Liczba postów: 66
Liczba wątków: 16
Dołączył: Oct 2012
Reputacja:
0
Witam,
problem z dmuchawą.
Siła nadmuchu na zakresach początkowych wzrasta proporcjonalnie, ale nawet na przedostatniej "kresce" wieje minimalnie. Dam na ostatnią kreskę i wieje mocno. Tak się dzieje w normalnych zakresach temperatur.
Natomiast jak ustawię temperatury skrajnie na Hi lub Low to wieje mocno ze stopniowaniem, tak jak powinno być.
Tylko że maksymalne grzanie jest mało komfortowe.
Jakieś pomysły?
Pozdrawiam
Robert
Liczba postów: 1,564
Liczba wątków: 19
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
12
Wyjmij schowek pasażera i odkręcając jedną śrubkę wyjmij opornicę wentylatora tzw. jeż i ją wyczyść. Powinno się poprawić.
Jest: VW SHARAN 2.0 TDI BRT 140 KM, MAGIA TKWI W TDI
Było: VW SHARAN 1.9 TDI AHU 90 KM
VW SHARAN 1.9 TDI 1Z 90 KM
VW SHARAN 2.0 ADY 115 KM
Liczba postów: 66
Liczba wątków: 16
Dołączył: Oct 2012
Reputacja:
0
Witam,
nie mam opornicy, ponieważ wersja jest z klimatronikiem. Czyli jest jeż.
Gdyby opornik termiczny był przepalony to w ogóle by nie działał wentylator na niższych biegach, a on się kręci ale wolniutko.
Liczba postów: 1,041
Liczba wątków: 14
Dołączył: Dec 2013
Reputacja:
4
Prawdopodobnie regulator (jeż) do wymiany. Podjedź na szrot, z wyjętym schowkiem i sprawdź, czy na drugim będzie tak samo.
Mam nadzieję, że pomoże. U mnie wystąpiło coś takiego na tylnym wentylatorze, ale niestety, to usterka climatronic-a. Nie daje sygnału sterującego na regulator.
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Liczba postów: 11
Liczba wątków: 0
Dołączył: Sep 2015
Reputacja:
0
Czy przedni i tylny jeż jest taki sam? Pytam, bo mam podobne problemy. Dodatkowo jeszcze czasem jest tak, że np. przedni nawiew mam na jedną kreseczkę, dmucha normalnie i sam nagle zaczyna dmuchać mocniej. Z tyłu z kolei nawiew działa przeważnie tylko na maksymalnych obrotach, czasami tylko chodzą wszystkie biegi. Czy to też może być wina tego jeża?
Liczba postów: 1,041
Liczba wątków: 14
Dołączył: Dec 2013
Reputacja:
4
Jeże są identyczne.
Może. A może być tak, że masz pozalepiane przyciski w climatronicu. Trzeba go rozebrać i wyczyścić.
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Raczej winny ten jez czyli tyrystor w opornicy.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 11
Liczba wątków: 0
Dołączył: Sep 2015
Reputacja:
0
taki jeden magik mi powiedział że mogą to być szczotki wentylatora. Ale coś nie mam do tego przekonania...