Moim zdaniem zbyt dużo jest w tym temacie mitologii rodem z domorosłych warsztatów gdzie wiedza techniczna zatrzymała się jakieś 15-20 lat wstecz. Np. duży przebieg = gęstszy olej... poza tym mało kto z zadających tutaj "fundamentalne" pytanie...jaki olej do diesla?"... nie zadała sobie trudu aby sprawdzić w specyfikacji swojego samochodu jakie są zalecenia producenta. Następnym problemem jest wiara w..."pana Zenka z piątego piętra" bo on się zna ;-) bo on zawsze i do wszystkiego lał 15w40 i było dobrze. Dodatkowo brak precyzji w interpretacjach, już pisałem ze oleje nie są przeznaczone do opcji tylko zalecane a to różnica. Tak jak roznica jest w interpretacji LL nie co 30 tys tylko max do 30 tys nic nie stoi na przeszkodzie zmienić częściej. To samo jest z normami, 507 nie jest tylko i wyłącznie do DPFa tylko również do DPF bo zawiera w sobie normy niższe.
Zacznijmy od zdobycia informacji dotyczących fabrycznych zaleceń a potem możemy dyskutować już tylko czy Mobil czy Motul czy Lotos i dlaczego ;-) a tak to mamy pięćdziesiąt stron w większości bicia piany ;-)
(07-09-2017, 14:35)Bogos napisał(a): kalamb- myślałem że załapałes na samym początku o co pytał Chmielu. Temat był o PD i już mi się po prostu nie chciało przy każdej specyfikacji dopisywać że to jest do PD bo wydawało się że już każdy załapał nawet Chmielu. .
Po drugie idąc Twoim i andrew7800 tokiem myślenia to kolega Chmielu jest lekko naciągnięty na koszta. Twierdzac że normą 506.01 już nie istnieje to lekka przesada. Według was to i norma 505.01 już dawno powinna zniknąć a jeszcze jakoś jest.
Wychodzi na to że musi brać 507 tylko po co??? Żeby był dodatkowo lżejszy o kilkadziesiąt zł.?????
Bogos nie rozumiem Twojego toku rozumowania. Jeśli masz jakiś problem to go rozwiąż a nie wylewaj tutaj swoich frustracji. Po pierwsze nikt z nas nie przykłada Chmielowi pistoletu do głowy ;-) ogólnie dział dotyczy ogólnie oleju do diesla. Nie ma określonego silnika, modelu itd.
Po drugie moja odpowiedz dotyczyła komentarza innego użytkownika nie Chmiela wiec gdybys był uprzejmy być bardziej precyzyjnym niż złośliwym wyszłoby to na lepsze ;-)
Badz uprzejmy tez sprawdzić- NORMA 506.01 ZOSTALA OFICJALNIE WYCOFANA Z PRODUKCJI I ZASTĄPIONA 507.00 ( nadaje się do silnikow diesla z pompowtryskami i silników z filtrem cząstek stałych bez dodatku paliwa).
505.01 nadal w produkcji i nikt z nas nie jest arabskim terrorystą aby wysadzać fabryki producenta ;-)
Nie rozumiem dlaczego usilnie chcesz zamienić literkę "i" na wyraz " tylko" zmieniając sens logiczny, od czasu jak wycofano 506.01 używam 507.00 i co. W tym złego? Nikomu nie każe tego robić było pytanie powiedziałem co wiem z własnych obserwacji i doświadczeń wiec o co chodzi?