Witam.
Jeśli chodzi o organoleptyczne sprawdzenie jaki masz kompresor to jeśli działa kompresor ze sprzęgłem i klima to przy włączaniu i wyłączaniu klimy słychać charakterystyczne kliknięcie z kompresora, poza tym jeśli jest wyłączony to kręci się bardzo szybko tylko zewnętrzna część koła pasowego, po którym ślizga się pasek, a środek koła stoi bądź delikatnie się kula. A drugi sposób to jeśli masz kompresor ze sprzęgłem elektromagnetycznym to widać dwa przewody elektryczne idące od obudowy kompresora do środka koła pasowego, a jeśli masz kompresor bez sprzęgłowy to tych przewodów tam nie ma, tylko zazwyczaj idą do zaworu znajdującego się gdzieś na korpusie, najczęściej na tyłach jego obudowy. Kolejna rzecz, jeśli chodzi o działanie kompresora to sprawdza się poprzez pomiar/sprawdzenie/obserwację, najlepiej na manometrach maszyny, wartości ciśnień na wysokim i niskim ciśnieniu, na pracującym silniku i włączonej klimie, na wyłączonej też się sprawdza ale zawsze na włączonym silniku, wiadomo, że w ciepłe dni, wysokie musi być wyższe od niskiego i to dość znacząco, jeśli są równe bądź niskie jest wyższe od wysokiego albo wysokie jest bardzo wysokie 25-35bar to często jest albo kompresor uszkodzony bądź zawór rozprężny czy też dysza dławiąca (bo są dwa rodzaje układów klimatyzacji najczęściej stosowanych) jest zablokowany, czy osuszacz jest niedrożny albo wentylatory na chłodnicy nie działają . To tak ogólnie oczywiście, bo bez obserwacji tych ciśnień i ich wartości dokładnie Ci ie powiem co masz uszkodzone i na odległość w tym temacie diagnozy nie postawię. Oczywiście zakładamy, że elektrycznie i elektronicznie wszystko jest dobrze. Ogólnie przy około 25st.C na zewnątrz wartość wysokiego ciśnienia powinna oscylować w granicach 14-18bar, a niskie w granicach 2bar, temperatura z nawiewów powinna być wtedy w granicach 2-8st.C, oczywiście wentylatory na chłodnicy muszą pracować. Klimatyzacja generalnie powinna wystartować przy ciśnieniu w układzie rzędu 5-7bar. I tu pojawia się problem u Ciebie bo wentylatory mówisz nie pracują mimo, że są sprawne więc prawdopodobnie nie dostają sygnału, że klimatyzacja jest włączona, bądź ciśnienie jest w układzie za niskie i nie ma potrzeby, żeby wentylatory chodziły, aczkolwiek przy włączonej klimie i wentylatorze nadmuchu wewnątrz ustawionego na przynajmniej 2 stopień jeden wentylator chyba zawsze powinien pracować. Tak, że na moje musisz ustalić jakie ciśnienia panują, czemu wentylatory się nie włączają i czy klimatyzacja rzeczywiście się załącza, to, że świeci się światełko na przycisku od klimy nie oznacza, że klima jest załączona. Ważne jest też aby chłodnica klimatyzacji była czysta, a nie zabrudzona i zaklejona błotem od zewnątrz.
Pozdrawiam
Jeśli chodzi o organoleptyczne sprawdzenie jaki masz kompresor to jeśli działa kompresor ze sprzęgłem i klima to przy włączaniu i wyłączaniu klimy słychać charakterystyczne kliknięcie z kompresora, poza tym jeśli jest wyłączony to kręci się bardzo szybko tylko zewnętrzna część koła pasowego, po którym ślizga się pasek, a środek koła stoi bądź delikatnie się kula. A drugi sposób to jeśli masz kompresor ze sprzęgłem elektromagnetycznym to widać dwa przewody elektryczne idące od obudowy kompresora do środka koła pasowego, a jeśli masz kompresor bez sprzęgłowy to tych przewodów tam nie ma, tylko zazwyczaj idą do zaworu znajdującego się gdzieś na korpusie, najczęściej na tyłach jego obudowy. Kolejna rzecz, jeśli chodzi o działanie kompresora to sprawdza się poprzez pomiar/sprawdzenie/obserwację, najlepiej na manometrach maszyny, wartości ciśnień na wysokim i niskim ciśnieniu, na pracującym silniku i włączonej klimie, na wyłączonej też się sprawdza ale zawsze na włączonym silniku, wiadomo, że w ciepłe dni, wysokie musi być wyższe od niskiego i to dość znacząco, jeśli są równe bądź niskie jest wyższe od wysokiego albo wysokie jest bardzo wysokie 25-35bar to często jest albo kompresor uszkodzony bądź zawór rozprężny czy też dysza dławiąca (bo są dwa rodzaje układów klimatyzacji najczęściej stosowanych) jest zablokowany, czy osuszacz jest niedrożny albo wentylatory na chłodnicy nie działają . To tak ogólnie oczywiście, bo bez obserwacji tych ciśnień i ich wartości dokładnie Ci ie powiem co masz uszkodzone i na odległość w tym temacie diagnozy nie postawię. Oczywiście zakładamy, że elektrycznie i elektronicznie wszystko jest dobrze. Ogólnie przy około 25st.C na zewnątrz wartość wysokiego ciśnienia powinna oscylować w granicach 14-18bar, a niskie w granicach 2bar, temperatura z nawiewów powinna być wtedy w granicach 2-8st.C, oczywiście wentylatory na chłodnicy muszą pracować. Klimatyzacja generalnie powinna wystartować przy ciśnieniu w układzie rzędu 5-7bar. I tu pojawia się problem u Ciebie bo wentylatory mówisz nie pracują mimo, że są sprawne więc prawdopodobnie nie dostają sygnału, że klimatyzacja jest włączona, bądź ciśnienie jest w układzie za niskie i nie ma potrzeby, żeby wentylatory chodziły, aczkolwiek przy włączonej klimie i wentylatorze nadmuchu wewnątrz ustawionego na przynajmniej 2 stopień jeden wentylator chyba zawsze powinien pracować. Tak, że na moje musisz ustalić jakie ciśnienia panują, czemu wentylatory się nie włączają i czy klimatyzacja rzeczywiście się załącza, to, że świeci się światełko na przycisku od klimy nie oznacza, że klima jest załączona. Ważne jest też aby chłodnica klimatyzacji była czysta, a nie zabrudzona i zaklejona błotem od zewnątrz.
Pozdrawiam