Witam, sprawa wygląda tak.
1) Temperatura - poczytałem troche niemieckie forum sharan 7n które jest bardzo duże (motortalk.de) i okazuje się że nie jestem jedyny, zdarza się przy tym silniku dobic do 140-150 stopni
Osobiście podjąłem probe i właśnie zmieniłem olej na Liqui Moly, oczywiście z aprobatami na VW longlife. Wczoraj wymieniłem olej i jestem bardzo ciekawy efektu. Z mojego doświadczenia ASO podpisuje umowę z castrolem za którą Castrol płaci grubą kasę, a później castrol dostarcza olej do salonów. Mam z tym złe doświadczenia z przeszłości np. kiedyś dawali za rzadki olej i vw strasznie chlały olej. Bardzo jestem ciekawy jakie osiągnę teraz temperatury na liqui moly. za pare dni przetestuję, aktualnie dałem auto na polerkę i jutro odbieram.
2. Spalanie - jak widać nawet po Waszych odpowiedziach ten typ tak będzie palił przy takiej mocy i przy takiej masie :-) Na niemieckich forach to samo, tak samo też zwracają wszyscy uwagę że DSG6 jest w tym modelu i silniku troche za bardzo wysilone (przy 140/160 km jest ok 3.000 obr). Liczyłem po przesiadce z s-maxa który też tyle chlał że tu będzie lepiej ale cóż...
3. Opony - zamierzam założyć takie jak na foto , 225/45/18 zamiast tych co mam teraz - 225/50/r17:
http://povozcar.ru/wp-content/uploads/Se...a-2013.jpg
Z ciekawostek dodam jeszcze że niestety drugi już warsztat odmówił mi wymiany głośników na dynaudio z sharana z uwagi na te drzwi przesuwne, chyba to odpuszcze i będę miał dynaudio do sprzedania :-)