Ocena wątku:
  • 17 głosów - średnia: 3.71
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kontrolka silnika i komunikat Abgas Werkstatt
#11
Więc i ja się dorzucę do tego wątku:

Alhambra 1.9 TDI, 115KM.

Komunikat Abgas Verkstatt oraz kontrolka silnika pojawia mi się w kilku sytuacjach:

1. przy gwałtownym przyspieszaniu i dociśnięciu pedału gazu do końca
2. przy długotrwałej jeździe np 120 km/h potem wrzuceniu luzu albo tudzież hamowaniu silnikiem'
3. przy włączonym tempomacie z [częściej] pkt 2.

Co ciekawe po kilku uruchomieniach silnika kontrolka gaśnie i nic się nie dzieje.
Innym objawem jest jeszcze to, że czasem przy wyprzedzaniu dostaje jakby zadyszki i ciężko jest go rozbujać powyżej 90 km/h - ale żaden błąd się nie pojawia.

Natomiast jeśli chodzi o wspomniany błąd w temacie tego wątku to nie zauważyłem jakichkolwiek zmian w pracy silnika w trakcie jazdy. Samochód normalnie przyspiesza, jedzie nie stwarzając żadnych problemów - poza świecącą kontrolką...
Barany to bardzo inteligentne stworzenia wbrew swej nazwie...

---------------------------
Był: Fiat Punto I, Opel Vectra B
Jest: Seat Alhambra
Odpowiedz




#12
Wykonać próbę dynamiczną i zamieścić w dziale diagnostycznym.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#13
(16-03-2015, 17:20)wesol napisał(a): Wykonać próbę dynamiczną i zamieścić w dziale diagnostycznym.

Z powodu sygnatury o przepełnieniu PW piszę w wątku:

Jakbyś mógł mnie oświecić co to jest... Z góry dziękuję!
Barany to bardzo inteligentne stworzenia wbrew swej nazwie...

---------------------------
Był: Fiat Punto I, Opel Vectra B
Jest: Seat Alhambra
Odpowiedz
#14
logi dynamiczne wykonać. Zamiescić w dziale diagnostyka, analiza logów.
Komunikat ten na wyswietlaczu oznajmia ze jest awaria, problem z silnikiem. Jak ktos nie ma wyswietlacza w liczniku to mu sie zapala kontorlka pomaranczowa nie tylko w koncernie vag ale w innych markach takze.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#15
Jestem w Włoszech na wakacjach w drodze do Włoch pokazał mi się taki komunikat co widać na zdjęciu
Dodam że po tym komunikacie przejechałem jeszcze 700 km a mam jeszcze powrót przed sobą (1300 km)
To coś poważnego? Co powinienem zrobić?    
Odpowiedz
#16
Witam.

Najpierw popraw profil i podaj prawidłowy kod silnika, bo po zegarach i roczniku widać, że nie masz AFN, a jest to o tyle istotne, że każdy silnik ma swoje inne bolączki. Generalnie bez vag-a i tak nie zgadniesz, sam komunikat związany jest z pracą układu wydechowego/spalin i może być egr, może przepustnica czy czujnik spalin jeśli 2.0 brt itp. Jeżeli auto jedzie normalnie, to do Polski pewnie dojedziesz bez przygód ale jeśli wejdzie w tryb awaryjny, to podróż będzie koszmarem. Wybór jest prosty albo warsztat na miejscu albo ryzyko i podróż do momentu aż stanie bądź dojedzie, tu nie ma jednoznacznej diagnozy na podstawie tych informacji.

Pozdrawiam
Odpowiedz




#17
Dziękuję za odpowiedź
Profil już poprawiony
Teraz jest na pewno dobrze
A tu w Włoszech tak i tak się nie dogadam w serwisie
Więc pozostaje mi jazda chybił trafił choć teraz jak odpalam samochód to kontrolka się nie świeci i nie ma tego komunikatu
A jak wygląda jazda w trybie awaryjnym?
Odpowiedz
#18
Witam.

Jeżeli masz BRT, to przy tym komunikacie, zaczyna Ci syf blokować EGR najprawdopodobniej ale jeszcze nie na tyle żeby w awaryjny wszedł lub czujnik spalin, to tak najczęściej. Tryb awaryjny odczujesz od razu, bo to standardowo brak mocy i obroty max. 2500 więc sobie wyobraź jazdę takim autem 1300km. W Włoszech szukaj ASO, nie są drodzy i po Angielsku się dogadasz, chyba że masz ze sobą zestaw narzędzi i sprawne ręce, to demontaż i czyszczenie na drodze w najgorszym wypadku.

Pozdrawiam
Odpowiedz
#19
(30-07-2018, 09:56)knigen napisał(a): A jak wygląda jazda w trybie awaryjnym?

Tak jakbyś miał pod maską silnik z maluszka i naj mniejsza górka to wyzwanie
Odpowiedz
#20
(30-07-2018, 16:39)tolus24 napisał(a): Witam.

Jeżeli masz BRT, to przy tym komunikacie, zaczyna Ci syf blokować EGR najprawdopodobniej ale jeszcze nie na tyle żeby w awaryjny wszedł lub czujnik spalin, to tak najczęściej. Tryb awaryjny odczujesz od razu, bo to standardowo brak mocy i obroty max. 2500 więc sobie wyobraź jazdę takim autem 1300km. W Włoszech szukaj ASO, nie są drodzy i po Angielsku się dogadasz, chyba że masz ze sobą zestaw narzędzi i sprawne ręce, to demontaż i czyszczenie na drodze w najgorszym wypadku.

Pozdrawiam
da rade ;-) 950 km z lawetą przeleciałem 90siątka na trybie awaryjnym , Ale to było zaraz po przesiadce z forda transita 2,5 diesel coś tam około 60KM wiec i tak wydawało mi sie ze to pocisk
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Poduszka silnika rafal4610 3 119 16-04-2024, 08:23
Ostatni post: Niemago
  Remont silnika refiko 1 194 02-12-2023, 21:55
Ostatni post: wesol
  ASZ schemat wiązki elektrycznej silnika Marcin...11 8 1,271 15-03-2023, 16:00
Ostatni post: Marcin...11
  Grzeje tylko na Hi, temp 90st. łapie po ok 8km, kontrolka płynu.. m-blue 6 915 19-12-2022, 00:38
Ostatni post: Stefano
  Jaki olej do silnika 2,0 103 kW? necik 1 556 15-11-2022, 16:21
Ostatni post: Niemago
  Kontrolka ESP i błąd 01423 Chmielu 4 1,966 31-08-2021, 23:38
Ostatni post: kalamb
Sad 1.9 TDI nierówna praca silnika/drgania na wolnych obrotach sand21 136 47,693 13-06-2021, 14:40
Ostatni post: agaikarol
  Kodowanie sterownika silnika i skrzyni biegów Tiptronic Jacto rewolwer1980 3 1,542 05-06-2021, 14:37
Ostatni post: kalamb
  Płukanie silnika rafik114 52 28,427 06-04-2021, 21:17
Ostatni post: Mazur1908
  Problem z odpaleniem zimnego silnika, gasnący silnik 19,TDi 115KM ukciak 34 8,481 28-12-2020, 10:52
Ostatni post: wesol

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości