Przegub wewnętrzny - demontaż, wymiana.
Piszę dla potomnych by wszystko było w jednym miejscu.
Objawy:
Przegub wewnętrzny pozbawiony smarowania zaczął "klekotać". Drga kierownica i lewarek biegów w czasie jazdy po przekroczeniu 70-80 km/h. Powyżej 110-120 km/h wszystko ustaje. Podniesiony na lewarku - poruszam kołem na boki słychać "klekotanie" przegubu.
W celu wymiany przegubu wewn. należy z auta wymontować kompletną - całą półoś. Odkręcamy 6 śrub od skrzyni - klucz SPLINE nr M12. Od strony koła śruba na klucz nasadka 27. Półoś wyszła bez problemu po skręceniu do oporu w prawo, nawet bez odczepiania wahacza. Wyjęty z Galaktyki przegub wewnętrzny rozłożyłem bez trudu, po zdjęciu dużej opaski osłony gumowej, odsunięciu osłony i zdjęciu zabezpieczającego pierścienia z półosi przy wieloklinie.
Osłony gumowe całe, suche, bez pęknięć więc smar nie wyciekał ale .....
W środku zobaczyłem resztki zbrylonego, twardego, czarnego smaru. Czyżby to był smar grafitowy? Padł przegub, gdyż brak było smarowania!?
Wewnątrz przegubu powinien być smar z MoS2 - MOLIBDENOWY! Właściwie Litowo - Molibdenowy, czyli rzadki (prawie półpłynny - litowy), by dobrze rozpływał się wewnątrz przegubu i wszędzie docierał i dobrze smarował.
Ponieważ na rynku brak oryginałów do wymiany przegubów wewnętrznych (dostępne są jedynie chinole), zakupiłem używaną półoś od Audi A6 C5 3.0TDI x4 w niezłym stanie, tzn. w przegubie wewn. brak luzów. Po zdjęciu osłony w środku kielicha zobaczyłem wypełnienie - rzadki smar litowo-molibdenowy - odcień ciemny beż.
Przy próbie wyjęcia "tripoda" (wnętrze z 3 łożyskami) z kielicha przegubu wewnętrznego trafia się na znaczny opór i przegub nie daje się rozłożyć. By rozmontować przegub należy opiłować krawędzie kielicha przegubu, gdyż są one zaklepane (zabezpieczone - informacja z tego forum od wesol).
http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread...5&page=196
Składany w odwrotnej kolejności.
Piszę dla potomnych by wszystko było w jednym miejscu.
Objawy:
Przegub wewnętrzny pozbawiony smarowania zaczął "klekotać". Drga kierownica i lewarek biegów w czasie jazdy po przekroczeniu 70-80 km/h. Powyżej 110-120 km/h wszystko ustaje. Podniesiony na lewarku - poruszam kołem na boki słychać "klekotanie" przegubu.
W celu wymiany przegubu wewn. należy z auta wymontować kompletną - całą półoś. Odkręcamy 6 śrub od skrzyni - klucz SPLINE nr M12. Od strony koła śruba na klucz nasadka 27. Półoś wyszła bez problemu po skręceniu do oporu w prawo, nawet bez odczepiania wahacza. Wyjęty z Galaktyki przegub wewnętrzny rozłożyłem bez trudu, po zdjęciu dużej opaski osłony gumowej, odsunięciu osłony i zdjęciu zabezpieczającego pierścienia z półosi przy wieloklinie.
Osłony gumowe całe, suche, bez pęknięć więc smar nie wyciekał ale .....
W środku zobaczyłem resztki zbrylonego, twardego, czarnego smaru. Czyżby to był smar grafitowy? Padł przegub, gdyż brak było smarowania!?
Wewnątrz przegubu powinien być smar z MoS2 - MOLIBDENOWY! Właściwie Litowo - Molibdenowy, czyli rzadki (prawie półpłynny - litowy), by dobrze rozpływał się wewnątrz przegubu i wszędzie docierał i dobrze smarował.
Ponieważ na rynku brak oryginałów do wymiany przegubów wewnętrznych (dostępne są jedynie chinole), zakupiłem używaną półoś od Audi A6 C5 3.0TDI x4 w niezłym stanie, tzn. w przegubie wewn. brak luzów. Po zdjęciu osłony w środku kielicha zobaczyłem wypełnienie - rzadki smar litowo-molibdenowy - odcień ciemny beż.
Przy próbie wyjęcia "tripoda" (wnętrze z 3 łożyskami) z kielicha przegubu wewnętrznego trafia się na znaczny opór i przegub nie daje się rozłożyć. By rozmontować przegub należy opiłować krawędzie kielicha przegubu, gdyż są one zaklepane (zabezpieczone - informacja z tego forum od wesol).
http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread...5&page=196
Składany w odwrotnej kolejności.