Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
AFN montaż turbo AWX- instrukcja
#1
Cześć wszystkim! Chciałem się pochwalić przeróbka bo w internecie tylko opinie że AWX ciężko zamontować do AFN w sharanie a to nieprawda :) Przy okazji wymieniłem kolektor dolotowy na AWX i usunąłem EGR.
Co potrzebne?
Turbo AWX
Kolektor wydechowy AWX lub inny byle nie z Sharana
Kolektor dolotowy AWX
Flansza EGR do kolektora około 100 zł na Alllll...gro
Przejściówka szybkozłączki do turbo 38mm okolo 50 zł
Kolanko silikonowe 90 stopni 35-38mm płaciłem 30 zł
Spływ oleju z AWX
I dwa kolanka na dopływ oleju (kilka złotych w sklepie gdzie zakuwają węże) żeby pasowały na gwinty oryginalne (podobno można dogiąc oryginalny dopływ ale ciężkie dojście było i nie chciałem ryzykować)
Uszczelki turbo kolektorów itp
No i spawarka żeby przespawać wydech bo inny kąt ma flansza na wyjściu z turbo.

No i tak. Trzeba zdjąć kolektor dolotowy. Wtedy jest ładne dojście do wszystkiego. Imbus 6. Jednym słowem u mnie masakra ktoś już kiedyś próbował to odkręcać i 3 śruby były zjechane. Musiałem ratować się lusterkiem i spawarka. Poszło. Wtedy widać turbo. Oczywiście trzeba zdjąć wszystko co przeszkadza i odkręcić turbo lub turbo z kolektorem. Najpierw próbowałem założyć turbo z AWX na kolektor od Sharana i pewnie by się dało ale dopływ i spływ oleju byłby pod kątem i nie wiedziałem czy to by działało. Ale miałem kolektor z AWX to przymierzam i o dziwo weszło. Turbo od ściany ma parę cm luzu także pasi ;) Trzeba obrócić tylko stronę zimna żeby wyjscie było do góry. Potem obciąłem aluminiowa rurę od dolotu końcówkę i założyłem kolanko silikonowe na opaski. Trzyma i pasuje. Może nie idealnie ale spełnia swoją funkcję. Montaż w odwrotnej kolejności niż demontaż wszystkiego i wtedy idziemy do kanału i zajmujemy się wydechem. U mnie plecionka była do wymiany przy okazji. Koszt około 40 zł. Średnica chyba 50 albo 55 a długość wziąłem 22 cm chyba ale miałem już kombinowane w wydechu bo kat zniknął. Także każdy musi wymierzyć sobie. Jak mamy odcinek przy turbo w rękach to musimy odciąć flansze co się ja przykręca do turbo. Równo z rurą. Wtedy montujemy flansze na turbo na dwie śrubki i dopasowujemy sobie rurę i przyłapujemy na dwa smarki. Wtedy bierzemy całość na warsztat i spawamy migomatem najlepiej. No i skręcamy całość. Nie zapomnijmy wlać do turbo do dopływu trochę oleju. Ja dodatkowo pierwsze "odpalenie" trzymałem wirnik od dolotu żeby turbo zaciągnęło olej. No i jak poskładamy wszystko i upewnimy się dwa razy że wszystko jest okej to można odpalać i testować. U mnie stare turbo stanęła geometria. I postanowiłem odrazu zmienić na przyszłość na AWX bo się tanio trafiło. Koni oczywiście nie przybyło bo dmucha jak fabryczne ale jest zapas na przyszłość. Pisze na telefonie więc jak są błędy to sorry. Zdjęć w sumie nie mam ale myślę że jak ktoś już tam zajrzy to będzie widział o co chodzi. Jak jakieś pytania to śmiało :) Pozdrawiam
Odpowiedz








Wiadomości w tym wątku
AFN montaż turbo AWX- instrukcja - przez Kiedrus - 20-08-2022, 18:47
RE: AFN montaż turbo AWX- instrukcja - przez wesol - 20-08-2022, 20:21
RE: AFN montaż turbo AWX- instrukcja - przez wesol - 20-08-2022, 22:57
RE: AFN montaż turbo AWX- instrukcja - przez wesol - 21-08-2022, 10:28

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości