Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[FILM] jakie napięcie wzbudzenia Alternatora ?
#1
link do filmiku na youtube : https://youtu.be/VRMqxJVUAPo


Witam mam pytanie jakie napięcie powinno być na przewodzie co wzbudza alternator ?

U mnie to wygląda to tak że wpinam miernik w złaczkę od przewodu D+ ( wystaje z tego grubego czerwonego przewodu co idzie na śrubę alternatora) i z 2 strony do – minusa akumulatora.
Pokazuje 0V wkładam kluczyk dalej jest 0V przekręcam i pojawia się 11V ( CZY NIE ZA MAŁO ??) włanczam silnik i napięcie spada do zera....... alterntora się NIE wzbudzia i nie zaczyna ładować.
Gaszę samochód wyciągam kluczyk, i chcę od nowa odpalić to już NIE mam żadnego napięcia wzbudzenia. Czy to jest OK ?

Mam 2 alternatory z czego 1 "nowy" ze sklepu i wychodzi mi na to że chyba oba są zepsute.

Wczoraj działało ładowanie kilka razy jak pobudziłem alternator przewodem bezpośrednio z aku to zaskoczył.

2 Objaw że czasem pojawia się kontrolka brak ładowania ale ona NIE świeci pełnym światłem tak jak inne tylko jest taka przygaszona.
Odpowiedz




#2
Te kontrolki na szafie masz na tych małych zarowkach czy przerobiles na diodowe?

Jak mierzył to napięcie wzbudzenie? Tak między kablem tym wzbudzając a pinem w alternatorze czy między masą auta a kablem wzbudzenie oczewiscie wpietym do altka?
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#3
kontrolek żadnych nie przerabiałem są oryginalne.

Mierzyłem plus miernika wpięty w kabel wzbudzenia ale w tym czasienie kabel wzbudzania NIE DOCHODZIŁ do alternatora . A minus miernika do minusa akumulatora.
Odpowiedz
#4
Witam.

Najczęstszą przyczyną braku wzbudzenia w autach grupy vag-a, jest przerwany/wyrwany/zgnity/upalone styki przy niebieskim przewodzie wzbudzenia idącym od alternatora do zegarów (najczęściej w komorze silnika), czasami zdarza się, że zegary(ścieżki/połączenia w nich są przerwane) no i na końcu zostaje uszkodzenie jednej z diod wzbudzenia w alternatorze. W momencie braku ładowani możesz ruszać tym przewodem w różnych miejscach i zobaczyć czy ładowanie się pojawi, a jeszcze lepiej jest wypiąć ten przewód wzbudzenia i dotknąć do masy wtedy kontrolka powinna się zapalić, jak puścisz powinna zgasnąć, w momencie gdy kontrolka świeci też najlepiej jest ruszać przewodem w różnych miejscach aby wyeliminować przypadkowe jego "poprawne" ułożenie, jeżeli kontrolka będzie świeciła za każdym razem to wiadomo, że problem w alternatorze, jeżeli nie będzie świeciła to problem w przewodzie wzbudzenia ewentualnie zegarach. Oczywiście reszta połączeń też musi być poprawna.

Pozdrawiam
Odpowiedz
#5
Ładny przebieg na szafie, gratuluję Tongue
Odpowiedz
#6
Na D+ ma być napięcie takie jak na biegunie dodatnim aku bo inaczej będzie się albo palić mocno kontrolka braku ładowania albo tylko leciutko palić. Oczewiscie przy przekrevonym kluczyku w stacyjce lub odpalonym aucie. Na zgaszonym nie ma prawa być tam napięcia. Z opisu wynika ze albo kabel uwslony albo licznik. Nie wiem bo nie sprawdzałem jak w starych sga czyli przedliftach gdzie kontrolki są na zarowecxkach czy zamiana ich na diody led nie zaklęcia tego ale w T4 przedliftowym zamiana żarówki na led powodowała taki cyrk właśnie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




#7
Witam Panowie temat rozwiązany :-)
kolega tolus24 podpowiedział jak sprawdzić przewód wzbudzający alternator wszystko działało jak należy. i To dało mi trop że coś na 100% jest z alternatorem.

Okazało się że w nowym alternatorze zepsuty był regulator napięcia za 3 możliwą kombinacją czyli Nowy alternator wraz ze starym regulatorem napięcia i wszystko wróciło do normy .

Także na przyszłość uważajcie jak kupujecie "nowe " części do samochodu.
Pozdrawiam dziękuję za pomoc i na nakierowanie jak rozwiązać problem

P>S i życzę wszystkim podobnych przebiegów do mojego :-P

Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Sharan 1.9 asz napięcie czujnik położenia wału Marcin...11 0 383 18-02-2023, 11:04
Ostatni post: Marcin...11
  Praca napinacza alternatora Zocho85 2 702 24-09-2022, 14:05
Ostatni post: wesol
  Pilne, awaria. Napinacz alternatora ukciak 18 4,146 24-07-2021, 11:58
Ostatni post: wesol
  AFN - Pasek alternatora/wielorowkowy mamwi 29 10,060 13-05-2020, 10:43
Ostatni post: warga23
  1.9 TDI Sharan 2002 AUY jakie świece żarowe loger 12 8,855 30-08-2018, 15:27
Ostatni post: Majeranek
  Jakie obroty silnika? Wojtek1303 3 1,979 01-04-2018, 07:10
Ostatni post: wesol
  Adaptacja (kanał 05 w silniku) - jakie wartości ORI? Silnik ASZ meon 0 1,135 27-06-2017, 18:52
Ostatni post: meon
  Napinacz alternatora - MKI Adrian1974 13 8,215 23-08-2015, 00:13
Ostatni post: peters
  Jakie najlepsze przevody do podciśnień ? rafikk87 7 3,478 18-07-2015, 19:55
Ostatni post: inside4
  BRT - Wymiana rozrządu 2.0 TDI jakie blokady. fotofloresy 3 5,464 17-03-2015, 00:03
Ostatni post: fotofloresy

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości