Liczba postów: 42
Liczba wątków: 8
Dołączył: Oct 2014
Reputacja:
1
Od zakupu, czyli ponad rok już, przy wrzucaniu wstecznego dźwignia jakby nie celuje tam, gdzie powinna. Jeszcze nie miałem okazji postawić konkretnej diagnozy, ale zapytam, czy to bolączka szaranów mkI? Dźwignia? Wybierak przy skrzyni? Jakieś zestawy naprawcze? A może tylko kwestia regulacji? Gdzie szukać problemu?
Liczba postów: 240
Liczba wątków: 1
Dołączył: Oct 2015
Reputacja:
0
Witam.Może na początek sprawdź regulację na linkach-w tunelu środkowym pod dźwignią zmiany biegów nasz 2 linki lewa przesuwa wybierak przód-tył natomiast prawa linka przesuwa wybierak pionowo -góra-dół, może tak być,że prawa linka "za nisko" podnosi wybierak i dlatego masz problemy ze "wstecznym".Na linkach masz takie tulejki plastikowe przesuwne zabezpieczane sprężynami-tulejkę przesuwasz do tyłu pokaże się końcówka linki w tulei z ząbkami-podnosisz końcówkę linki do góry-przesuwasz linkę w tulei o 1 ząb do przodu -puszczasz tulejkę plastikową ze sprężyną w celu zabezpieczenia linki i powinno być dobrze.Sprawdź też przy okazji włączanie 5 biegu- bo w tej pozycji wybierak "wybiera" również 5 bieg.
Liczba postów: 950
Liczba wątków: 10
Dołączył: Feb 2015
Reputacja:
8
Ja też czasami mam problem, żeby wbić wsteczny, muszę wrzucić luz i wtedy wchodzi jak w masło, dodatkowo podczas jazdy, zawsze mi haczy 2-ka i czasami 3-ka też tak ciężej wchodzi, reszta biegów idealnie.
Liczba postów: 42
Liczba wątków: 8
Dołączył: Oct 2014
Reputacja:
1
Do tych linek to dojście jest od góry czy kanał konieczny?
Liczba postów: 240
Liczba wątków: 1
Dołączył: Oct 2015
Reputacja:
0
Witam .Do regulacji tych linek dostaniesz się z wnętrza samochodu-na początek ściągasz popielniczkę ,następnie mieszek skórzany skrzyni biegów-podważasz lekko cienkim śrubokrętem tą osłonę plastikową -taka ramka pod skórą-podważasz od tyłu-z przodu są zaczepy,następnie odkręcasz w lewo gałkę skrzyni biegów i ściągasz ją do góry razem z plastikową tuleją i sprężyną mechanizmu blokady biegu wstecznego.Następnie odkręcasz 4 wkręty /krzyżakiem lub nasadową 8/ mocujące konsolę środkową-po odkręceniu tych wkrętów podnosisz do góry konsolę środkową i odkładasz ją na bok-tylko ostrożnie, bo w przedniej części tej konsoli masz wtyczkę z gniazdem diagnostycznym-żebyś nie pourywał sobie przewodów.Wtedy linki do regulacji masz jak na dłoni.Sposób regulacji tych linek opisałem ci już w poprzednim poście.Dodatkowo napiszę prawa linka-u mnie jest koloru niebieskiego służy do regulacji wybieraka w pozycji góra-dół natomiast lewa linka-u mnie jest czarna służy do regulacji wybieraka w pozycji przód-tył.W twoim przypadku potrzebna ędz raczej regulacja prawej linki-przesuń ją o 1 lub 2 ząbki do przodu i zobacz czy pomogło.
Liczba postów: 42
Liczba wątków: 8
Dołączył: Oct 2014
Reputacja:
1
Pomogło, dzięki za wskazówki.
Idealnie nie jest, ale napewno lepiej niż było. Podejrzewam, że już sam mechanizm jest wyrobiony, bo drążek zmiany biegów czuć że ma luzy delikatne.
Liczba postów: 240
Liczba wątków: 1
Dołączył: Oct 2015
Reputacja:
0
Witam.Jeżeli masz luzy na drążku zmiany biegów to do wymiany tuleja plastikowa trzymająca "jabłko" dźwigni skrzyni biegów w dolnej części dżwigni masz taki plastikowy czarny kwadratowy dekielek mocowany na 3 wkręty torx .Odkręcasz te wkręty-podnosisz do góry ten dekielek pod nim siedzi taka czarna guma a pod nią ta plastikowa tuleja trzymająca "jabłko" dżwigni zmiany biegów.W moim przypadku tulei tej nie wymieniałem lecz jedynie wyrzuciłem tą czarną gumę bo kiedyś tam nawaliłem smaru i oleju i guma "zgniła" zrobił się kalosz 2 razy większy niż powinien-gumę tą zastąpiłem stalowym pierścieniem z drutu 5 w kształcie litery "U"-wycięcie w pierścieniu ustawiłem na plastikowym "języczku" z lewej strony dźwigni biegów.Potem skręciłem to wszystko do kupy tymi 3 torxami a dodatkowo na śrubkę torxa z lewej strony dźwigni założyłem zabezpieczenie z cienkiego drutu 1 mm z oczkiem na śrubkę z jednej strony a z drugiej trzymające dodatkowo ten plastikowy "Języczek" od tulei.Chodzi o to aby tuleja w czasie zmiany biegu nie ruszała się razem z dźwignią.
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Andrzej chodzi ci o ten bajer co jest pod mieszkiem jak mniemam?? Cos pdoobnego jest tez w poliftach. To sie w poliftowych wersjach nazywa "półpanewką". Tez to wymienialem bo nowe w aso to kosztowalo mnie cos kolo 30 zl czy nawet mniej. Tez mialem taki luz na boki w gałce. Generlanie jak auto kupilem to cały ten mechanizm działał tak ze przesuwajac w bok to galka tak zostawala i nie wracala do pozycji srodkowej. Poprzedni wlasciciel twierdzil ze ten typ tak ma. póki nie przesmarowalem calego mechanizmu wybierajcego na skrzyni, linek oraz tej polpanewki z kulką i teraz chodzi jak laleczka.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 240
Liczba wątków: 1
Dołączył: Oct 2015
Reputacja:
0
Witam>dokładnie -chodzi o tą tuleję pod lewarkiem zmiany biegów-kiedyś u mnie chodziła ciężko-to posmarowałem smarem ,potem polałem raz olejem i efekt taki, że guma a górnej części "trzymająca" te pazurki z tulei spuchła jak balon dlatego też zamiast gumy zastosowałem, pierścień z druta 5 mm w kształcie litery "C" .Dokręciłem to wszystko tymi trzema torxami razem Z tym czarnym dekeilkiem -żadnych luzów i dźwignia chodzi leciutko-bez żadnych oporów.Dodatkowo zrobiłem zabezpieczenie trzymające za ten "język"z lewej strony tulei aby tuleja się nie przemieszczała razem z lewarkiem.Wiem , że to jest takie "chamskie" rozwiązanie- ale skuteczne i tanie.
Liczba postów: 655
Liczba wątków: 13
Dołączył: Nov 2012
Reputacja:
1
U nas w AFN jest taka kulka plastikowa,albo to plastik albo to teflon nie wiem.Jest tam delikatny luz,ale cos ostatnio ciezko biegi wchodza kazdy bieg bez wyjatku.
Od czego zaczac koledzy od regulacji i przesmarowania linek czy gdzie indziej szukac przyczyny ?
Sprzedam pod zamowienie nowe Navi i Antyrady.50% Taniej. Mam rowniez Seata Alhambre AFN.