Witam.
W grupie vag-a, przy silnikach tdi PD, generalnie jeśli bip-y w grupie 023 przekraczają granicę 120 i więcej są odbierane jako błąd i skutkują zapaleniem kontrolki esp, między innymi dlatego, że przy tak rozjechanych pompowtryskach sterownik nie jest w stanie utrzymać parametrów silnika dla zadziałania tego systemu, a poza tym to taki system informacji, tak jak np. wyświetlanie kontrolki świec żarowych przy uszkodzonym włączniku świateł stop. Jakoś nie chce mi się wierzyć aby mechanik wysłał pompowtryski do sprawdzenia, bo to kosztuje nawet około 200zł od sztuki więc tak jak kolega Wesol pisze nie wierzę, że zrobił Ci taki prezent gratis. Przypuszczam, że naczytał się różnych forum, że kontrolka esp generalnie oznacza uszkodzone pompowtryski i tym tropem poszedł, bo i tak wymiana ich nie zaszkodzi, bo generalnie przy pewnych przebiegach i tak się nadają do regeneracji. Co do trzęsienia przy skręcie kierownicą w prawo, a nie w lewo, to prawdopodobnie przekładnia kierownicza stawia w tą stronę większy upór i silnik przy nie domaganiach pompowtrysków może sobie z tym nie poradzić ale to tylko jedna możliwość. Jeżeli masz pompowwtryski o i innych numerach niż powinny być to ewidentnie trzeba je wymienić bez względu na stan, chyba że są naprawdę dobre to można zmienić tylko w sterowniku silnika charakterystykę, taniej będzie zapłacić tunerowi niż wymieniać cztery pompki. W innym przypadku wystarczy zrobić odpowiednie logi dynamiczne, sprawdzić wiązkę i wiadomo już co jest grane. Jeżeli mechanik tego nie ogrania, to niech zmieni branże.
Pozdrawiam
W grupie vag-a, przy silnikach tdi PD, generalnie jeśli bip-y w grupie 023 przekraczają granicę 120 i więcej są odbierane jako błąd i skutkują zapaleniem kontrolki esp, między innymi dlatego, że przy tak rozjechanych pompowtryskach sterownik nie jest w stanie utrzymać parametrów silnika dla zadziałania tego systemu, a poza tym to taki system informacji, tak jak np. wyświetlanie kontrolki świec żarowych przy uszkodzonym włączniku świateł stop. Jakoś nie chce mi się wierzyć aby mechanik wysłał pompowtryski do sprawdzenia, bo to kosztuje nawet około 200zł od sztuki więc tak jak kolega Wesol pisze nie wierzę, że zrobił Ci taki prezent gratis. Przypuszczam, że naczytał się różnych forum, że kontrolka esp generalnie oznacza uszkodzone pompowtryski i tym tropem poszedł, bo i tak wymiana ich nie zaszkodzi, bo generalnie przy pewnych przebiegach i tak się nadają do regeneracji. Co do trzęsienia przy skręcie kierownicą w prawo, a nie w lewo, to prawdopodobnie przekładnia kierownicza stawia w tą stronę większy upór i silnik przy nie domaganiach pompowtrysków może sobie z tym nie poradzić ale to tylko jedna możliwość. Jeżeli masz pompowwtryski o i innych numerach niż powinny być to ewidentnie trzeba je wymienić bez względu na stan, chyba że są naprawdę dobre to można zmienić tylko w sterowniku silnika charakterystykę, taniej będzie zapłacić tunerowi niż wymieniać cztery pompki. W innym przypadku wystarczy zrobić odpowiednie logi dynamiczne, sprawdzić wiązkę i wiadomo już co jest grane. Jeżeli mechanik tego nie ogrania, to niech zmieni branże.
Pozdrawiam