Nie skomentuję wszystkich silników bo nie miałem dłuższego doświadczenia z nimi. 1.8T nawet nie jeździłem. TDI - kilka razy nie swoim sharanem...
Mogę coś na temat 2.8 V6. Ujmę to tak:
Przy masie samochodu oscylującej około 2 ton nawet te niby 204KM nie robi wrażenia. Silnik jest słabowity z dołu co powoduje wrażenie mułowatości.
Natomiast dosyć fajne sprawuje się jak już się trochę rozpędzi. Moim zdaniem silnik fajny na autostrady - zapinasz szóstkę i spokojnie operujesz między 100 a 160 (nawet czuć jak na szóstce przyspiesza :-))
Co do elastyczności przy wyprzedzaniu to zależy przy jakich prędkościach wyprzedzasz ale ogólnie nie jest źle - trójka i czwórka są dosyć fajnymi biegami pod warunkiem, że nie zejdziesz poniżej 2500 obr/min.
Podsumowując - silnik fajny ale przy tej masie pojazdu to przydałoby się więcej mocy a i też momentu przy niższych obrotach.
Duże spalanie jak na te osiągi - 15l/100km LPG to taki wynik bardzo normalny. Niestety fatalny w obsłudze - wypełnia praktycznie całą przestrzeń pod maską tak, że ciężko gdziekolwiek rękę wsadzić. Drobny serwis sprężarki klimy, alternatora, rozrusznika, czegokolwiek z przodu wymaga demontażu zderzaka, chłodnic itd.
Piszesz, że chcesz pojazd do szybszych przelotów to faktycznie V6 sprawi się nieźle, jednak te 160 - 180km/h to już raczej niezbyt przyjemne jest bo w samochodzie będzie po prostu głośno. Pomijam, że i spalanie wzrośnie. SGA to tak do 160... powyżej to już dla amatorów szumu w uszach ustającego 4 godziny po zakończeniu dłuższego przelotu :-) Ta V6 wcale taka cicha przy wyższych obrotach nie jest.
Mogę coś na temat 2.8 V6. Ujmę to tak:
Przy masie samochodu oscylującej około 2 ton nawet te niby 204KM nie robi wrażenia. Silnik jest słabowity z dołu co powoduje wrażenie mułowatości.
Natomiast dosyć fajne sprawuje się jak już się trochę rozpędzi. Moim zdaniem silnik fajny na autostrady - zapinasz szóstkę i spokojnie operujesz między 100 a 160 (nawet czuć jak na szóstce przyspiesza :-))
Co do elastyczności przy wyprzedzaniu to zależy przy jakich prędkościach wyprzedzasz ale ogólnie nie jest źle - trójka i czwórka są dosyć fajnymi biegami pod warunkiem, że nie zejdziesz poniżej 2500 obr/min.
Podsumowując - silnik fajny ale przy tej masie pojazdu to przydałoby się więcej mocy a i też momentu przy niższych obrotach.
Duże spalanie jak na te osiągi - 15l/100km LPG to taki wynik bardzo normalny. Niestety fatalny w obsłudze - wypełnia praktycznie całą przestrzeń pod maską tak, że ciężko gdziekolwiek rękę wsadzić. Drobny serwis sprężarki klimy, alternatora, rozrusznika, czegokolwiek z przodu wymaga demontażu zderzaka, chłodnic itd.
Piszesz, że chcesz pojazd do szybszych przelotów to faktycznie V6 sprawi się nieźle, jednak te 160 - 180km/h to już raczej niezbyt przyjemne jest bo w samochodzie będzie po prostu głośno. Pomijam, że i spalanie wzrośnie. SGA to tak do 160... powyżej to już dla amatorów szumu w uszach ustającego 4 godziny po zakończeniu dłuższego przelotu :-) Ta V6 wcale taka cicha przy wyższych obrotach nie jest.
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.