Witam mam chyba za wysoką temperaturę wody ostatnio wymieniłem termostat na wahlera 87 st. przedtem nawet nie osiągał 90 st. i po wymianie temp. mam w granicach 98-99 jadąc 120 km/h układ odpowietrzałem na zasadzie podgrzewania na maksa nagrzewnic przedniej i tylnej leci gorące powietrze po załączenie wentylatora na przedniej nagrzewnicy temp. potrafi spaść z 98 st. nawet do 85 st. zauważyłem że korek wlewu płynu nie trzyma ciśnienia więc wymieniłem go dziś na nowego teraz temp. trzyma 96-98 ale to też dużo co może jeszcze być ??????h
12-10-2015, 17:55 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-10-2015, 17:59 przez kubik1986.)
No według mojego mechanika korek nie trzymał ciśnienia no według mnie może to i miało sens bo w tym układzie jest ponad 1 bar ciśnienia a przy jego odkręceniu przy 90 st. powinien strzelić a ten nic koszt niewielki bo 35 pln w intercars .
A co jeżeli korek nie trzyma ciśnienia wtedy wolniej przepływa woda i może silnik się mocniej grzeje ma to sens???????
zastanawiales sie co wymyslasz?? chyba nie. Ten twoj mechanik tez chyba niebardzo. Jakiie cisnienie w ukladzie wodnym Skad ma sie brac. Co go tam pompuje i po co?? Tyle jesc w tym cisnienia co si enajgrzeje ciecz i powietrze w zbiorniczku wyrownawczym. Kiedys Bogumil pisal u mastersa ze ludzi to sobie wymyslaja jakies niestworzone historie. Maskara normalnie. i co jak nie bedzie cisnienia to co woda czy tam plyn chlodzacy krazyc nie bedzie? czemu jesli mozna wiedziec. Pomoka jest zanużona w cieczy, kreci sie to chyba pompuje co nie. Jesli jest cisnienei znaczne to koelgo uczelka pod glowica siada. Cisnienia nie ma prawa byc w tym ukladzie. Wymienilem i ja i wielu kolegow na tym forum UPG i cisnienei zniklo z ukladu. Cisnienie nie jakies tam delikatne malutkie psykniecie ktore jest normalnym objawem przy odkrecaniu korka. Poza tym myslenie kolego myslenie. Jakie masz pole czerwone na wskazniku i jak odczytales te 98 stopni z vaga czy z tego wskaznika?? Normlana praca w autach koncernu to ostanio znalalzlem gdzies w jakiejs broszurze ze jest od 80 czy 85 stopni do 110. TO jest normalana temepratura. to nei reaktor jądrowy czy stacja na orbicie by zachowywac warunki laboratoryjne.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
12-10-2015, 19:05 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-10-2015, 19:07 przez kubik1986.)
Zamieściłem zdjęcie i zaznaczyłem na nim położenie wskazówki temperatury podczas jazdy 120 km/h miałem również podpięty w tym czasie skaner VAG firmy dominator taki jak na zdjęciu temperatura wskazywana przez skaner wachała się między 97-99 ale do czerwonej kreski nie sięgało
12-10-2015, 19:11 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-10-2015, 19:13 przez kubik1986.)
Już tak sobie myślę że ten nowy termostat Wahlera szwankuje niektórzy narzekają na nowe niesprawne egzemplarze albo czujnik temperatury świruje rok temu wymieniany ale jakiś zamiennik za 35 pln
no nie podoba właśnie w tym że jest wysoka 98 st. chyba a powinna być 90 st. no chyba że się mylę i taka 98 st. jest właściwa bo wentylator załącza sie po 99 st.?????
bozeeee. to nei apteka. Kolego same czujnik temperatury pokazuja z bledem o pare stopni a juz nie wspomne o tym jak zamontowales jakis zamiennik to juz calkiem. Nie jest na czerwonym to masz jedzic i nie marudzic. nowe astry F czyli tzw jedynki jakies 20 lat temu mialy wlasnie tka ze temp na wskazniku to 98 byla jako normalna a astry G czyli dwójki to mialy w dielslu mialy okolo 86-88 stopni tak mniejwiecej wnioskujac z wskaznika.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Tak się wtrące.... Skoro termostat ma otwarcie przy temp. 87 stopni to płyn przy tych warunkach zewnętrznych (10 stopni) może mieć 90 bez obciążenia silnika, przy obciążeniu 95,przy pałowaniu 100 ale kolega pisze ze przy jeździe 120 ma prawie 100, tak nie może być bo co będzie jak przyjdą upały albo jak podepnie ciężka przyczepę. Do wymiany termostat albo czujnik temperatury, ja stawiam na termostat bo ostatnimi czasy wahler trochę mnie zawodzi.Jeśli chodzi o korek to jest ważny bo jak miałem podwinięta uszczelkę w korku to cuda mi się działy z sharikiem. W układzie jest niewielkie ciśnienie i powinno być, zaznaczam niewielkie. wskazówka temperatury powinna stać na środku a odchyłki jakimi bym się nie przejmował to jakieś 2-3 mm na krawędzi wskazówki (11:30 do 12:30), większe odchyłki podczas normalnej pracy ( jazda do 140km/h) to już coś nie tak z układem. Jeśli chodzi o broszury to dopuszczają zużycie oleju do 1l/1000km co nie jest normalne i chyba wszyscy się ze mną zgodzą, tak koncern broni się przed pozwami sądowymi itp.
no t wg tej teorii zima przy -20 powinienem iec na szafie nei wiecej jak 80 czy nawet 70 stopni a w lato we Wloszech to conajmniej 110 jak nic. Trzeb aroumiec za co odpowieda termostat i jka pelni role. Czujnik z zamiennika to kiepski pomysl by nie powiedziec ze wtopa. Takich rzeczy sie nie kupuje z zamiennika.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.