06-12-2012, 16:32
Witam
Posiadam Sharana 2002r. 1.9 TDI AUY z przebiegiem około 170tyś.
Mechanicy powiedzieli mi żeby zobaczył na wałek rozrządu ponieważ podobno w tych silnikach są słabe wałki i często się wycierają / trzeba je wymienić taki "słaby punkt" tych silników. Ściągnąłem dekiel i faktycznie wałek ma już ostre krawędzie jak się przejedzie palcem.
I tutaj moje pytanie czy to prawda że w tych silnikach tak jest ?
Auto jeździ normalnie bezproblemowo, jednak jeśli coś jest już zużyte to wypadało by to wymienić
Dodatkowo czy są do tych silników "sportowe" wałki rozrządu - i czy to by miało sens bytu gdybym chciał takowy zakupić ( zamiast oryginału ). Aby uzyskać trochę więcej mocy ( na razie jest chip a potem jak będzie trochę miedzi to i turbo od ARL + chip )
Posiadam Sharana 2002r. 1.9 TDI AUY z przebiegiem około 170tyś.
Mechanicy powiedzieli mi żeby zobaczył na wałek rozrządu ponieważ podobno w tych silnikach są słabe wałki i często się wycierają / trzeba je wymienić taki "słaby punkt" tych silników. Ściągnąłem dekiel i faktycznie wałek ma już ostre krawędzie jak się przejedzie palcem.
I tutaj moje pytanie czy to prawda że w tych silnikach tak jest ?
Auto jeździ normalnie bezproblemowo, jednak jeśli coś jest już zużyte to wypadało by to wymienić
Dodatkowo czy są do tych silników "sportowe" wałki rozrządu - i czy to by miało sens bytu gdybym chciał takowy zakupić ( zamiast oryginału ). Aby uzyskać trochę więcej mocy ( na razie jest chip a potem jak będzie trochę miedzi to i turbo od ARL + chip )
Sharan 1.9 TDI AUY + Suszarka ARL = 166KM i 393Nm