VR6 w Sharanie 2006 rok świeci Olej
Problem zaczął się pojawiać w ubiegłym roku w upalne dni - sporadycznie. Między czasie był wymieniany filtr i olej i temat się uspokoił.
Ale wrócił wraz ze wzrostem temperatury na zewnątrz.
Aktualny przebieg silnika 280 000.
Kontrolka pojawiała się sporadycznie najczęściej po dłuższej jeździe na wiekrzych obrotach po których było zejście na niższe.
Poziom oleju nominalny.
Ze względu na bardzo utrudniony pomiar cisnienia oleju postanowiłem w pierwszej kolejności wymienic czujnik cisnienia na zasilaniu układu w podstawie filtra.
Po wymianie problem się bardzo nasilił. Teraz jak tylko nagrzeje silnik kontrolka się zaswieca i już praktycznie nie gasnie.
W silniku rozrząd jest wymieniomy i na ucho cisnienie wyglada na ok. bo nic się w rozrządzie i łańcuchu nie tłucze.
Aby precyzyjnie sprawdzic i zmierzyc cisnienie musze zdjąć pas przedni zdemontowac chłodnice i i klime i dokonac pomiaru.
Z tego co da się zobaczyc bez rozbierania w podstawie filtra oleju SA dwa czujniki. Domniemam ze na zasilaniu magistrali i na powrocie z układu.
Czy ktoś z was przerabial podobny problem w VR6 i wie jakie powinny być fabrycznie zmierzone cisnienia ??
Kolejnym pomysłem jest zdjęcie misy sprawdzenie smoka i pompy a nastepnie wymiana oleju na inna specyfikację ….
Czy w takim przypadku wymiana oleju na wyzsza charakterystyke temperaturowa np. 5w50 lub przejście na połsyntetyk 10W60 cos pomorze czy konieczne będą powazniejsze zabiegi.
Ma ktoś z was podobne przejścia w historii ???
Na razie łudzę się jeszcze że to nie śmierc panewek i spadek wewnętrznego ciśnienia silnika….
Problem zaczął się pojawiać w ubiegłym roku w upalne dni - sporadycznie. Między czasie był wymieniany filtr i olej i temat się uspokoił.
Ale wrócił wraz ze wzrostem temperatury na zewnątrz.
Aktualny przebieg silnika 280 000.
Kontrolka pojawiała się sporadycznie najczęściej po dłuższej jeździe na wiekrzych obrotach po których było zejście na niższe.
Poziom oleju nominalny.
Ze względu na bardzo utrudniony pomiar cisnienia oleju postanowiłem w pierwszej kolejności wymienic czujnik cisnienia na zasilaniu układu w podstawie filtra.
Po wymianie problem się bardzo nasilił. Teraz jak tylko nagrzeje silnik kontrolka się zaswieca i już praktycznie nie gasnie.
W silniku rozrząd jest wymieniomy i na ucho cisnienie wyglada na ok. bo nic się w rozrządzie i łańcuchu nie tłucze.
Aby precyzyjnie sprawdzic i zmierzyc cisnienie musze zdjąć pas przedni zdemontowac chłodnice i i klime i dokonac pomiaru.
Z tego co da się zobaczyc bez rozbierania w podstawie filtra oleju SA dwa czujniki. Domniemam ze na zasilaniu magistrali i na powrocie z układu.
Czy ktoś z was przerabial podobny problem w VR6 i wie jakie powinny być fabrycznie zmierzone cisnienia ??
Kolejnym pomysłem jest zdjęcie misy sprawdzenie smoka i pompy a nastepnie wymiana oleju na inna specyfikację ….
Czy w takim przypadku wymiana oleju na wyzsza charakterystyke temperaturowa np. 5w50 lub przejście na połsyntetyk 10W60 cos pomorze czy konieczne będą powazniejsze zabiegi.
Ma ktoś z was podobne przejścia w historii ???
Na razie łudzę się jeszcze że to nie śmierc panewek i spadek wewnętrznego ciśnienia silnika….