21-10-2011, 13:00
(21-10-2011, 11:17)piotrek_1980 napisał(a): Ja u siebie miałem 17" ET 35 - zobacz w mojej galerii piotrek_1980. Opony 225/45 były nieco naciągnięte a rant felgi nieznacznie wystawał poza nadkole. Co do prowadzenia nie odczuwałem jakiegoś strasznego dyskomfortu. Co do misiaków - kilka kontroli i delikatnie dyskutowałem, że co prawda felga nieco odstaje poza nadkole, natomiast opona która jak wspomniałem była naciągnięta, generalnie mieściła się w nadkolu, więc wystawał tylko rant feli. Uważam więc z doświadczenia, że jest to maksymalna granica - ET 35. Gdybym na to ET założył oponę 235 byłoby akurat ,, na równo "fela+opona. Po każdej kontroli odjeżdżałem z kompletem dokumentów
To zdjęcie oryginalnych przy ścianie z cegły mają opony KUMHO.Takie miałem na przodzie.Co do felg + to jazda po zakopiance w zakrętach jedzie jak przyklejony , - to to, że po sezonie na felach 17, końcówki drążków do wymiany do domu mam drogę gruntową około 100 m .
To nie jest tak ze ET35 jest granica. Nie podales znaczącego parametry felgi jakim jest jej szerokosc. CO innego ET35 i szerokosci felgi 9 czy 10 cali a co innego ET 25 przy feldze 6 cali. Odnosnie padania koncówek tpo wlasnie z racji iż sa mocno napiete i pracuja 5 razy wiecej i wieksze naciski przenosza wlasnie z racji wystawania kół. Druga sprawa jest to ze masz opony naciagniete wiec zeby sie bieżnik wycieral równo musisz nadymac wiecej w opony powietrza co skutkuje ze jeżdzisz mniejwiecej komfortem takim jak na 18 czy 19 calowych kolach ale z opona dobrze dopasowaną. Tu jest problem. Odnośnie tego ze felga wystaje a nie opona to Ci powiem ze miśki miały racje- powinny ci zabrac dowodzik. Wiesz dalczego? Pewnie nie to Ci wyjasnie. Po pierwsze to to ze wystaje poza obrys auta i to sie liczy a po drugie to podam ci przyklad na transicie gdzie kola przendnie maja taki dekiel na felge zakladany (zaślepka śrób) wiesz dlaczego bez tego dekla nie przejdzie przegladu?? Bo nie moze byc wystajacych srub poza obrys nadwozia. Kolego moge być diagnostą mozesz mi wierzyć. Podobnie jest jak masz np lekko uszkodzony zderzak lub np oslone lusterka. Szkło bedzi ecale ale dowodzik poleci z racji tego iż nie moz ebyc części ostrych na nadwoziu.
Przy nadmiernie wystajacych felgach problemów jest kilka- cieżej sie reci kierownica gdyż koło musi zataczać półkole a nie skrecac sie w punkcie do tego dochodza inne parametry geometrii, przeciażenia na łozyskach piast, sworzniach, koncówkach drązków, drążkach kierowniczych a nawet na poduszce amortyzatora. Nawet sam amorek dostaje przy takich kołach.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.