Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
AUY - jak mocno wkręcić korek zbiornika wyrównawczego.
#1
Witam, opiszę swój problem.
Zacząłem zauważać w samochodzie ubytek płynu wyrównawczego, zwiększanie się ciśnienia w zbiorniczku.
Obłożyłem go szmatkami, które po trasie zrobiły się różowe. Tak więc płyn z zbiorniczka wycieka.
Ciśnienie straszne, płynu nie było(w aucie piszczało), po odkręceniu podskoczyło do minimum.
Kupiłem nowy korek w ASO, jednak ma i taki jak by zatrzask, który nie pozwala go zakręcić do końca. Tzn siłą da się, jednak myślę że po coś to tam jest. Stary był tak wyrobiony, że zawsze do końca się wkręcał.
Nowy blokuje w tej pozycji:
[Obrazek: bd3d15a92712fbc7.jpg]
Tak ma być?

Niestety ciśnienie dalej jest, chyba Uszczelka pod głowica będzie do wymiany.
Odpowiedz




#2
sprawdź jeszcze czy jest uszczelka dobra na korku jak jest uszkodzona są podobne objawy do upg lub podjedz do kogoś kto ma przyrząd do wykrywania spalin w układzie chłodzenia i będzie jasne
Odpowiedz
#3
kolego właśnie tak powinien być dokręcony korek( nie do końca) jeśli robi się ciśnienie, to do wymiany UPG, nie kombinuj z wymianami korka czy też termostatu bo to nic nie da, jak płyn wywala to ściągaj głowice,bardzo częsty przypadek w tych autach
Jestem Marcin z Jastrowia i mam VW Touran 1,9 TDI 105 KM z 2007 roku
GG 7631161
Skype jak coś na PW
Nie nienawidzę cwaniactwa
służę pomocą w diagnostyce grupy VAG
Odpowiedz
#4
Raczej na pewno Sad Robota złota. U mnie słychać tylko "ps" i poziom się nie podnosi, mogę jeździć bez korka i nie ucieknie.
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Odpowiedz
#5
Powąchaj zapach w zbiorniczku, jak będzie zapach oleju czy spalin to niestety czapka do ściągnięcia ...
Odpowiedz
#6
Korek ma ala blokadę i w tej pozycji ma być.Dokręcamy delikatnie aż poczujemy opór i wystarczy. Jak za mocno dokręcisz to zerwiesz tą blokadkę.
Co do ubywającego płynu to sprawdź obecność spalin w płynie ale na 99% to uszczelka pod głowicą do wymiany.
Jest: VW SHARAN 2.0 TDI BRT 140 KM, MAGIA TKWI W TDI Heart
Było: VW SHARAN 1.9 TDI AHU 90 KM
VW SHARAN 1.9 TDI 1Z 90 KM
VW SHARAN 2.0 ADY 115 KM
Odpowiedz




#7
Kolego poradziles sobie z tym ciśnieniem?? Mam podobnie do ciebie
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  1,9 korek spustowy oleju, czy trzeba zdejmować osłonę? m-blue 7 1,226 25-05-2023, 18:15
Ostatni post: Niemago
  Galaxy 98r 1.9 110km Awaria Mocno Kopci i ma wysokie obroty gigabit199 3 2,506 13-06-2015, 20:43
Ostatni post: wesol
  Korek zbiorniczka chłodnicy robitak 9 5,012 02-02-2015, 12:53
Ostatni post: robitak
  Pojemnosc zbiornika przed i po 2000r wilq2227 36 21,867 09-07-2014, 19:16
Ostatni post: kwita
  Schodzace cisnienie po odkreceniu korka od zbiorniczka wyrownawczego Collega 26 43,580 04-10-2012, 21:17
Ostatni post: wesol
  Demontaż zbiornika paliwa adam2121 1 5,463 09-11-2011, 16:05
Ostatni post: wesol

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości