09-04-2017, 11:55
(09-04-2017, 09:23)PabloLG napisał(a):(09-04-2017, 00:33)mamwi napisał(a): Świzdu gwizdu 950g czynnika poszło w pi..du. Padł zaworek na niskim ciśnieniu. Wyobraźcie sobie, że w dwóch warsztatach bali się odkręcać zawór!!! Panie, a jak się urwie? kto zapłaci za rurkę? Banda cieniasów.
Wyciągnąłem lampę, założyłem klucz Mors'a (bo oczywiście sześciokąt już objechali na okrągło ) lekko popchnąłem i zaworek wykręciłem palcami. W Carsie nowy kosztował całe 6 zeta!
Stary zaworek od środka był jakby zardzewiały? utleniony? Teraz tylko nabić czynnik i chłodzić.
Co do nabicia klimy słyszałem ze ma zdrożeć i to kilkukrotnie prawda to ??
Tak, jest wielokrotnie drożej gdy zamiast standardowego środka R-134a zamierzasz ładować nowy, rzekomo bardziej ekologiczny HFO-1234yf. Wtedy cena wzrasta bodajże 5-krotnie. Jednak ten prawie na pewno nie wejdzie do powszechnego użytku gdyż okazało się że jest niebezpieczny pod innymi względami i producenci aut odmówili jego stosowania(Mazda i chyba Suzuki krótko dały się w to wrobić). Jest już nowy środek R-744, tani i bezpieczny ale co jest tanie nie nabija kieszeni więc producenci tego środka zrezygnowali z niego. Ludzka głupota i chciwość nie ma granic.
BAN ZA NIEDOJRZAŁOŚĆ ADMINISTRATORA