Ocena wątku:
  • 12 głosów - średnia: 2.42
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BRT/BVH 2.0 TDI - ogólne pytania i rozważania
#54
Witam wszystkich, bo jestem tu nowy, a nie bardzo mogę znależć dział przeznaczony do przedstawienia nowego usera. Smile Prześledzilem caly wątek o pompie oleju z wałkami wyrównoważającymi i chcialbym podzielić się swoimi spostrzeżeniami, bo tym tematem, i nie tylko tym, zajmuję się zawodowo, i dodatkowo przerabiałem temat we wlasnym aucie.
Pompa oleju, a konkretnie jej napęd, czyli nieszczęsny imbus, to faktycznie porażka niemieckich inżynierów. Przebieg do awarii zależy przede wszystkim od ilości startów silnika, czyli im więcej, tym prędzej nastąpi. I nie należy się pytać, czy się to wydarzy, tylko kiedy, bo awaria jest nieunikniona. Przyjmuje się, że bezpieczny kilometraż to ok. 150 000 km, choć przy dluższych przebiegach między odpaleniami może się znacznie zwiększyć, nawet ponad dwukrotnie. Ja w swoim aucie profilaktycznie rozebralem pompę przy przebiegu 100 000 km, ze względu na częste odpalania i krótkie przebiegi. Krawędzie napędu i gniazda byly już pozaokrąglane, choć nie w takim stopniu, żeby grozilo to utratą smarowania. Naprawa polegała na założeniu dluższego imbusa i pogłębieniu gniazda, przy czym musi być to zrobione bardzo, ale to bardzo precyzyjnie, ze względu na znaczną prędkość obrotową modulu. I to zalatwia sprawę w zasadzie dożywotnio, choć, moim zdaniem, po przebiegu ok. 150 000 kolejnych kilometrow warto to sprawdzić, bowiem koszt takiej operacji jest znikomy w stosunku do kosztów wymiany silnika i turbiny. Odradzam też rezygnację z oryginalnego modulu olejowego na rzecz tego z 1.9, bo oznacza to odczuwalne zwiększenie drgań silnika. Poza tym silnik brt cierpi na to samo, co 1.9, czyli np. na zużycie tulei, gdzie siędzą pompowtryskiwacze (z tych poważniejszych rzeczy), ze względu na ich mocowanie i duże obciążenie ukladu powodującego ich kolysanie. I choć tym nieszczęsnym modulem olejowym zepsul sobie bardzo reputację, wcale nie jest taki zly Smile
Odpowiedz




Wiadomości w tym wątku
RE: 2.0 TDI BRT - przez 4444 - 31-03-2012, 18:54
RE: 2.0 TDI BRT - przez wesol - 31-03-2012, 20:06
RE: 2.0 TDI BRT - przez 4444 - 31-03-2012, 20:09
RE: 2.0 TDI BRT - przez montero - 31-03-2012, 20:24
RE: 2.0 TDI BRT - przez wesol - 31-03-2012, 22:24
RE: 2.0 TDI BRT - przez daneczek76 - 01-04-2012, 15:18
RE: 2.0 TDI BRT - przez montero - 01-04-2012, 20:29
RE: 2.0 TDI BRT - przez daneczek76 - 02-04-2012, 09:53
RE: 2.0 TDI BRT - przez ACTINA - 25-03-2015, 16:10
RE: 2.0 TDI BRT - przez wiktoree - 18-02-2016, 12:45
RE: 2.0 TDI BRT - przez wesol - 18-02-2016, 13:02
RE: 2.0 TDI BRT - przez ULTRA - 18-02-2016, 13:18
RE: 2.0 TDI BRT - przez wesol - 18-02-2016, 16:31
RE: 2.0 TDI BRT - przez andrew7800 - 18-02-2016, 17:29
RE: 2.0 TDI BRT - przez wiktoree - 18-02-2016, 18:32
RE: 2.0 TDI BRT - przez andrew7800 - 18-02-2016, 18:45
RE: 2.0 TDI BRT - przez wiktoree - 18-02-2016, 18:59
RE: 2.0 TDI BRT - przez wesol - 18-02-2016, 19:48
RE: 2.0 TDI BRT - przez andrew7800 - 18-02-2016, 20:02
RE: 2.0 TDI BRT - przez wesol - 18-02-2016, 20:17
RE: 2.0 TDI BRT - przez andrew7800 - 18-02-2016, 20:49
RE: 2.0 TDI BRT - przez wesol - 18-02-2016, 20:55
RE: 2.0 TDI BRT - przez andrew7800 - 18-02-2016, 21:10
RE: 2.0 TDI BRT - przez ACTINA - 23-02-2016, 20:34
RE: 2.0 TDI BRT - przez wesol - 23-02-2016, 21:42
RE: 2.0 TDI BRT - przez ACTINA - 25-02-2016, 14:16
RE: 2.0 TDI BRT - przez wesol - 25-02-2016, 15:49
RE: 2.0 TDI BRT - przez fotofloresy - 26-02-2016, 14:00
RE: 2.0 TDI BRT - przez ACTINA - 28-02-2016, 20:25
RE: 2.0 TDI BRT - przez wesol - 26-02-2016, 21:25
RE: 2.0 TDI BRT - przez fotofloresy - 27-02-2016, 00:10
RE: 2.0 TDI BRT - przez wesol - 27-02-2016, 00:32
RE: 2.0 TDI BRT - przez Wojtek1303 - 11-06-2016, 23:11
RE: 2.0 TDI BRT - przez wesol - 12-06-2016, 07:58
RE: 2.0 TDI BRT - przez Wojtek1303 - 14-06-2016, 20:29
RE: 2.0 TDI BRT - przez krokodyl901 - 16-06-2016, 14:28
RE: 2.0 TDI BRT - przez Wojtek1303 - 19-06-2016, 20:12
RE: 2.0 TDI BRT - przez wesol - 19-06-2016, 21:12
RE: 2.0 TDI BRT - przez andrew7800 - 03-08-2016, 00:01
RE: 2.0 TDI BRT - przez PrzemoO - 22-01-2017, 11:55
RE: 2.0 TDI BRT - przez wesol - 22-01-2017, 12:12
RE: 2.0 TDI BRT - przez PrzemoO - 22-01-2017, 12:23
RE: 2.0 TDI BRT - przez PabloLG - 22-01-2017, 12:33
RE: 2.0 TDI BRT - przez wesol - 22-01-2017, 12:36
RE: 2.0 TDI BRT - przez PabloLG - 22-01-2017, 12:42
RE: 2.0 TDI BRT - przez wesol - 22-01-2017, 14:26
RE: 2.0 TDI BRT - przez PabloLG - 22-01-2017, 15:21
RE: 2.0 TDI BRT - przez wesol - 22-01-2017, 16:41
RE: 2.0 TDI BRT - przez PabloLG - 22-01-2017, 20:00
RE: 2.0 TDI BRT - przez wesol - 22-01-2017, 21:28
RE: 2.0 TDI - BRT/BVH - przez grizzly - 07-07-2017, 18:04
RE: 2.0 TDI - BRT/BVH - przez wesol - 07-07-2017, 19:38
RE: 2.0 TDI - BRT/BVH - przez krokodyl901 - 10-07-2017, 14:41
2.0 TDI z 2010 - przez seleroff - 30-06-2017, 14:55
RE: 2.0 TDI z 2010 - przez wesol - 30-06-2017, 16:21
sharan 2.0 tdi - przez stepek122 - 27-04-2018, 19:10
RE: sharan 2.0 tdi - przez fmichal86 - 27-04-2018, 20:49
RE: sharan 2.0 tdi - przez billykrakow - 27-04-2018, 21:09
RE: sharan 2.0 tdi - przez wesol - 27-04-2018, 21:31

Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  AUY - wymiana silnika - pytania sirblob 20 12,031 30-01-2015, 10:41
Ostatni post: redpoint

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości