17-04-2019, 14:10
Czy prawidłowo pomiar powinien być zrobiony na ciepłym czy zimnym silniku? Robiąc pomiar na zimnym wyszło mi po 25bar. Jako że samochód długo stał za granicą ze względu na przeskoczony pasek rozrządu podejrzewałem posklejane lub zapieczone pierścienie. Zrobiłem mu terapię z naftą lecz nie przyniosło to razultatu. Robiłem między innymi taki test że w miejsce świecy żarowej wkręciłem końcówkę do manometru i podłączyłem ciśnienie z kompresora ok 7bar i czułem minimalny przedmuch do wlewu oleju. Czy to jest normalne? Wlałem odrobinę nafty do cylindra - chwilkę pobulczało i zaraz jednostajny syk co znaczy że nafta już była w misce olejowej. Próba olejowa wykazała 30bar.
Silnik nie dymi i ciągnie, jedynie co to mocno pluje olejem z odmy.
Silnik nie dymi i ciągnie, jedynie co to mocno pluje olejem z odmy.