01-02-2017, 12:19
Witam.
Z racji tego, że nie znalazłem tematu podobnego do mojego problemu to proszę Was o opinię w tym nowym wątku.
Problem polega na tym, że ogólnie bieg 1 wchodzi czasami ciężko, 2 już normalnie ale trzeba obchodzić się z nimi delikatnie - pozostałe wchodzą jak w masełko .
W drugą stronę mamy podobnie, otóż redukcja z 3 biegu na 2 oraz z 2 biegu na 1 objawia się "czasami" zgrzytem.
W zasadzie, żeby uniknąć zgrzytu to trzeba wyhamować samochód praktycznie do zera żeby wrzucić 1 bieg przy redukcji z 3 na 2 bieg praktycznie do jak najniższej prędkości obrotowej silnika.
Wspólnie z mechanikiem obstawiamy skrzynię biegów - zużyte zębatki bądź coś innego. Mechanik stwierdził, że zakup skrzyni to nieopłacalny zbytnio interes a gdyby nawet to używaną też ciężko sprawdzić pod kątem jej sprawności.
Nie wiem jak sprawa wygląda z płynem w skrzyni, czy tam przychodzi jakiś specjalny płyn do skrzyni i czy go się wymienia ?
Jeśli tak to trochę chciałbym pomóc mojej skrzyni i zaoszczędzic jej cierpień no i oczywiście wymienić płyn na dobrej jakości .
Coś więcej mógłbym jeszcze zrobić ? Może przy niskich biegach i prędkości zamiast redukować na niższy bieg to poprostu wrzucać i jechać na luzie ?
Jakieś inne sugestie ?
Pzdr
Z racji tego, że nie znalazłem tematu podobnego do mojego problemu to proszę Was o opinię w tym nowym wątku.
Problem polega na tym, że ogólnie bieg 1 wchodzi czasami ciężko, 2 już normalnie ale trzeba obchodzić się z nimi delikatnie - pozostałe wchodzą jak w masełko .
W drugą stronę mamy podobnie, otóż redukcja z 3 biegu na 2 oraz z 2 biegu na 1 objawia się "czasami" zgrzytem.
W zasadzie, żeby uniknąć zgrzytu to trzeba wyhamować samochód praktycznie do zera żeby wrzucić 1 bieg przy redukcji z 3 na 2 bieg praktycznie do jak najniższej prędkości obrotowej silnika.
Wspólnie z mechanikiem obstawiamy skrzynię biegów - zużyte zębatki bądź coś innego. Mechanik stwierdził, że zakup skrzyni to nieopłacalny zbytnio interes a gdyby nawet to używaną też ciężko sprawdzić pod kątem jej sprawności.
Nie wiem jak sprawa wygląda z płynem w skrzyni, czy tam przychodzi jakiś specjalny płyn do skrzyni i czy go się wymienia ?
Jeśli tak to trochę chciałbym pomóc mojej skrzyni i zaoszczędzic jej cierpień no i oczywiście wymienić płyn na dobrej jakości .
Coś więcej mógłbym jeszcze zrobić ? Może przy niskich biegach i prędkości zamiast redukować na niższy bieg to poprostu wrzucać i jechać na luzie ?
Jakieś inne sugestie ?
Pzdr
Nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi. Uczę się, daj mi szansę.
Wszystko jest trudne dopóki nie stanie się proste.
Wszystko jest trudne dopóki nie stanie się proste.