Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Podgrzewanie przedniej/tylnej szyby i lusterek - problem
#31
Na wstępie proszę o połączenie postów.

Właśnie sprawdziłem miernikiem czy jest napięcie na listwie bezpieczników.
I bezpieczniki 7 i 8 (zapalniczka, gniazdo zasilania) nie ma prądu. Gdzie może leżeć przyczyna?

Dodatkowo, po odebraniu samochodu miałem wyzerowany licznik dzienny i przestawione były godziny na zegarku o 12h, tj. o 8 rano pokazywało mi 20 a o 20 pokazywało 08 rano Huh

O co tu może chodzić?
Odpowiedz




#32
odłączył akumulator dlatego trip i zegar się zresetowały, sprawdź małą skrzynkę bezpieczników pod maską czy wszystko tam łączy i jest prąd.
Odpowiedz
#33
@up
sprawdzałem bezpieczniki pod maską i wszystkie ok. Połączenia (kostki, wtyki) przewodów wydają się być ok, tzn izolacja nie naruszona, brak śladów odpinania - kurz i brud to potwierdza, wtyczki twardo siedzą w gniazdkach.
Jutro rano sprawdzę miernikiem napięcia pod maską, bo mam do niego ograniczony dostęp (firmowy).

Zastanawiam się, czy jest sens rozbierać skrzynkę bezpieczników, tzn odkręcać plastiki aby dostać się do pozostałych 4 bezpieczników, gdzie jeden z nich jest od przedniej szyby. Aczkolwiek mniemam, iż jest ok a brak podgrzewania czoła jest taki sam jak w przypadku gniazd zapalniczki i zasilania - brak prądu "na bezpiecznikach".


Jakieś jeszcze pomysły?

Mech dziś wspomniał, że grzała mi się minusowa klema strasznie, wyczyścił ją i niby już jest lepiej. Możliwe, że na klemach (przewodach przy klemach) jest coś nie tak? Ale to wtedy prąd nie szedłby na wybrane bezpieczniki*?

*pozwolę sobie to tak określać, wydaje mi się iż wiadomo o co chodzi Wink
Odpowiedz
#34
Witam.

O ile pamiętam bezpieczniki odpowiedzialne za gniazda zasilające (zapalniczkę), grzanie przedniej szyby i ewentualnie spryskiwacze reflektorów, dostają zasilanie ze wspólnego bezpiecznika blaszkowego 60A przy akumulatorze więc sprawdź dobrze, blaszkowe nie pękają tak jak zwykłe, często jest to mikropęknięcie. Jeżeli bezpiecznik sprawdzisz fizycznie wyciągając go, dodatkowo można miernikiem i będzie dobry to musisz niestety sprawdzić czy przewód idący do kabiny i zasilający skrzynkę bezpieczników w kabinie nie jest przerwany. Jakiś czas temu pewien forumowicz walczył z brakiem grzania świec i też twierdził, że bezpiecznik jest dobry, rozkopał instalację, a na końcu doszedł do tego, że bezpiecznik jest spalony, a inny po dłuższym postoju auta stracił zasilanie modułu centralnej elektryki i także twierdził, że bezpieczniki sprawdził i są ok, a potem napisał, że jednak przepalony był bezpiecznik, także niby prosta rzecz a jednak ...Smile.

Pozdrawiam
Odpowiedz
#35
pod maską mam 3 bezpieczniki, 2x 30A i jeden 7,5A. Chyba, że chodzi Ci o te 4 bezpieczniki schowane za plastikiem w skrzynce głównej, przy lewym kolanie.
Ale nie mam kiedy i gdzie tego rozebrać a nie widzi mi się po ciemku pod blokiem w taką pogodę dobierać się do skrzynki Sad
Odpowiedz
#36
(04-01-2017, 13:00)Petru23 napisał(a): pod maską mam 3 bezpieczniki, 2x 30A i jeden 7,5A. Chyba, że chodzi Ci o te 4 bezpieczniki schowane za plastikiem w skrzynce głównej, przy lewym kolanie.
Ale nie mam kiedy i gdzie tego rozebrać a nie widzi mi się po ciemku pod blokiem w taką pogodę dobierać się do skrzynki Sad

o tej skrzynce mówie
http://obrazki.elektroda.pl/8345863600_1390503207.jpg
Odpowiedz




#37
Po odłączeniu akumulatora nie trzeba czasami podpiąć pod komputer i tam czegoś pozmieniać?
Odpowiedz
#38
(04-01-2017, 13:41)buba napisał(a): o tej skrzynce mówie
http://obrazki.elektroda.pl/8345863600_1390503207.jpg

Wszystko ładnie powpinane, bezpieczniki całe.

(09-01-2017, 16:12)Marksen napisał(a): Po odłączeniu akumulatora nie trzeba czasami podpiąć pod komputer i tam czegoś pozmieniać?

bo ja wiem... wcześniej wyciągałem aku i zasilanie w gniazdach i grzanie czoła było po jego ponownym włożeniu aku.

Odpowiedz
#39
Witam.

Sprawdź czy masz przejście między przewodem od bezpiecznika blaszkowego 60A przy akumulatorze (przed i za bezpiecznikiem) do gniazda bezpiecznika 7 i 8 w kabinie. Albo jedź do elektryka, zrobi Ci to w krótkim czasie, a rachunek zawieź mechanikowi, bo coś czuję w moczu, że maczał w tym palce, czy świadomie, czy nie to już inna sprawa Smile.

Pozdrawiam
Odpowiedz
#40
60A? tam są 2x 30A i jeden 7,5A. I tylko 3 gniazda bezpieczników Huh

[Obrazek: da322b58b4475256.jpg]
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Nie działa podnoszenie szyby adrianb 7 606 15-10-2023, 08:21
Ostatni post: adrianb
  Problem z elektryką szyb dar3k369 9 985 14-06-2023, 10:19
Ostatni post: wesol
  Elektryczne szyby przednie - upala wyłącznik him2k 1 529 20-07-2022, 17:49
Ostatni post: Stefano
  Przy włączeniu ogrzewania przedniej szyby wyłącza się ESP mcgiwer 17 6,586 20-07-2022, 14:02
Ostatni post: Venom069
  Problem z centralnym zamkiem motocykle_123 0 464 20-05-2022, 08:31
Ostatni post: motocykle_123
  VW Sharan I 2010 - problem z dogrzewaczem petec 11 2,315 25-04-2022, 09:34
Ostatni post: petec
  Naprawa silniczka wycieraczki tylnej SGA MK II maly_dawidek 8 11,046 01-04-2022, 16:07
Ostatni post: micles
  Jak poprowadzić instalację do tylnej kamery? m-blue 2 788 21-12-2021, 07:51
Ostatni post: bialekmleko
  Problem z czujnikiem temperatury zewnetrznej smithpl 3 924 17-10-2021, 11:12
Ostatni post: smithpl
  Tylne szyby uchylne gustafson13 1 621 07-10-2021, 15:12
Ostatni post: kalamb

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości