Co myślimy? Ja myśle, ze i jedni i drudzy i...inni nie bardzo wiedzą co z tym zrobić dlatego dyplomatycznie wywijają się z tematu.
Haldex jest typem mokrego sprzęgła ciernego, umieszczonego pomiędzy wałem napędowym a mechanizmem różnicowym tylnej osi, sterowane ciśnieniem powstałym na skutek różnic prędkości obrotowych przedniej i tylnej osi. Przenoszony moment napędowy zależy od wartości ciśnienia, z jakim są ściskane tarczki sprzęgła. W ten sposób tylne koła w wyniku poślizgu przednich zaczynają się obracać. Także to nie tylko sam napęd i załączenie lub odłączenie, coś musi tym sterować, nadzorować parametry, ciśnienia itp.
Powtórzę, błąd 65535 to typowy vagowski komunikat o uszkodzeniu jednostki sterującej ( dodatkowo potwierdza to błąd 000000).
Ze niby działa... może być takie wrażenie ale nie działa właściwie bo jak pisałem haldex to nie tylko samo dołączenie bądź odłączenie napędu ale dość skomplikowane sprzęgło i to trzeba zrozumieć.
Wywód o sumach kontrolnych i uszkodzeniu pamięci za nie odpowiadającej...mowa trawa... sumy kontrolne występują przy programowaniu epromu, wgrywaniu całego wsadu sterownika itp. W normalnej pracy użytkowej nie są konieczne po prostu sterownik odczytuje dane z pracy urządzenia i porównuje je z danymi „wzorcowymi” zapisanymi w „systemie” i żadne sumy kontrolne na tym etapie nie są potrzebne. Przekroczenie wartości ponad granice tolerancji zostaje zapisane w pamięci sterownika jako błąd, z podaniem czego on dotyczy.
Gdybys oddał auto do autoryzowanego serwisu w Niemczech to po diagnozie i stwierdzeniu błędu mówiącego o uszkodzeniu sterownika 65535 zostałby po prostu wymieniony bez dodatkowych „rozważań”. Bład jest błędem a uszkodzenie uszkodzeniem i tyle.
Czytałeś inne wątki o haldexie na forum ? bo jest tego sporo.
Haldex jest typem mokrego sprzęgła ciernego, umieszczonego pomiędzy wałem napędowym a mechanizmem różnicowym tylnej osi, sterowane ciśnieniem powstałym na skutek różnic prędkości obrotowych przedniej i tylnej osi. Przenoszony moment napędowy zależy od wartości ciśnienia, z jakim są ściskane tarczki sprzęgła. W ten sposób tylne koła w wyniku poślizgu przednich zaczynają się obracać. Także to nie tylko sam napęd i załączenie lub odłączenie, coś musi tym sterować, nadzorować parametry, ciśnienia itp.
Powtórzę, błąd 65535 to typowy vagowski komunikat o uszkodzeniu jednostki sterującej ( dodatkowo potwierdza to błąd 000000).
Ze niby działa... może być takie wrażenie ale nie działa właściwie bo jak pisałem haldex to nie tylko samo dołączenie bądź odłączenie napędu ale dość skomplikowane sprzęgło i to trzeba zrozumieć.
Wywód o sumach kontrolnych i uszkodzeniu pamięci za nie odpowiadającej...mowa trawa... sumy kontrolne występują przy programowaniu epromu, wgrywaniu całego wsadu sterownika itp. W normalnej pracy użytkowej nie są konieczne po prostu sterownik odczytuje dane z pracy urządzenia i porównuje je z danymi „wzorcowymi” zapisanymi w „systemie” i żadne sumy kontrolne na tym etapie nie są potrzebne. Przekroczenie wartości ponad granice tolerancji zostaje zapisane w pamięci sterownika jako błąd, z podaniem czego on dotyczy.
Gdybys oddał auto do autoryzowanego serwisu w Niemczech to po diagnozie i stwierdzeniu błędu mówiącego o uszkodzeniu sterownika 65535 zostałby po prostu wymieniony bez dodatkowych „rozważań”. Bład jest błędem a uszkodzenie uszkodzeniem i tyle.
Czytałeś inne wątki o haldexie na forum ? bo jest tego sporo.