27-02-2021, 22:29
Wymieniłem skrzynkę na nową. Wymieniłem też kabel alternatora na nowy o przekroju 16mm2 i podłączyłem go zgodnie z waszą radą bezpośrednio do akumulatora. Wymieniłem też przewód masy akumulatora na nowy o przekroju 50mm2. Rada odnośnie lutowania palnikiem bardzo się przydała. Teraz mam około 14,2V a było 13,9V. Spadek napięcia na kablu alternatora wynosi 0,08V (ale bez większego obciążenia, musiałbym jeszcze sprawdzić po włączeniu wszystkiego). Altek mam 120A. Jeżdżę tylko 5-7 minut do pracy i z powrotem, dlatego zależy mi na dobrym ładowaniu, choć raczej i tak nie uzupełni energii zużytej do odpalenia auta w 5 minut. Aku jest nowe, ale raz na tydzień musiałem ładować (jak były mrozy to jeszcze ogrzewanie postojowe włączałem na 15 minut przed odpaleniem). Zobaczymy jak teraz będzie.