Liczba postów: 50
Liczba wątków: 12
Dołączył: Sep 2014
Reputacja:
0
Hej.
W moim BRT przy zawieszonym egr auto wogole nie chcialo jechac i byly nawet problemy z odpaleniem(tryb awaryjny niestety nie zadzialal).
Najprostszym i najtanszym sposobem na powrót do kraju jest zaslepienie egr w Brt wystarczy odkrecic 2 srobk do których jest super dostęp (klucz mozna kupic markecie lub na stacji benz.) i wsunac kawalek blaszki z puszki po coli(na powrot do kraju wystarczy i jest to proste nawet dla amatora) zaswieci sie kontrolka ale auto pojedzie normalnie. Wyjecie egr do czyszczenia troche czasu zajmuje i jest trudny dostep.
W brt ten komunikat moze tez oznaczac kończący się płyn do dpf( dlatego czasem moze on znikac i sie pojawiac) w takim wypadku auto bez problemu dojedzie do PL.
Liczba postów: 1,564
Liczba wątków: 19
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
12
02-08-2018, 02:17
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-08-2018, 02:18 przez andrew7800.)
Ja swoim BRT w trybie awaryjnym zrobiłem 500 km. Błędy jakie mi się wyświetlały to Engine Workshop, błąd czujnika płynu DPF oraz czujnik temp spalin. Moc szalała bo raz była a chwilę później brakowało. Tak że da się jechać.
Co do zaślepienia EGR blaszka to nic nie pomoże to nie 1,9 tdi. Tu komputer widzi i steruje EGR. Trzeba programowo wyłączyć.
Jest: VW SHARAN 2.0 TDI BRT 140 KM, MAGIA TKWI W TDI
Było: VW SHARAN 1.9 TDI AHU 90 KM
VW SHARAN 1.9 TDI 1Z 90 KM
VW SHARAN 2.0 ADY 115 KM
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Zawsze można wtyczkę od EGR odpiąć i jechać bez problemu. Tylko będzie się palić w sumie nieistotna kontrolka plus błąd ale przy sprawnej reszcie motorówki będzie jechał poprawnie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 9
Liczba wątków: 0
Dołączył: Jul 2017
Reputacja:
0
Mam dobre ubezpieczenie asistance więc w sobotę ruszam i niech się dzieje
A jeździłem trochę tu po okolicy i kontrolka już się nie swiecila
Liczba postów: 1,342
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
27
03-08-2018, 09:37
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-08-2018, 10:02 przez tolus24.)
Witam.
Zdjęcie wtyczki będzie tylko wtedy skuteczne, jeśli egr będzie dobrze zaślepiony/czysty szczelny, jeśli będzie nieszczelny, to d...
Liczba postów: 9
Liczba wątków: 0
Dołączył: Jul 2017
Reputacja:
0
05-08-2018, 15:32
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-08-2018, 15:36 przez knigen.)
I dojechałem do domu
Tym razem info wyswietliło się po przejechaniu około 700 km więc tym razem 600 km jechałem z tą informacją
Ale wszystko ok i nawet na chwilę nie włączył się tryb awaryjny
I co teraz robić? Jechać w ciemno do mechanika czy najpierw podłączyć sharana pod komputer?
Liczba postów: 1,342
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
27
06-08-2018, 20:54
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-08-2018, 20:55 przez tolus24.)
Witam.
Jak masz możliwość, to podepnij sam pod komputer najpierw, bo większość mechaników i tak rozłoży ręce i poza odczytaniem błędów nic poradzi.
Pozdrawiam
Liczba postów: 9
Liczba wątków: 0
Dołączył: Jul 2017
Reputacja:
0
Kolejny problem z tym komunikatem
Po powrocie z Włoch mechanik wyczyścił mi EGR i było ok
Przejechałem sharanem około dwa tysiące kilometrów i znów zapalił się ten komunikat Abgas Werkstatt z tym że teraz są inne objawy
Samochód odpala normalnie i bez problemu jedzie ale wystarczy że zrobię przerwę w jeździe tak około 20 minut i wtedy zaczynają się kłopoty
Silnik zaczyna osiągać tylko tysiąc obrotów a więc nie idzie nim ruszyć i zostaje tylko trzymanie nogi na gazie do oporu i bardzo wolno wskazówka od obrotów idzie w górę z rury wydechowej ostro się dymi ale w końcu gaz pracuje i można jechać
Gdy przerwy w jeździe są kilku godzinne takie zjawisko nie występuje i samochód jedzie bez problemu
Co może być tym razem?
Liczba postów: 1,342
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
27
Witam.
Zapewne to samo, pytanie tylko czy egr dokonał żywota, czy jakieś problemy ze spalinami/spalaniem oleju itp. Trzeba podłączyć vag-a i zobaczyć jakie jest otwarcie zaworu i jak się zmienia przy dodawaniu gazu podczas jazdy, a następnie wymontować i sprawdzić czy problem z zamknięciem/otwarciem jest bo jest brudny, a jeśli czysty to wiadomo, że do wymiany.
Pozdrawiam