03-06-2013, 18:30
Z tego co wiem to trzeba zmieniać wszystko. Sam mam 300mm i też chętnie bym zmienił na większe ( 313mm ) ale jak już ktoś pisał - wypadało by jeszcze tył zmienić. Jednak to już są koszta i nie wiem czy jest to aż tak opłacalne(czy nie lepiej poszukać z czegoś większego jeszcze i wtedy jednego konkret swapa zrobić).
Co do różnicy w hamowaniu to na pewno droga hamowania się skróci co za tym idzie trudniej będzie zagotować hamulce ale to już ktoś pisał powyżej.
W hamulcach mimo że to tylko 1,3cm na papierze to w wydajności jest różnica może nie duża ale na 100% jest - gdyby nie było żadnej ("tego nie odczujemy") to by nie były montowane większe hamulce...
Jednak jak ktoś nic nie robił u siebie z hamulcami a czuje że hamulce coś nie teges i chce zmieniać na większe, to polecam najpierw rozebrać swoje i je wyczyścić / nasmarować, jednym słowem odświeżyć.
Ja przed robieniem hamulców jak zaciągałem ręczny na "maxa" podczas jazdy to tył nie stawał.
Hamulce zrobione - ręczny w górę i tył stoi dęba.
Co do różnicy w hamowaniu to na pewno droga hamowania się skróci co za tym idzie trudniej będzie zagotować hamulce ale to już ktoś pisał powyżej.
W hamulcach mimo że to tylko 1,3cm na papierze to w wydajności jest różnica może nie duża ale na 100% jest - gdyby nie było żadnej ("tego nie odczujemy") to by nie były montowane większe hamulce...
Jednak jak ktoś nic nie robił u siebie z hamulcami a czuje że hamulce coś nie teges i chce zmieniać na większe, to polecam najpierw rozebrać swoje i je wyczyścić / nasmarować, jednym słowem odświeżyć.
Ja przed robieniem hamulców jak zaciągałem ręczny na "maxa" podczas jazdy to tył nie stawał.
Hamulce zrobione - ręczny w górę i tył stoi dęba.
Sharan 1.9 TDI AUY + Suszarka ARL = 166KM i 393Nm