Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sharam 2.0 benz prośba o opinię
#11
Wiesz , nigdy prawdy ci nikt nie powie , ja miałem Szarika 2001 ( ok 7 m-cy) 1.8T (150KM) bieda , zagazowany niby lalka od maniaka vw ,jednak zmieniłem na alhambrę 2.8 v6 (204KM) i jest ok co do silnka . wiek ? wiadomo. ale napewno "szwajcara" (tak jak ja kupiłem ) raczej pewne auta , 2.0 ? myślę że podobne spalanie ,wczoraj "otrułem gazem" zobaczymy . 2.0 napewno to nie wyścigówka auto waży ok 1800 kg + gabaryty = spalanie
Odpowiedz




#12
(27-01-2016, 22:57)mati667 napisał(a): wiesz kolego znaleźć auto 10 letnie bez żadnej ingerencji lakierniczej to rzadkości

E tam.
1. naprodukowano tego dziesiątki tysięcy.
2. ludzie w większości krajów jak dbają, tak dbają, ale raczej dzwonów unikają (nie dotyczy Włochów).
da się, tylko pochodzić trzeba i być elastycznym.

Trudność może się pojawić wtedy, gdy się za dużo kryteriów postawi: konkretny silnik, wersja, kolor, rocznik, no i oczywiście od niemieckiej pani doktor. Jak takich samochodów na całym świecie jest 5, to trudno będzie ten jeden nietłuczony znaleźć...

Zupełnie inne zagadnienie: czy lakierowany zderzak, albo drzwi po przytarciu na parkingu to jest "poważna" naprawa lakiernicza?

Jeszcze inne zagadnienie: jak sprawdzić czy te lakierowane drzwi to po przytarciu, czy po zderzeniu z walcem?

No nie ma letko...
Odpowiedz
#13
Witam.Napiszcie Panowie czy ten silnik 2,0 benzyna to z turbinką,czy wolnossący.Czy posiada koło dwumasowe- czy jest na jednomasie- oraz jakie skrzynie biegów do niego przychodzą-5 czy 6 -biegowe-szukam coś takiego dla syna.
Odpowiedz
#14
W polifcie chyba nie bylo zadnego silnika na jednomasie. Wszedzie jest dwumas. Do tego juz trzeba przywyknac. Skrzynia 6 biegowa choc nie wiem po co. To mulasty silnik wolnossacy.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#15
A czy w benzynach te koła dwumasowe wytrzymują trochę dłużej niż w TDI ? Czy turbina w 1.8T to Garret ze zmienną geometrią ?
Odpowiedz
#16
A jak zmierzyć wytrzymalosc dwumasy?? U jednego wytrzyma dluzej a dugiego krócej. Po przebiegu kreconym na szafie określać?? Slaby pomysł.
Benzynowce z racji swojej pracy i sposobu dzialania nie sa silnikami wolnoobrotowymi wiec tez nie posiadaja turbin ze zmienna geometrią. Jednakze ja bym sie nei cieszyl zbytnio bo turbina turbinie nie rowna. turbin w uzywce jest mnustwo na rynku wtórnym a z turbinami do turbo benzyn jest nieco gorzej poza tym naprawa tych silnikow jest napewno duzo bardziej kłopotliwa- zapytaj w warsztatach jak to wyglada z naprawa jakas grubszą. Wymienic mozna wszystko nie ma porblemu ale nie chodzi o wymiany a o diagnoze i usuniecie usterki. Choc jeszcze te silniki 1.8 T to nie TSI by byly jakies mega kłopotliwe. Poza tym turbo w 1,8T to nie garrett a KKK.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




#17
Panowie, w wolnossącym silniku jest dwumasa ? Trochę się zdziwiłem bo to nie jest silnik z potężnym momentem i mocą. To by zmieniało trochę moje preferencje bo dotąd szukałem 2.0 ze względu na brak psujących się i drogich nowinek. Jeśli tak to może rozejrzę się za 1.8T bo w tym wypadku z drogich elementów dochodzi tylko turbina ale na szczęście bez zmiennej geometrii.

A co do linkowanego modelu to się nie zdecydowałem ze względu na rozbieżności między tym co mówił sprzedający a tym co było zapisane. Choć ładnie wyglądał.
Odpowiedz
#18
Koła dwumasowe wytrzymują dłużej w silnikach benzynowych jak w dieslu, w ropniaku masz znacznie większy moment obrotowy przykład 1.9 TDI AUY 310 Nm przy 1900 obr/min, natomiast w takim 2.0 ATM ADY 170 Nm przy 2600 obr/min.
Dodatkowo w dieslu wszelakiego rodzaju wibracje, w benzynie tego nie ma, także nie ma takiego strachu z dwumasem.
Odpowiedz
#19
Pierwsze dwumasy były w benzynach a nie w dieslu. Poza tym jeśli ktoś myśli ze dm są takie same to jest w błędzie. Te w benzynach względem tych od diesla są bardzo słabe delikatne. Turbo ze zmienna geometria nie jest jakieś straszne- nie wiem czego się tu bać. A pekajacych wg w turbinach benzynowcow juz się nie bać?
Problem diesla to to że ma nakulane milion kilometrów.
Tak jak wspomniałem w poliftach we wszystkich silnikach był dwumas.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#20
Nie wiem czy są słabsze konstrukcyjnie czy też nie, ale koło dwumasowe to zawsze problem w dieslu, a nie w benzynie.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Prośba o wstępną ocenę. Łukasz12502 21 2,199 06-02-2023, 20:11
Ostatni post: Łukasz12502
  Prośba o wstępną ocenę Sharan 2012 yros 2 1,097 18-09-2021, 15:37
Ostatni post: wesol
  Prośba o poradę przy zakupie Alhambry Pitutek 3 1,995 12-05-2019, 12:50
Ostatni post: Pitutek
  Sharan 1,4 tsi prośba o opinie p.zet 0 1,041 05-12-2018, 11:12
Ostatni post: p.zet
  Prośba o pomoc w zakupie- Radom wnusiek 11 3,386 04-07-2018, 11:02
Ostatni post: wnusiek
  Prośba o pomoc w zakupie - Lublin Czerwony 5 2,212 13-12-2017, 10:50
Ostatni post: Czerwony
  Prośba o pomoc w zakupie - Olsztyn KarDob 23 7,734 04-12-2017, 13:34
Ostatni post: KarDob
  Prośba o sprawdzenie Sharan 1.9tdi automat danek2327 6 2,870 16-09-2017, 16:30
Ostatni post: Bogos
  Alhambra 1.8t automat -Jawor, Dolnośląskie - prośba o sprawdzenie szpunder 1 1,723 16-03-2017, 10:26
Ostatni post: gregortoma
  Sharan 1.8t automat Żywiec - prośba o opinię szpunder 10 6,315 13-03-2017, 08:06
Ostatni post: szpunder

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości