18-05-2015, 22:13
Hmm, temat z grubsza skomplikowany...
Kolektor w tym silniku ma jeszcze taką klapę sterowaną podciśnieniowo. Klapa otwiera swego rodzaju komorę rezonansową - podobno polepsza to spalanie... Podobno.
Ta klapa jest na "zakręcie" kolektora. Wkrętki powinieneś robić za klapą... Niestety aby to zrobić porządnie musisz zdjąć kolektor a aby zdjąć kolektor musisz zdjąć chłodnice... No taka zabawa :-( a i tak miejsca wiele mieć nie będziesz.
Jak już się wwiercisz to faktycznie, można założyć rurki, które doprowadzą gaz w okolice zaworu. Trudno tu mowić o naturalności 1 takie rozwiązanie i tyle.
Ja mam, jakby to rzec, totalne uproszczenie gazownika. Wkrętki nawiercone przed klapą, bo tak było gazownikowi wygodnie. Spece z LPG- forum za głowę się by złapali ale powiem tak - działa i to całkiem normalnie :-)
Wybór będzie należeć do ciebie.
Kolektor w tym silniku ma jeszcze taką klapę sterowaną podciśnieniowo. Klapa otwiera swego rodzaju komorę rezonansową - podobno polepsza to spalanie... Podobno.
Ta klapa jest na "zakręcie" kolektora. Wkrętki powinieneś robić za klapą... Niestety aby to zrobić porządnie musisz zdjąć kolektor a aby zdjąć kolektor musisz zdjąć chłodnice... No taka zabawa :-( a i tak miejsca wiele mieć nie będziesz.
Jak już się wwiercisz to faktycznie, można założyć rurki, które doprowadzą gaz w okolice zaworu. Trudno tu mowić o naturalności 1 takie rozwiązanie i tyle.
Ja mam, jakby to rzec, totalne uproszczenie gazownika. Wkrętki nawiercone przed klapą, bo tak było gazownikowi wygodnie. Spece z LPG- forum za głowę się by złapali ale powiem tak - działa i to całkiem normalnie :-)
Wybór będzie należeć do ciebie.
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.