Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
YOSAN JM-3031 TURBO
#14
Ludzie nie doceniają jaki opór daje 2m bata z kawałeczkiem cewki przy np. 100km/h . Patrząc statycznie na postoju tak się może wydawać jednak tak jak piszesz przy prędkości i podmuchu dzieją się przykre sprawki. A przecież producenci podają do jakiego bata jaki magnes na jakie prędkości. Podają ale nie jest to całkiem prawda bo mówią tylko o prędkości pojazdu który takową antenę na magnesie niesie - realnie należałoby wziąć jeszcze np. skrajne okoliczności np. silny wiatr przeciwny i podmuch od tira - sama fizyka :-)

"Jak zmroziło" tu 2 sprawy - każda warstwa czegokolwiek pomiędzy magnesem a blachą dachu osłabia przyciąganie, dodatkowo w przypadku wody czy lodu mamy typowe zjawisko poślizgu i magnes jedzie. Zatem dach przed postawieniem magnesu powinien być odmrożony.

"Potrójny magnes" - znam to rozwiązanie, stosowane jest po to aby nie iść w średnicę i zwiększyć silę przyciągania oraz wyeliminować niekorzystną w tym przypadku wypukłość dachu, rozwiązanie jest ok przy założeniu b. dużej siły przyciągania, ja jednak jestem zwolennikiem średnicy - aby ściśle to porównać trzeba by znać dokładnie siły i średnice narysować grafik sił i wtedy by wyszło :-)
Duża średnica też nast. temat - konieczny prosty dach pod nią - inaczej dzieje się to samo co przy zdejmowaniu anteny dlatego też podwójne, potrójne aby mniejszą średnicą przylegały całkowicie do dachu.


Do rzeczy czyli wybór mic - brałbym 1818 - moje argumenty:
plusy 1818 (pisze na podst. znanej mi DM-ki 452 a nie 1818)
- 1818 jest na bazie tej DM-ki (przynajmniej tak deklarują), te DM-ki były bardzo chwalone, posiadały fajne, umiarkowane regulowane wzmocnienie nie powodujące zwykle przesteru i zniekształceń modulacji, dobrze sprawowały się w aucie, cena to 1/2 ceny tuningowanego 2002
minusy
- brak przycisków zmiany kanałów

plusy 2002 tuning
- nie są mi znane (być może trochę mnie tu zraża właśnie "strach przed nieznanym" zwłaszcza tuningiem) czytając na stronce f-my tuningującej nie znajdziesz opisu co i jak poza tym że wymieniono wkładkę na Panasonic WM61A kiedyś koszt tej wkładki oscylował ok. 35-40zł nowa obecnie już nie jest produkowana
minusy
- brak przycisków zmiany kanałów
- jakość tych mic znacznie odbiegała od flagowego znakomitego Densei'a ec-2018
- tuning - jedna wielka niewiadoma może tylko zmiana wkładki
- wysoka cena

plusy 2002 bez tuningu
- j/w
minusy
- brak przycisków zmiany kanałów
- 2002 z założenia to niby miał być lekko odchudzony 2018 ale nigdy nim nie był bo dobra elektronika i dobre wykonanie niestety kosztuje

wnioski:
2002 tuning - zdecydowanie NIE bo nie sposób sprawdzić czy ów tuning nie jest spapraniem a cena wysoka a z tego co pisałeś to fima tuningująca dla mnie nie bardzo.
Cena 2002 bez tunigu jest podobna (nieco wyższa) od ceny 1818 - ja byłbym bardziej przekonany do tego 1818 lecz niestety nie mogę stwierdzić na ile jest wierną kopią tej znanej mi i dobrej DM-ki, jeśli jest to spoko warta tych pieniędzy - nie sadzę żeby 2002 bez tun był lepszy. Krótko mówiąc brałbym 1818 ubiłbym jeszcze wtykę do Yosanka :-)

Na deser - zobacz chłopie jak namieszałeś i pogoniłeś im kota :-) już są super przystosowane mic'e do Yosana
   



Prawdę swą należy mówić głośno, nie schlebiając ani rzeczom, ani wypadkom, ani stosunkom, ani ideom - St. Żeromski
[Obrazek: stopka.png] - Pozdrawiam - moja www
- kontaktować się ze mną proszę przez e-mail
Odpowiedz




Wiadomości w tym wątku
YOSAN JM-3031 TURBO - przez majronn - 09-03-2014, 21:21
RE: YOSAN JM-3031 TURBO - przez smok_wawelski - 09-03-2014, 23:30
RE: YOSAN JM-3031 TURBO - przez majronn - 10-03-2014, 09:13
RE: YOSAN JM-3031 TURBO - przez smok_wawelski - 10-03-2014, 13:16
RE: YOSAN JM-3031 TURBO - przez majronn - 10-03-2014, 14:46
RE: YOSAN JM-3031 TURBO - przez fredric - 10-03-2014, 14:59
RE: YOSAN JM-3031 TURBO - przez smok_wawelski - 10-03-2014, 15:55
RE: YOSAN JM-3031 TURBO - przez majronn - 10-03-2014, 18:04
RE: YOSAN JM-3031 TURBO - przez smok_wawelski - 10-03-2014, 18:26
RE: YOSAN JM-3031 TURBO - przez majronn - 10-03-2014, 21:29
RE: YOSAN JM-3031 TURBO - przez smok_wawelski - 11-03-2014, 00:04
RE: YOSAN JM-3031 TURBO - przez majronn - 11-03-2014, 08:24
RE: YOSAN JM-3031 TURBO - przez fredric - 11-03-2014, 08:39
RE: YOSAN JM-3031 TURBO - przez smok_wawelski - 12-03-2014, 01:06

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości