będziesz mógł stwierdzić czy z dołu ( od 900 obr + ) idzie jak pisałeś wcześniej jak muł czy nie. Tzn porównać sobie bo wiesz jak Twój chodzi i wiedział byś czy ja mam muła względem Ciebie a Ty rakietę i dlatego u Cb szybciej wszystko leci.

Na siłę nikogo nie mam zamiaru oczywiście przekonywać, co do pół osi / dwumasów w Twoim przypadku to nie wiem co jest tego powodem ... czy masz jakiegoś pecha do tych części że one u Ciebie tak siadają czy jakoś bardzo ostro upalasz tego Sharana i opony tylko gwizdają. ( nie mówię że to źle, każdy jeździ jak jeździ ale wtedy liczy się z kosztami Smile ).

Tutaj mam jeszcze filmik na 3'cim biegu od 1500 obr do 100km/h ~.
Więcej nie mam.

https://www.youtube.com/watch?v=ZiZDE_wv...e=youtu.be

Sharan 1.9 TDI AUY + Suszarka ARL = 166KM i 393Nm
Odpowiedz
#18
Warczy jak i u mnie w sensie silnik bo seria to tak bardziej miekko chodzi. JEsli miales na tym filmiku pedal gazu w podlodze to widac ze póżno wstaje. Pamietac trzeba ze po kastracji przeplywki sterowanie dawka jest po cisnieniu doladowania. Czyli nie ma doladowania to nie ma paliwa. Nie ma paliwa nie ma zbytnio doladowania. Dlatego kazdy powie ze po kastracji troszke pozniej wstaje.
Dziwi mnie ze dwumas seryjny daje ci rade po tych 30 tys m a masz niuton ze tak powiem zabijajacy go z miejsca. Chyba ze nie heblujesz go tylko jezdzisz na lajcie. Jakby jeszcze zapiął przyczepe to mysle ze szybko by odlecial taki dwumas od AUY.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#19
panowie potrzebuje też kupić oryginalna osłone pod silnik , bo nigdy jej nie miałem, moje pytanie , czy wystarczy jak kupię samą osłone , czy jeszcze coś jest potrzebne do jej zamocowania ? i jeszcze coś wyczytałem że ta osłona ma jakąś gąbke ?
Odpowiedz
#20
Witam,
rozwaliłem ostatnio moją osłonę i teraz zastanawiam się czy montować podróbe, czy zdjąć tą resztę która zwisa i zapomnieć o tej osłonie. Jak radzicie?

(25-07-2014, 16:37)wesol napisał(a): ja osobiscie nie polecam tej oslony z kilku przyczyn. Po pierwsze chlodzenie silnika. Po drugie rdza. Byla jeszcze do niedawna akcja serwisowa w oplu zafirze i wymieniali rame silnika tzw sanki bo przez ta oslone tak korodowala ze dziury byly. Z tym paskiem to woszem choc ja nigdy nie mialem z tym problemu bo smaruje paek smołą co jakiś czas. Zawsz emozna jakas tama malo oslone zapodac tu gdzie pasek. Z miłą chęcia bym zapodal dodatkowy nadmuch na silnik zwlaszcza IC bo chlodniczke oleju mam juz zapodana od ASZ'a.
W zime auto i tak mi sie rozgrzewa dosc szybko i nie narzekam. Strasznie mnie denerwuje ta oslona dolna bo dosc czesto zagladam pod auto i to ciagle zakladanie i ściaganie to mnie wyprowadza z rownowagi.
A jeszcze jedno. Najprawdopodobniej przez ten element nasze 1.9 tdi na PD dosc czesto maja przypadlosc z padnieta uszczleka pod glowicą. Napewno nie pomaga to.

Szarik '98 benz 2.0
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Tania poduszka silnika to tragedia. Proszę doradzić. marcin528@op.pl 8 3,567 02-05-2021, 20:18
Ostatni post: marcin528@op.pl
  Poduszka silnika Chmielu 1 869 08-08-2020, 14:57
Ostatni post: kalamb
  Pęknięta gumowa osłona wiązki drzwi/klapy sirius98 19 6,628 14-06-2020, 18:44
Ostatni post: sirius98
  Wyciek oleju z silnika i okolic maciej94 61 17,682 04-06-2019, 21:26
Ostatni post: tolus24
  Poduszka silnika/skrzyni biegów - temat zbiorczy wojci 44 18,234 27-03-2019, 22:06
Ostatni post: DDiablo
  Wymiana silnika gebels1973 24 6,295 27-12-2018, 21:34
Ostatni post: gebels1973
  Temperatura silnika tomamar 69 31,199 27-02-2018, 21:37
Ostatni post: wesol
  Alhambra 2003r 1.9 TDI 115 AUY. Na dworze 12 stopni - problem z zagrzaniem silnika telo777 10 4,386 28-12-2016, 21:48
Ostatni post: marcyb3
  Osłona tarczy hamulcowej sision 8 6,952 18-11-2015, 23:32
Ostatni post: Jędrek Z
  Opadają sam szyby po zgaszeniu silnika 1per 0 1,323 21-10-2015, 13:24
Ostatni post: 1per

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości