Odpowiadam co do cięgiełek - w przypadku 2.0 TDI 140 KM odkręcamy z góry uchwyt razem cięgłami. Na skrzyni biegów są nakładki kulowe, zabezpieczone nakładkami które trzeba najpierw zdjąć srubokrętem.
Wymieniam to sprzęgło wieczorami, rozbabrywałem wsio co trzeba, a jest tego, dzisiaj posiedziałem pół dnia, zrzuciłem w końcu skrzynię, wymieniłem sprzęgło na jednomasowe Valeo. Stara tarcza była rozharatana na kawałki, ostał się kawałek na osi ze sprężynami, reszta w kawałkach latająca po komorze sprzęgła....
Pytania i problemy do rozwiązania:
- niestety przy dokręcaniu kosza sprzęgła do koła zamachowego zerwała się jedna ze śrub na obwodzie (razem jest ich 6 czy 7). Powinienem się tym przejmować? W końcu to koło zamachowe... O dziwo rozkręcając starego Sachsa ... też zerwała się jedna śruba. Rozwiercać stal samochodową i gwintować (fakt że aluminium...).
- czy po skręceniu to normalka że tarcza jest zblokowana na sztywno że nie można jej poruszyć?
- wymieniam pompkę sprzęgła, jak u licha wymontować główkę pompki z pedału? jest w jakimś białym zatrzasku - plastiku w pedale, którego to zatrzasku nie mogę wydusić... Pedału nie chcę wyciągać bo żeby dostać się do jego ośki musiałbym wypruwać kolejny plastik który zaczepiony gdzieś pod konsolą...
Wymieniam to sprzęgło wieczorami, rozbabrywałem wsio co trzeba, a jest tego, dzisiaj posiedziałem pół dnia, zrzuciłem w końcu skrzynię, wymieniłem sprzęgło na jednomasowe Valeo. Stara tarcza była rozharatana na kawałki, ostał się kawałek na osi ze sprężynami, reszta w kawałkach latająca po komorze sprzęgła....
Pytania i problemy do rozwiązania:
- niestety przy dokręcaniu kosza sprzęgła do koła zamachowego zerwała się jedna ze śrub na obwodzie (razem jest ich 6 czy 7). Powinienem się tym przejmować? W końcu to koło zamachowe... O dziwo rozkręcając starego Sachsa ... też zerwała się jedna śruba. Rozwiercać stal samochodową i gwintować (fakt że aluminium...).
- czy po skręceniu to normalka że tarcza jest zblokowana na sztywno że nie można jej poruszyć?
- wymieniam pompkę sprzęgła, jak u licha wymontować główkę pompki z pedału? jest w jakimś białym zatrzasku - plastiku w pedale, którego to zatrzasku nie mogę wydusić... Pedału nie chcę wyciągać bo żeby dostać się do jego ośki musiałbym wypruwać kolejny plastik który zaczepiony gdzieś pod konsolą...