Ocena wątku:
  • 21 głosów - średnia: 1.62
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Przegub wewnętrzny - sprawdzenie, demontaż
#23
Przegub wewnętrzny - demontaż, wymiana.
Piszę dla potomnych by wszystko było w jednym miejscu.
Objawy:
Przegub wewnętrzny pozbawiony smarowania zaczął "klekotać". Drga kierownica i lewarek biegów w czasie jazdy po przekroczeniu 70-80 km/h. Powyżej 110-120 km/h wszystko ustaje. Podniesiony na lewarku - poruszam kołem na boki słychać "klekotanie" przegubu.

W celu wymiany przegubu wewn. należy z auta wymontować kompletną - całą półoś. Odkręcamy 6 śrub od skrzyni - klucz SPLINE nr M12. Od strony koła śruba na klucz nasadka 27. Półoś wyszła bez problemu po skręceniu do oporu w prawo, nawet bez odczepiania wahacza. Wyjęty z Galaktyki przegub wewnętrzny rozłożyłem bez trudu, po zdjęciu dużej opaski osłony gumowej, odsunięciu osłony i zdjęciu zabezpieczającego pierścienia z półosi przy wieloklinie.
Osłony gumowe całe, suche, bez pęknięć więc smar nie wyciekał ale .....
W środku zobaczyłem resztki zbrylonego, twardego, czarnego smaru. Czyżby to był smar grafitowy? Padł przegub, gdyż brak było smarowania!?
Wewnątrz przegubu powinien być smar z MoS2 - MOLIBDENOWY! Właściwie Litowo - Molibdenowy, czyli rzadki (prawie półpłynny - litowy), by dobrze rozpływał się wewnątrz przegubu i wszędzie docierał i dobrze smarował.

Ponieważ na rynku brak oryginałów do wymiany przegubów wewnętrznych (dostępne są jedynie chinole), zakupiłem używaną półoś od Audi A6 C5 3.0TDI x4 w niezłym stanie, tzn. w przegubie wewn. brak luzów. Po zdjęciu osłony w środku kielicha zobaczyłem wypełnienie - rzadki smar litowo-molibdenowy - odcień ciemny beż.
Przy próbie wyjęcia "tripoda" (wnętrze z 3 łożyskami) z kielicha przegubu wewnętrznego trafia się na znaczny opór i przegub nie daje się rozłożyć. By rozmontować przegub należy opiłować krawędzie kielicha przegubu, gdyż są one zaklepane (zabezpieczone - informacja z tego forum od wesol).
http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread...5&page=196
Składany w odwrotnej kolejności.


Odpowiedz




Wiadomości w tym wątku
RE: Przegub wewnętrzny - demontaż, wymiana - przez LJ3 - 13-05-2017, 22:19

Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Przegub i prosba o pomoc greg1978 2 167 24-03-2024, 14:56
Ostatni post: wesol
  Winda - demontaz mike tcz 21 8,346 14-11-2022, 20:17
Ostatni post: petec
Question Wybierak skrzyni biegów - demontaż/montaż, problemy/objawy itp. sharan1996 44 31,801 17-07-2021, 21:18
Ostatni post: cierny
  demontaż tapicerki drzwi przednich i tylnych Sharan po 2000r Rafał M 1 1,530 26-09-2020, 18:56
Ostatni post: bialekmleko
  demontaż kosza 2 din krzys-k2 3 1,266 13-07-2020, 15:00
Ostatni post: krzys-k2
  Podpora półosi i przegub wewnętrzny denzel 225 96,996 15-03-2020, 15:56
Ostatni post: skimir
  VW Sharan 1.9tdi / demontaz puszki immo/ jak rozmontowac obudowe kierownicy lo_ka_ta 4 2,539 19-12-2019, 01:26
Ostatni post: rodzynek
  demontaż lamp przednich krzys-k2 1 3,231 01-09-2019, 14:43
Ostatni post: rodzynek
  Przegub wewnetrzny/półoś 2.8 4motion Goffyy 15 3,578 26-08-2019, 20:33
Ostatni post: wesol
  Sharan 2000r. po lifcie demontaż panela środkowego sq5pwc 9 6,465 10-08-2019, 09:08
Ostatni post: gitmar

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości