Liczba postów: 82
Liczba wątków: 9
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
1
Naszło mnie filozoficzne pytanie: jak to jest z tą klimatyzacją dwustrefową?
Co oglądam ogłoszenia to wszystkie mają taki sam panel klimatronika, na którym widać 3 wskazania temperatur (w tym 2 wewnątrz).
Czy to oznacza, że wszystkie Sharany/Alhambry mają dwustrefową klimę?
A co z egzemplarzami bez nawiewów w dachu? Czy one tez mają dwustrefową? Jak wtedy wygląda obieg powietrza?
Czy przy dwustrefowej klimie są 2 urządzenia które należy odgrzybiać (przód/tył)?
Liczba postów: 82
Liczba wątków: 9
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
1
No właśnie nie zauważyłem w Sharanach/Alhambrach paneli z jednym przyciskiem czerwonym i jednym niebieskim....
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Panele sa te same w poliftach. Tylko albo jest albo nie ma parownika na tyle albo jest. Oczywiście tak samo z nawiewami w suficie. Było już to wiele razy omawiane.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 82
Liczba wątków: 9
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
1
15-12-2015, 19:10
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-12-2015, 19:11 przez qba.)
To ciekawe jak są rozwiązane 2 strefy przy jednym parowniku i wspólnych nawiewach tym bardziej, że u mnie z góry leci tylko zimne a z dołu tylko ciepłe - mam nawiewy z góry, ale czy klima 1- czy 2-strefowa to już nie wiem)
Ale OK, poszukam jeszcze
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Masz jedne parownik to masz jedną sterfe tylko. To ze na panelu jest regulacja to nei znacyz z emasz dwie strefy. Na panelu regulujesz nadmuchem i ustawieniem temp na przód i tył. Przy jednej strefie jest inne kodowanie tylko na nim i wtedy tylna czesc mozesz ustawic tylko na taka sama temperature lub do 3 stopni wyzsza od przedniej. Jelsi zmienisz kodowanie to na dwie strefy to mozesz ustawic tez w dól do 3 stopni ponizej tego co masz ustawione na przedzie. Tyle w temacie. Panele sa wiec takie same. Roznica jest w wyposazeniu tylu czy jest tam w lewym boczku parownik i osprzet do tego łacznei z kanałami do rozprowadzenia ziemnego powietrza na pasazerów. Owczewiscie w podwoziu idzie wiecej rurek bo mneijwiecej przy scianie grodziowej sa ala trojniki na rurkach i puszcone sa przewody na tył zaraz obok przewdów wodnych.
Przedlifty tylko mialu panele na regulacje jedna jakby strefa (regulowalo jednoczesnie przedni i tylny nadmuch) oraz byly podwojne ktorym mzna bylo jak w poliftach osobno sterowac przód i tył.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 82
Liczba wątków: 9
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
1
Już wszystko wiem. Ogromne dzięki. Najprościej zatem spojrzeć pod podwozie i obadać czy są cienkie rurki obok grubych z płynem chłodniczym.
Jak będzie więcej czasu odkręcę boczek i popatrzę co tam mam
Liczba postów: 1,564
Liczba wątków: 19
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
12
Wszystkie SGA wyposażone w we wloty powietrza w podsufitce maja klimatyzację dwustrefową (wyposażone w dwa parowniki) a reszta to klimatyzacje jednostrefowe.
To że panel klimatronika jest pojedyńczy lub podwójny nic nie ma wspólnego z klimą dwustrefową.
Jest: VW SHARAN 2.0 TDI BRT 140 KM, MAGIA TKWI W TDI
Było: VW SHARAN 1.9 TDI AHU 90 KM
VW SHARAN 1.9 TDI 1Z 90 KM
VW SHARAN 2.0 ADY 115 KM