20-01-2017, 10:39
Miałem kiedyś podobnie jak już rozrząd był na wykończeniu - taka dziura w mocy na niższych obrotach. Dobrze startował dopiero po 3000obr/min.
Jednak ja miałem błędy przekroczenia zakresu nastawnika wałka rozrządu.
Sprawdź kanały 208 i 209, może są krótkotrwale poza granicą i jakimś cudem komp nie rejestruje błędów sporadycznych.
Sprawdź jeszcze podciśnienia - one (zwyczajowo) mogą mieszać, oraz szczelność w kolektorze dolotowym (szczególnie zawór EVAP oraz połączenia z pompą SAI).
Sprawdź poprawność działania klapy w kolektorze. Nikt tutaj nie powie jak to ma działać poprawnie :-) Miałem nawet ochotę wstawić kamerę pod maskę i przejechać się samochodem, bo u mnie siłownik zamyka klapę w momencie uruchomienia silnika i później już nic się nie dzieje. Zablokuj ją na jazdę próbną w pozycji zamkniętej. Jeśli zostaje w pozycji otwartej to dużo miesza...
Sprawdź czy czujnik sprzęgła działa właściwie. Może to ma mały wpływ ale zauważyłem, że przy odłączonym czujniku sprzęgła ten silnik inaczej pracuje jeśli chodzi w szczególności o schodzenie z obrotów. W każdym razie czujnik ma wpływ na pracę układu wtryskowego.
Jednak ja miałem błędy przekroczenia zakresu nastawnika wałka rozrządu.
Sprawdź kanały 208 i 209, może są krótkotrwale poza granicą i jakimś cudem komp nie rejestruje błędów sporadycznych.
Sprawdź jeszcze podciśnienia - one (zwyczajowo) mogą mieszać, oraz szczelność w kolektorze dolotowym (szczególnie zawór EVAP oraz połączenia z pompą SAI).
Sprawdź poprawność działania klapy w kolektorze. Nikt tutaj nie powie jak to ma działać poprawnie :-) Miałem nawet ochotę wstawić kamerę pod maskę i przejechać się samochodem, bo u mnie siłownik zamyka klapę w momencie uruchomienia silnika i później już nic się nie dzieje. Zablokuj ją na jazdę próbną w pozycji zamkniętej. Jeśli zostaje w pozycji otwartej to dużo miesza...
Sprawdź czy czujnik sprzęgła działa właściwie. Może to ma mały wpływ ale zauważyłem, że przy odłączonym czujniku sprzęgła ten silnik inaczej pracuje jeśli chodzi w szczególności o schodzenie z obrotów. W każdym razie czujnik ma wpływ na pracę układu wtryskowego.
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.