Zasilanie wzorcowe :-)
Nie bardzo rozumiem logikę tego kabla z dorobionym oczkiem i podpiętego do aku.
Kabel ze złącza drugiego po bezpieczniku 110 A idzie do kabiny na moduł BSI o ile dobrze pamietam.
Trzeba zmierzyć napięcie na jednopinowej kostce wchodzącej do BSI u mnie jest to kabel czerwony
Co do punktów masowych to w komorze silnika ( są to plastikowe rozetki do których wchodzą kable masowe brązowe z oczkami przykręcone nakrętka 10
- na budzie w okolicy pompy ABS
- z lewej strony pod filtrem powietrza
- pod podstawa filtra oleju
- po podstawą akumulatora i to jest najgorszy dostęp najlepiej wyjąc prawa lampe i zobaczysz trzy punkty dwa na śrubę 10 i jedna na 13 i ta jest najważniejsza bo to pośrednie oczko kabla minusowego od aku do masy silnika
W kabinie
- po zdjęciu bocznych zaślepek deski zobaczysz po dwa punkty od strony kierowcy i od pasażera. Będzie tam tez plecionka miedziana prowadząca do stelaża deski
- pod lampką sufitową
- w kolumnie kierownicy
- pod siedzeniem kierowcy
- pod siedzeniem pasażera
- w lewym i prawym schowku bagażnika
- w niektórych modelach bywa tez za radiem lekko po lewej stronie
Odkręcić wyczyścić oczka i podstawy, przesmarować cienka warstwą smaru grafitowego złożyć i skręcić.
Niezależnie od zegarów na pewno nie zaszkodzi
Może tez być coś w samych zegarach, puszczone luty, zapatynowane złącza we wtyczkach lub ich instalacji.
Porządna diagnostyka o ile się uda bo to co opisywałeś wskazuje na problemy z zasilaniem lub masą
Nie bardzo rozumiem logikę tego kabla z dorobionym oczkiem i podpiętego do aku.
Kabel ze złącza drugiego po bezpieczniku 110 A idzie do kabiny na moduł BSI o ile dobrze pamietam.
Trzeba zmierzyć napięcie na jednopinowej kostce wchodzącej do BSI u mnie jest to kabel czerwony
Co do punktów masowych to w komorze silnika ( są to plastikowe rozetki do których wchodzą kable masowe brązowe z oczkami przykręcone nakrętka 10
- na budzie w okolicy pompy ABS
- z lewej strony pod filtrem powietrza
- pod podstawa filtra oleju
- po podstawą akumulatora i to jest najgorszy dostęp najlepiej wyjąc prawa lampe i zobaczysz trzy punkty dwa na śrubę 10 i jedna na 13 i ta jest najważniejsza bo to pośrednie oczko kabla minusowego od aku do masy silnika
W kabinie
- po zdjęciu bocznych zaślepek deski zobaczysz po dwa punkty od strony kierowcy i od pasażera. Będzie tam tez plecionka miedziana prowadząca do stelaża deski
- pod lampką sufitową
- w kolumnie kierownicy
- pod siedzeniem kierowcy
- pod siedzeniem pasażera
- w lewym i prawym schowku bagażnika
- w niektórych modelach bywa tez za radiem lekko po lewej stronie
Odkręcić wyczyścić oczka i podstawy, przesmarować cienka warstwą smaru grafitowego złożyć i skręcić.
Niezależnie od zegarów na pewno nie zaszkodzi
Może tez być coś w samych zegarach, puszczone luty, zapatynowane złącza we wtyczkach lub ich instalacji.
Porządna diagnostyka o ile się uda bo to co opisywałeś wskazuje na problemy z zasilaniem lub masą